Meld je gratis aan

Cactus v6-triggerss : hulp bij installatie gevraagd

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do aug 02, 2018 23:39    Onderwerp: Cactus v6-triggerss : hulp bij installatie gevraagd Reageer met quote

Hallo, ik ben een beginneling in het off-camera flitsen, die beschikt over een fototoestel Sony alpha 350, een flitser Metz Metablitz 52 F en net nieuw gekochte cactus-set.
Ik probeer deze laatste nu te installeren. Gezien ik Sony niet tussen de bestaande profielen zie staan heb ik op mijn cactus transmitter mijn camera system ingesteld als 'auto (others)' en op de cactus receiver mijn flash system als 'auto'. Als ik een foto trek krijg ik op zowel de transmitter als de receiver een groen lichtje, maar de flits gaat niet af. Iemand een idee of ik de juiste instellingen gekozen heb voor mijn apparatuur ? Moet ik ergens nog iets speciaals instellen op mijn fototoestel of flits? Ik heb ook al van zowel de cactus als van de flits een firmware update gedaan. Beide cactussen staan ingesteld op hetzelfde kanaal, maar het lukt nog steeds niet. Is er hier ergens iemand met verstand van dit soort zaken die me zou kunnen helpen ?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

An
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za aug 04, 2018 10:31    Onderwerp: Reageer met quote

Als je die flitser direct op camera zet, dan werkt hij wel goed?
Flitser is wel voor Sony geschikt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2018 07:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ja hoor, on camera werkt hij perfect!
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2018 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

Staat me bij dat er in verleden probleem was met Sony flitsers op universele Cactus ontvangers. De flits zou er niet ver genoeg op geschoven kunnen worden.

Welke Cactus heb je precies? Eentje die speciaal voor Sony is of een universele voor elk merk camera.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2018 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

Gewone cactus. Geen speciale Sony-versie gekocht. Denk je dat het daar aan kan liggen? Zou ik dan zowel voor mijn Sony-camera als voor die Metz-flitser een Sony-variant moeten hebben ?
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr aug 10, 2018 08:04    Onderwerp: Reageer met quote

Probleem zit aan kant van de flitser.
Camera zijde geen probleem.

Flitser kun je namelijk niet ver genoeg op de trigger schuiven. Middel contact van je flitser maakt geen verbinding.
Hierbij nog link naar een artikel op photofacts met plaatjes erbij plus de oplossing. Maakt het vast duideljiker. Alles wel op eigen risico.

Ik vermoed dat jij ook dit probleem hebt.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: