Meld je gratis aan

[Fotomaatjes] Urban Exploring (Nederland & België)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Samen op pad
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo aug 14, 2016 18:36    Onderwerp: Urbex maatje gezocht Reageer met quote

Goedendag,

Ik ben nieuw hier en op zoek naar een urbex maatje.
Aangezien ik nog maar 1 locatie bezocht heb (wat direct al naar meer smaakte!), heb ik mij al wel flink verdiept in locaties en inmiddels al een behoorlijk lijstje opgebouwd Smile Voornamelijk in België en een aantal in Frankrijk.
Spreekt het iemand aan dan ontvang ik graag een reactie. Uiteraard is jouw inbreng ook van harte welkom! Tot snel!

Nog wat aanvullende info: Ik woon in Schiedam, beschik over een auto en heb voornamelijk in de weekenden tijd.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di nov 29, 2016 18:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben nieuw hier, en heb ook sterke interesse in urbex.
Zal dit topic ook wat in de gaten houden vanaf nu Wink
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2016 12:36    Onderwerp: Reageer met quote

Hey allemaal.
Ik ben nu al een tijdje op zoom
En merk dat de urbex foto's zwaar mn intresse trekken
Nu is de vraag zijn er hier mensen die mij kunnen en willen introduceren in het wereldje
Aangezien ik daar nog geen ervaring mee heb
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jul 16, 2018 07:52    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me hoog tijd om dit topic weer wat leven in te blazen Wink
Ik heb nu enkele 'semi' openbare Urbex sites bezocht (degene die je onder hun eigen naam kunt vinden) Nu is het me ook gelukt om wat andere sites te ontcijferen, maar het ontbreekt me aan nog wat lef. Ik weet dat urbexers hun info angstvallig voor zichzelf (en hun clubje) houden, maar ik probeer het toch nog even: Is er een urbex groepje waar ik me bij zou kunnen aansluiten? Of in ieder geval een dagje meeliften? Ik woon zelf net over de grens bij Eindhoven in België
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2018 12:46    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo allemaal. Ik fotografeer al een hele poos en ik wil me met een kennis verdiepen in het urbex wereldje. Nu heb ik her en der al heel wat tips ontvangen over hoe het aan te pakken maar dat helpt me niet veel verder. Zoeken op foto’s naar aanwijzingen zoals een datum op een krant of zoiets, ik denk dat dat meer “tips” zijn om je een beetje af te leiden. Laten we eerlijk zijn; we zijn allemaal geen geboren Sherlock’s Smile En wat als er dan zoals op het merendeel van de foto’s geen aanwijzingen te zien zijn? Googelen levert in 9 van de 10 gevallen niks op. Locaties kopen las ik ergens als tip; er is welgeteld 1 site die dat aanbiedt. Zoek ik verkeerd? Ik zoek wel de minder toegankelijke locaties, verlaten plekken die grafitti-vrij zijn. Kort samengevat; is er nou niemand die me verder kan helpen? Stuur me anders een dm met informatie. Ik snap dat je geen locaties gaat vertellen hier maar kom op, we zijn allemaal ergens moeten beginnen toch? Kunnen we anders niet een keer samen optrekken of zo? Laat een reactie achter als je wil, desnoods in een dm. Groet, Bas.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2018 13:21    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo allemaal. Ik fotografeer al een hele poos en ik wil me met een kennis verdiepen in het urbex wereldje. Nu heb ik her en der al heel wat tips ontvangen over hoe het aan te pakken maar dat helpt me niet veel verder. Zoeken op foto’s naar aanwijzingen zoals een datum op een krant of zoiets, ik denk dat dat meer “tips” zijn om je een beetje af te leiden. Laten we eerlijk zijn; we zijn allemaal geen geboren Sherlock’s Smile En wat als er dan zoals op het merendeel van de foto’s geen aanwijzingen te zien zijn? Googelen levert in 9 van de 10 gevallen niks op. Locaties kopen las ik ergens als tip; er is welgeteld 1 site die dat aanbiedt. Zoek ik verkeerd? Ik zoek wel de minder toegankelijke locaties, verlaten plekken die grafitti-vrij zijn. Kort samengevat; is er nou niemand die me verder kan helpen? Stuur me anders een dm met informatie. Ik snap dat je geen locaties gaat vertellen hier maar kom op, we zijn allemaal ergens moeten beginnen toch? Kunnen we anders niet een keer samen optrekken of zo? Laat een reactie achter als je wil, desnoods in een dm. Groet, Bas.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2018 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

Blijkbaar stel ik een gekke vraag of het topic wordt niet gelezen... Maar 0 reacties. Sad
Naar boven
BerichtGeplaatst: za sep 01, 2018 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Als iedereen zijn locaties “zomaar” weggeeft, kun je er donder op zeggen dat het binnen de korste keren overhoop wordt gehaald en vernield. Helaas zijn er meer slopers en spuiters dan serieuze fotografen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 10:32    Onderwerp: Reageer met quote

Maar er komen ook geen reacties om een keer aan te kunnen haken voor een tripje naar een van de minder geheime locaties, de echte urbexers zijn blijkbaar niet enkel voorzichtig maar neigen naar paranoide
We snappen allemaal best dat je de locaties niet hier open en bloot plaatst, maar voor de oprechte urbex wannabe is het frustrerend om nergens aansluiting te kunnen vinden
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 11:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sluit me aan bij de laatste reactie. En ik vroeg niet naar locaties, ik vroeg om tips. Jullie als ervaren urbexers zijn ook ooit begonnen en ik snap ook dat jullie hetzelfde van “ons” verwachten, logisch, zou ii ook doen. Maar laten we eerlijk zijn: Google is your best friend, dat vind ik ook, maar ga eens zoeken op Google: wat je tegenkomt zijn locaties van minstens tien jaar geleden. Dus dat is al een no go. Andere tip: ga op onderzoek en ga rondrijden. Sorry maar ik ga niet elk boeren erf op dat er verlaten uitziet, en mijn auto rijdt ook niet op zonne-energie. Licht eens een tipje van de sluier op en geef een bruikbare tip? Ik ben geen puber die ineens een bevlieging heeft of zo dus dat is wel veilig.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di sep 18, 2018 10:47    Onderwerp: Reageer met quote

Hi, ik ben nieuw hier. Zijn er nog mensen die samen op pad willen gaan? Vorig jaar en een paar maanden geleden tijdens vakantie in Spanje helemaal los gegaan met urbex. Daar hoor je vrijwel weinig over vind ik. Daarna ben ik er tijdje mee gestopt omdat het vermoeiend is om locatie te vinden die voornamelijk dicht bij huis zijn. Nu kriebelt het toch weer dus.....wie zin heeft op pad te gaan. Laat maar weten!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Samen op pad Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

Ga naar: