Meld je gratis aan

Sony HX400V op safari

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jun 16, 2018 18:58    Onderwerp: Sony HX400V op safari Reageer met quote

Hallo,

Ik ben hier nieuw en ik heb een vraag waar jullie hopelijk bij kunnen helpen. Sinds een paar jaar heb ik deze camera en ik ben er heel tevreden over. Vorig jaar probeerde ik stokstaartjes in een veld met grond te fotograferen maar de camera kon ze niet herkennen. Ik heb een aantal standen geprobeerd maar moest uiteindelijk mijn telefoon pakken voor een fatsoenlijke foto.
Nu gaan we in september op safari en ik wil graag goede foto’s maken. Ik hoop dat iemand hier me kan helpen hoe ik de camera in kan stellen om wel mooie foto’s te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za jun 16, 2018 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

ik wil graag goede foto’s maken
dat doet de fotograaf,
niet de camera

Laatst aangepast door johan300 op za jun 23, 2018 00:43, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jun 16, 2018 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik maak prachtige foto’s met mijn camera, maar hij heeft moeite met scherp stellen op een onderwerp in een omgeving met dezelfde kleur en daar vraag ik hulp bij.

Ik snap deze reactie niet. In de forumregels staat nadrukkelijk dat dergelijke reacties niet gewenst zijn.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jun 16, 2018 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

InekeNo schreef:
Ik maak prachtige foto’s met mijn camera, maar hij heeft moeite met scherp stellen op een onderwerp in een omgeving met dezelfde kleur en daar vraag ik hulp bij.

Ik snap deze reactie niet. In de forumregels staat nadrukkelijk dat dergelijke reacties niet gewenst zijn.

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
ze zoeken nog iemand voor de forum politie
echt iets voor jou dus
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jun 17, 2018 08:37    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien te weinig verschil in contrast tussen je onderwerp en achtergrond en dat jou camera daar moeite mee heeft.

Zou kunnen scherpstellen op andere onderwerp met meer contrast, welke op zelfde afstand van jou vandaan is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo jun 17, 2018 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

Wellicht even kijken of je scherpstelpunt goed staat?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2018 11:29    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reacties! Ik ben even gaan zoeken voor info over het scherpstelpunt en ik denk dat dit de oplossing weleens kan brengen. Bedankt!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: