Meld je gratis aan

Giga grote uploads
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Ideeënbus
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Grote uploads nuttig of niet?
nee, nutteloos voor iedereen
46%
 46%  [ 42 ]
ja, zeer nuttig
23%
 23%  [ 21 ]
maakt me niet uit
30%
 30%  [ 28 ]
Totaal aantal stemmen : 91

Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 27, 2007 22:50    Onderwerp: Giga grote uploads Reageer met quote

Ik zie de laatste tijd erg veel grote uploads verschijnen op de gallery.
3008 x 2000 is met regelmaat te vinden.
Ikerger me er echt aan.
Je klikt toch eerst de foto aan alvorens naar de grote te kijken van de upload? Ik tenminste wel.
Kan er niet een limiet komen voor de uploads, bijvoorbeeld 1024 pixels op de langste zijde?

Lifeware

-Fotograferen is schrijven met licht-

Laatst aangepast door Lifeware op za dec 29, 2007 22:02, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2007 08:37    Onderwerp: Re: Giga grote uploads Reageer met quote

Lifeware schreef:
Ik erger me er echt aan.

Ergeren helpt niet.
De voorwaarden zeggen over hoe groot een foto mag zijn:

'Je foto mag in principe erg groot zijn. Je kunt foto's uploaden tot een maximum van 1,5MB. Je foto mag ook maximaal 1500x1500 pixels groot zijn. Wanneer de foto groter is dan dat formaat, wordt de foto niet op de gallery geplaatst.

Je hoeft je foto's niet te verkleinen, wanneer je een groot formaat foto aanlevert, zal de Gallery automatisch de foto verkleinen zodat alle kleine foto's ontstaan. Wil je er zeker van zijn dat je foto bruikbaar is voor het blad, upload dan de grootst mogelijke versie die je hebt, die nog wel aan de voorwaarden voldoet.'

Iedereen wil natuurlijk graag in het blad, dus zo groot mogelijk plaatsen!
Heeft als bijkomend voordeel dat onvolkomenheden beter te zien zijn.

Dat foto's groter als de maximum afmetingen wel geplaatst worden zal wel een bug zijn, de voorwaarden zijn in elk geval duidelijk op dit punt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2007 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

Onder de foto kun je ook kiezen voor een ander formaat dan vol formaat.
Het door Jeannette aangegeven formaat is voldoende, en staat daar ook bij.
Strikt vasthouden aan de 1500 x 1500 max sluit panorama's uit, en dat is dan weer jammer.
Henk
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2007 10:45    Onderwerp: Re: Giga grote uploads Reageer met quote

Sallander schreef:
Lifeware schreef:
Ik erger me er echt aan.

Ergeren helpt niet.
De voorwaarden zeggen over hoe groot een foto mag zijn:

'Je foto mag in principe erg groot zijn. Je kunt foto's uploaden tot een maximum van 1,5MB. Je foto mag ook maximaal 1500x1500 pixels groot zijn. Wanneer de foto groter is dan dat formaat, wordt de foto niet op de gallery geplaatst.

Je hoeft je foto's niet te verkleinen, wanneer je een groot formaat foto aanlevert, zal de Gallery automatisch de foto verkleinen zodat alle kleine foto's ontstaan. Wil je er zeker van zijn dat je foto bruikbaar is voor het blad, upload dan de grootst mogelijke versie die je hebt, die nog wel aan de voorwaarden voldoet.'

Iedereen wil natuurlijk graag in het blad, dus zo groot mogelijk plaatsen!

Dat foto's groter als de maximum afmetingen wel geplaatst worden zal wel een bug zijn, de voorwaarden zijn in elk geval duidelijk op dit punt.

je kunt toch ook zelf de 1024 versie van de foto openen? hmm zie dat ik gelijk met de reactie hierboven geplaatst heb.
waar ik me trouwens ook aan stoor is de foto's die je in groter formaat wil bekijken die dan niet groter in beeld komen, dan mis je een hoop details....
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2007 11:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, ik ook. Neem tenminste nog even de moeite om ze te verkleinen, alsof je ze zo vanuit je camera op Zoom pompt. Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2007 11:53    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

Ja , voor sommige wel maar de meeste bekijken niet in dat formaat . En op onvolkomenheden let geen kip hier, zie FVDD. Smile
En in blad kom je ook wel als je je foto kleiner upload, je krijgt dan een verzoek per mail of je de orginele grootte wilt doorsturen.

Gr. Miek

Every time someone tells me how sharp my photos are, I assume that it isn't a very interesting photograph. If it was, they would have more to say. -Anonymous
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2007 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals ik in mijn begin post al zeg, ik klik een foto aan zonder eerst te kijken hoe groot hij is. Ik denk dat de meesten dat doen op deze manier.
Daarna open ik hem op 1024.
Maar waarom geeft de uploader niet gelijk de goede maten in, kleine moeite toch?
Op deze manier is het onnodig serververvuiling en voor de uploader zelf erg pikgevoelig.

Voor plaatsing in het blad wordt je idd netjes benaderd om een foto in grote resolutie op te sturen sallander.

Lifeware

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2007 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

Lifeware schreef:
Zoals ik in mijn begin post al zeg, ik klik een foto aan zonder eerst te kijken hoe groot hij is. Ik denk dat de meesten dat doen op deze manier.
Daarna open ik hem op 1024.
Maar waarom geeft de uploader niet gelijk de goede maten in, kleine moeite toch?
Op deze manier is het onnodig serververvuiling en voor de uploader zelf erg pikgevoelig.

Voor plaatsing in het blad wordt je idd netjes benaderd om een foto in grote resolutie op te sturen sallander.

Je kunt toch ook jezelf aanleren direct op 1024 te klikken bij het openen van een foto?
Hoeft natuurlijk niet, maar scheelt je zo te lezen wel een hoop ergernis.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 01:49    Onderwerp: Reageer met quote

AndyvdSteen schreef:

Je kunt toch ook jezelf aanleren direct op 1024 te klikken bij het openen van een foto?

Laat de mensen er aub zelf iets aan doen of nog beter laat zoom een limiet instellen.
Wat heeft het voor nut je foto's zo groot neer te zetten?

Lifeware

Naar boven
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 02:02    Onderwerp: Reageer met quote

Lifeware schreef:
AndyvdSteen schreef:

Laat de mensen er aub zelf iets aan doen of nog beter laat zoom een limiet instellen.

Er zullen mensen zijn die inderdaad niet weten hoe je zo'n foto verkleint.
Beginners die inderdaad foto's rechtstreeks vanuit de camera op de Gallery plaatsen. Voor deze - al dan niet kleine - groep mensen gaat zo'n beperking een drempel zijn om foto's op de Gallery te plaatsen.
Andere reden is al genoemd: bij een beperking wordt het lastiger enorme panorama's te plaatsen.
Anderzijds kun je in groter formaat scherpte/details bekijken.

De 1024-optie is een vrij toegankelijke optie, volgens mij ingebouwd om mensen te helpen die zich ergeren aan groot formaat foto's. Maak er gebruik van.

Wellicht is het wel een idee om de 1024-optie als standaard in te bouwen bij het openen van foto's, en de 1280 en Volledig als optioneel.
Nu is Volledig standaard, en zijn de andere twee optioneel.
Dat lijkt mij een betere optie dan een limiet. Het helpt mensen die zich ergeren, maar houdt voordelen beschikbaar.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 10:15    Onderwerp: Reageer met quote

AndyvdSteen schreef:
Lifeware schreef:
AndyvdSteen schreef:

Er zullen mensen zijn die inderdaad niet weten hoe je zo'n foto verkleint.
Beginners die inderdaad foto's rechtstreeks vanuit de camera op de Gallery plaatsen. Voor deze - al dan niet kleine - groep mensen gaat zo'n beperking een drempel zijn om foto's op de Gallery te plaatsen.
Andere reden is al genoemd: bij een beperking wordt het lastiger enorme panorama's te plaatsen.
Anderzijds kun je in groter formaat scherpte/details bekijken.

De 1024-optie is een vrij toegankelijke optie, volgens mij ingebouwd om mensen te helpen die zich ergeren aan groot formaat foto's. Maak er gebruik van.

Wellicht is het wel een idee om de 1024-optie als standaard in te bouwen bij het openen van foto's, en de 1280 en Volledig als optioneel.
Nu is Volledig standaard, en zijn de andere twee optioneel.
Dat lijkt mij een betere optie dan een limiet. Het helpt mensen die zich ergeren, maar houdt voordelen beschikbaar.

dat lijkt mij ook een goede tussenweg, de 1024 als standaard en de andere als optioneel...
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een moeilijk gedoe. Er staan 3 alternatieven onder de foto's. Een knop voor 1024, 1280 en volledig. Wat wil je nog meer ? Lezen en doen is ook een kunst. Nu zijn er verschillende mogelijkheden, en is het weer niet goed. Kijk toch eens verder dan je neus lang is. Ik vind het in ieder geval perfect zoals het nu is. Een te kleine upload maskeert overigens ook gauw tekortkomingen.

Naar mijn profiel:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 19:00    Onderwerp: Reageer met quote

Jackalope schreef:
Wat een moeilijk gedoe. Er staan 3 alternatieven onder de foto's. Een knop voor 1024, 1280 en volledig. Wat wil je nog meer ? Lezen en doen is ook een kunst. Nu zijn er verschillende mogelijkheden, en is het weer niet goed. Kijk toch eens verder dan je neus lang is. Ik vind het in ieder geval perfect zoals het nu is. Een te kleine upload maskeert overigens ook gauw tekortkomingen.

Yep....maar leg mij dan eens het nut uit van giga grote uploads en dan bedoel ik uploads met aan de langste zijde meer dan 2000 pixels?
Is het nuttig voor zoom? Denk het niet, voor plaatsing in het blad wordt je netjes gevraagd een foto op te sturen in de hoogste resolutie.
Handig voor jezelf, neuhhhh......met bovenstaand weet je dat er een plaatsing komt.
Daarnaast duurt het inladen vaak veel te lang en neemt het onnodige serverruimte in beslag.
Is het nuttig voor zoomers die een foto willen bekijken....ook niet want hij is te groot om te beoordelen.
Is het nuttig voor de uploader zelf......nee, want zijn/haar foto kan ineens ergens in een winkel te koop in de posterrekken staan.
Al met al weinig erg functieloos voor iedereen.
Dus leg mij maar eens uit wat het nut is van giga grote uploads???????

Lifeware

Naar boven
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Lifeware schreef:
Jackalope schreef:

Yep....

Is het nuttig voor zoomers die een foto willen bekijken....ook niet want hij is te groot om te beoordelen.

Al met al weinig erg functieloos voor iedereen.
Dus leg mij maar eens uit wat het nut is van giga grote uploads???????

Nogmaals, de voorwaarden zeggen over hoe groot een foto mag zijn:

Je hoeft je foto's niet te verkleinen, wanneer je een groot formaat foto aanlevert, zal de Gallery automatisch de foto verkleinen zodat alle kleine foto's ontstaan.
Wil je er zeker van zijn dat je foto bruikbaar is voor het blad, upload dan de grootst mogelijke versie die je hebt, die nog wel aan de voorwaarden voldoet.'

Als de reactie zich aan de eigen gestelde voorwaarden houdt, komen er geen giga grote foto's op de gallery.
Een te kleine upload valt amper te beoordelen, zoals Jackalope terecht stelt en daarmee zou je zelfs kunnen pleiten voor een minimum afmeting.

De zin 'leg mij maar eens uit,' is wat vreemd in de discussie, omdat iemand vergeet op de juiste knop onder een foto te klikken, moet iemand ineens iets gaan uitleggen, wat gewoon op een misser in de uitvoering berust, nl het niet testen van de foto op max. afmeting.

Wat al met al 'weinig erg functieloos' is, vraagt om een nadere toelichting.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2007 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat de vraag meer is of je jezelf er zo druk om moet maken.
Ik vind wel dat je een punt hebt, want ik ram ook vaak op de afbeelding in plaats van de 1024 link (wat ik me overigens wel probeer aan te leren). Maar heeeel erg vervelend vind ik het ook weer niet. En daarnaast vind ik het bij een echt mooie foto persoonlijk wel prettig om hem ook een rustig in detail te kunnen bekijken. Dat andere mensen daar dan mee aan de haal kunnen gaan is inderdaad een risico, maar goed, dat is weer een andere discussie volgens mij.

Ik weet het goed gemaakt Jeannette, maak er een Poll van in de Stembus. Als je wilt zal ik dit topic wel verplaatsen, zodat je geen nieuw topic hoeft aan te maken. Als er genoeg mensen met je idee meegaan, zal ik hem voorleggen aan de redactie.

"Ik kan geen ijzer met handen breken, maar wel handen met ijzer..." -- Anonieme Italiaanse onderhandelaar
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Ideeënbus Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: