Meld je gratis aan

Onderwater dilemma

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 09:55    Onderwerp: Onderwater dilemma Reageer met quote

Ik ga deze zomer snorkelen en waarschijnlijk ook een duik maken. Nu heb ik een onderwater zak voor m'n (oude) canon EOS100D (m'n huidige camera ga ik sowieso geen onderwater stunts mee uithalen) deze zak zou geschikt zijn om tot 15m mee te duiken (niet zelf getest), maar nu zag ik dat de Fujifilm FinePix XP130 voor onder de €200,- aangeboden wordt en de reviews zijn best aardig
Wat zouden jullie doen, met de extra canon en zak op het vliegtuig stappen of toch die Finepix ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt een pb Very Happy
BerichtGeplaatst: do jul 12, 2018 08:18    Onderwerp: Reageer met quote

zou die zak nooit gebruiken. al diverse camera's zien overlijden daardoor. want 15 meter zit je zo aan en met wat rotsen in de buurt is hij zo kapot.
de fuji kan tot 20 meter mwah. is niet erg veel al zal hij tot wel dieper kunnen maar dat garanderen ze niet.
ik heb altijd camera's gehad met bijbehorend onderwaterhuis dat tot minimaal 40 meter kan. dan zit je gewoon binnen de marges. want een o-ring niet goed genoeg en de zaak loopt snel vol. en met zeewater is het einde oefening met de camera omdat de prints beginnen te schuimen.
een groot voordeel van een huis is dat de camera ook tegen schokken beschermd is.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jul 12, 2018 12:04    Onderwerp: Reageer met quote

frankvdm schreef:
zou die zak nooit gebruiken. al diverse camera's zien overlijden daardoor.
....
een groot voordeel van een huis is dat de camera ook tegen schokken beschermd is.

Dat is nu net waarom ik een beetje bang ben die zak te gebruiken hoewel ze vanalles garanderen. Nu is het wel met een oude camera, maar toch ... of toch niet ...
Om voor die enkele keer een dure onderwaterbehuizing aan te schaffen is me helemaal te gek.
Met een padi introductieduik ga je toch niet dieper dan 15m en dan zou die fuji prima voldoen ... maar die zak en oude camera heb ik al liggen ...
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jul 12, 2018 13:21    Onderwerp: Reageer met quote

nou duur.... en canon powershot is er al voor een 300 euro inclusief huis volgens mij.
En ja je mag dan volgens Padi maar 15 meter maar ik zie er nogal wat dieper gaan omdat er dan net iets moois te zien is langs die mooie rifwand. En wat is niet mogen? Er zijn nogal wat discussies over ook ivm verzekering etc. maar ik heb het nergens in de polisvoorwaarden zien staan.

als je hem toch kwijt wil kan je het natuurlijk altijd proberen met die zak. Als er dan iets gebeurt is het jammer maar helaas. alleen jammer als het de eerste keer is.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jul 12, 2018 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

www.onderwaterhuis.nl heeft vaak mooie combi-aanbiedingen Very Happy

Kijk eens bij de point and shoot
BerichtGeplaatst: do jul 12, 2018 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ze hebben ook inruilers of van klanten die iets nieuw gekocht hebben en hun oude spullen daar op de site kunnen zetten.
Maar kamera express etc hebben ook regelmatig aanbiedingen. En ik heb daar hele goede ervaringen mee ook mbt garantie en helaas met die andere club een keer niet en heb het rechtstreeks met de fabrikant goed geregeld.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: