Meld je gratis aan

Advies bij aankoop zoom objectief
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 18, 2008 15:55    Onderwerp: Advies bij aankoop zoom objectief Reageer met quote

Hoi allemaal ik ben redelijk nieuw hier op de site van zoom.nl
Nu is mij echter een paar dagen geleden mijn mooie Pentax objectief kapot gegaan, dit was de SMC Pentax-F zoom 70-210 1:4.5-5.6. Kon in eens de zoomring helemaal doordraaien, jammer genoeg heb ik dit ook per ongeluk gedaan, waardoor ik de contactpuntjes heb vernield. Hier kwam ik achter toen ik heb eens uit elkaar heb gedraaid. Nu is mijn vraag kan mij iemand helpen bij het uitzoeken van een nieuw objectief, ben op zoek naar een zoom lens, maar het mag ook een mega zoom zijn.
Te denken aan de tamron 28-300 3.6-6.5, echter weet ik niet of dit wel een goede keuze is. Ik was heel tevreden over mij oude lens en wil graag iets gelijkwaardigs in de plaats kopen….help…haha
Al bij voorbaad dank aan ieder die mij wilt helpen.

Marlon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 18, 2008 16:07    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom dan niet iets vergelijkbaars? De Pentax FA J 75-300/4,5-5,6 AL. Te koop voor 155 euro bij Konijnenberg... Smile
BerichtGeplaatst: vr apr 18, 2008 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

Tja das een goede, ik vraag mij wel af of dit vergelijkbaar is. mijn oude lens was toch best een goede kwa beeld en scherpte, hij had ook nog eens een heerlijk warm plaatje. Nu moet ik zelf zeggen ken ik er niet zo heel veel van. Die oude was al zeker 20 jaar oud en ik zelf vond hem echt toppie, oeps volgens mij draaf ik een beetje door. Ik zou het dus echt niet weten of dit verglijkbaar is dus vraag ik ook om jullie hulp.
Zelf dacht ik er al aan om mijn toestel te verkopen (K100D) en dan de K10D aan te schaffen met een goede lens. Maar goed ik denk wel dat jullie mij daar wel bij helpen. Je hebt hier toch wel wat kenners zitten.

Wel alvast bedankt voor je reactie.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za apr 19, 2008 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

Heb zelf een K 10 D met de digitale 18-55 kitlens. Daar heb ik de schitterende lichtsterke DA 50-135 2,8 daar bij gekocht. Echt een schitterende lens. Niet goedkoop, maar toch.
K10D is een voortreffelijke camera, en de kitlens voldoet ook prima.
PENTAX K 20 D + Pentax K 3 + *18-55 DA-WR / 50-135 DA *2.8 / 90 mm macro 2.8 1:1 / DA18-250/ sigma 75-500/sdm 35 1.4 /en dan nog de nodige prime's / FGZ 540 externe reportageflitser / metz reportageflitser 58 AF2 + studioflitssets
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo apr 20, 2008 20:35    Onderwerp: Thanx Reageer met quote

He dank je voor je reactie,
tja ik weet ook dat de k10d een prachtig toestel is. Wat betreft die lens is voor mij geen optie hij heeft een te klein zoom-berijk.
Maar wel goed om te weten dat jij er tevreden over bent, misschien ooit als ik nog eens een lens aanschaf.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2008 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

zoek een 2e hands SMC-Pentax F 70-210 mm..
er is weinig beters.

p.s. anders heb ik nog wel een Sigma 55-200 voor je, voor relatief weinig.
die gebruik ik niet meer sinds ik de 70-210 heb.

gr.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2008 12:09    Onderwerp: Zonder lachend gezicht....haha Reageer met quote

Oke Fototex,

Kun je dat ook zeggen zonder een lachend gezicht. haha.
Na mischien is dat wel een betere optie om gewoon twede hands te zoeken. Misschien weet iemandt wat ik kan vragen voor k100d met kitlens 18-55 Is net nog geen jaar oud.

Gr Marlon
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2008 16:34    Onderwerp: Reageer met quote

Met een K10D maak je echt geen betere foto's als met een K100D.
Daar zit 't 'm niet in. Een body van 1 jaar oud wegdoen is kapitaalvernietiging. Ik doe al bijna 3 jaar met een *ist DL en die is nog lang niet afgeschreven.
Nee, een beetje goede objectieven kopen is een veel betere investering. Die kan je later ook weer gebruiken op de K50D over xx jaar....

gr.
fototex
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2008 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga daar in mee. Je K100D inruilen voor een K10D of een K20D heeft geen enkele zin. Beter investeer je in goede lenzen inderdaad... Smile
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2008 23:12    Onderwerp: Duidelijke taal Reageer met quote

Hoi heren,

dit is duidelijke taal, zelf dacht ik er zo over. Als ik mijn k100d inlever en er geld bij doe voor een k10d met een goede lens ben je misschien wel beter af. Maar ik merk dat jullie dat niet vinden. Zouden jullie mij dan aanraden om te wachten wat de 60-250 lens moet gaan kosten, dit lijkt mij wel een goed alternatief voor de 70-210 lens. Moet natuurlijk even nog de testen afwachten. Stiekem zat ik ook te denken aan de tamron 28-300. tja toch lastig om een goede keuze te maken.

hoor het wel weer...gr
Marlon
Naar boven
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2008 08:06    Onderwerp: Reageer met quote

Die 28-300 mist wat scherpte in vergelijking met je oude objectief. Die 60-250 schijnt wel een heel fraai objectief te zijn. Als ik jou was, zou ik daar voor gaan. Smile
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2008 08:53    Onderwerp: Reageer met quote

Iedere zgn. "super-zoom" is een slechte optie. Ze zijn onscherp aan begin en eind. Wanneer je geld te veel hebt is het wel aardig als vakantielens, maar dan kan je nog beter een compact cameraatje kopen met 10 x zoom.
En verder....
Ten eerste: de 18-55 mm kitlens is van zeer behoorlijke kwaliteit. Pentax heeft hier beter zijn best gedaan als andere fabrikanten.
-Je zou dit kunnen aanvullen met een 55-200 mm van Pentax of van Sigma. De Sigma is goedkoop, maar toch heel goed getest hier bij Zoom.
-De 60-250 mm zal behoorlijk van kwaliteit zijn, maar ook behoorlijk aan de prijs.
-Een erg leuk alternatief is de Sigma 70-300 mm (APO versie). Dat gat tussen 55 en 70 mm merk je niet.
-En als laatste (ik blijf het zeggen) probeer toch een F-serie 2e hands op de kop te tikken (70-210). Het verschil met een Sigma of Tamron blijf je toch zien (en de mijne is niet te koop, helaas, wel de Sigma 55-200)

gr.
Fototex
Naar boven
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2008 23:20    Onderwerp: thanx heren Reageer met quote

Tja moet nog even kijken wat het nu wordt, 60-250 gaat volgens mij ergens tegen de 500,- euro's zitten, zoals ik ergens het gelezen. Tja weet ook niet of dit klopt. het lijkt mij wel een goede lens om ook weer iets goeds terug te krijgen. tja die sigma apo zat ik ook al aan te denken die is een stuk goedkoper.
Brrr lastig...hahaha

Meer goed wie weet komt er nog wel iemandt met een beter alternatief.

Groetjes Marlon
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 22:01    Onderwerp: Re: thanx heren Reageer met quote

Marlon_L schreef:
................., 60-250 gaat volgens mij ergens tegen de 500,- euro's zitten, .........................

Ik zou er € 100,00 extra voor over hebben als ik de 60-250 mm (rond juli?) voor € 500,00 ergens zou kunnen krijgen.
Maar ik ben er héééééééél erg bang voor dat ie pas voor 'n bedrag van € 1.000,00 tot € 1.100,00 over de toonbank zal gaan.
Helaas!!!!!! Want ik daarnaast ook m'n zinnen gezet op de converter die, naar ik hoop, ook rond de zomer in de winkels terecht zal komen.

Gr. Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: za apr 26, 2008 11:41    Onderwerp: Oeps..... Reageer met quote

Tja, sorry als ik de prijs nu echt mis had. Maar ik was er bijna zeker van dat ik ergens op een site een geschatte prijs van 248,- pond zag staan.
Hmmm dan iets tie voor mij toch iets te-duur. Jeetje nooit gedacht dat ik het zo lastig vind een goede lens uit te zoeken.

Groetjes Marlon
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: