Meld je gratis aan

Welke canonlens? Reisfotografie

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2018 13:21    Onderwerp: Welke canonlens? Reisfotografie Reageer met quote

Hoi! Ik heb de canon 80D en ben op zoek naar een goede lens voor reisfotografie.

Ik heb zelf twee lenzen gevonden die me aanspreken:

1. De Canon EF 24mm f/2.8 IS USM
2. Canon EF 24-105/4.0 L IS USM

De eerste sprak me wel aan om het aantal mm, ik lees vaak dat mensen de 35mm prime gebruiken tijdens reizen (op fullframe) dus 24 op mijn crop,
en in Nederland kan ik die lens ook goed gebruiken voor portretten.

Maar de tweede is een L-serie lens en die zou ik weer kunnen gebruiken als ik van crop naar fullframe switch. En bovendien heeft deze lens meer bereik, kan ik nog een beetje inzoomen.

Wat zouden jullie aanraden? Bedankt alvast!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2018 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben digitaal begonnen met een 24-120 op een cropcamera en dat is mij heel slecht bevallen door het heel vaak tegen de 24mm aan te klikken.
Op crop vind ik een 17-50(55)(Canon, Sigma of Tamron) 2.8 een heel fijne lens, ik heb zelf de Tamron en die weegt heel weinig(zonder VC).
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 17:19    Onderwerp: Reageer met quote

24mm is inderdaad te krap voor een lens die je als alleskunner mee op reis wil nemen.

Neem als startpunt voor groothoek rond de 16mm en als tele iets rond de 80 tot 100mm; dan heb je het meeste wel afgedekt.

Er zijn natuurlijk ook lenzen zoals de Tamron 16-300mm F3.5-6.3 PZD. Heel veel bereik, maar langzaam met focus en in het telebereik moet je deze afstoppen tot F8 voor beter resultaat.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2018 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Belangrijkste is eigenlijk, wat je budget is.

De eerder genoemde Canon 17-55 f2.8 is een bijzondere fijne lens, die ook nog regelmatig op marktplaats wordt aangeboden.
Je zegt ook portretfotografie te willen doen, eventueel op ff. Koop dan afhankelijk van je budget een Canon 70-200 f4 of f2.8 met IS. Beide zijn geweldige lenzen, heerlijk scherp en redelijk snel.

Je kunt met deze 2 lenzen op vakantie alle facetten vastleggen. Het 15mm gat is eenvoudig met de benenwagen op te lossen😉
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: