Meld je gratis aan

Advies bij aankoop zoom objectief
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di apr 29, 2008 21:07    Onderwerp: kleiner brandpunt een optie? Reageer met quote

Tja om een goede lens te scoren moet je diep in de buidel tasten, dat is mij nu wel duidelijk. maar is er dan geen alternatief?
een 70-300 of een 50-150 mischien wel de 55-300 die straks uitkomt.
volgens mij als je goed zoek kun je er toch wel eentje vinden die onder de 500.- ligt. Maar het blijft lastig.

jeetje is zag trouwens dat ik wel erg veel tik fouten in de laatste heb gemaakt sorry hiervoor. blijft lastig he om er nog eens over heen te kijken.

Groetjes Marlon_L
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 17:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nog 'n alternatief voor je, Marlon.

Sigma heeft aangekondigd dat in het voorjaar (wordt waarschijnlijk juni!) een 70-200mm EX DG HSM Macro F-2.8 met Pentax-vatting in de Nederlandse winkels zal liggen.
Volgens mijn inschatting zal die voor € 700,00 tot € 750,00 over de toonbank gaan.
Gezien de lichtsterkte en de HSM een heel mooi alternatief. HSM werkt volgens diverse fora echter alleen maar bij de K10, K100 super en dan natuurlijk bij de K20 en K200.

Daarnaast is dit objectief te combineren met een Sigma-converter (1.4 of 2X, resp. € 190,00 en € 230,00) waardoor je het bereik nog verder kunt vergroten en toch nog een lichtsterkte van respectievelijk F-4 of F-5.6 hebt.

Gr. Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 19:57    Onderwerp: Tja alternatief Reageer met quote

Hey Peter,

Weet niet of dit een alternatief is, zekers een top lens hoor, maar 200/250 eurie's boven mijn spaarpottie. Is de 50-150 van sigma een optie die is vrij nieuw en als je daar een converter bij koopt, heeft ie toch een leuk berijk en zal nog wel in prijs dalen.
Of misschien niet het beste willen en die nieuwe van pentax kopen 55-300 die komt toch volgende maand uit en is zekers onder de 500,- euro, dan nog even de testen afwachten wat deze gaat doen.

Hey groetjes en spreken elkaar snel weer.
Very Happy
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mei 06, 2008 23:07    Onderwerp: Test van de 55-300 Reageer met quote

Het is opvallend stil!
Weet misschien al iemandt of er testen zijn van de 55-300 lens van pentax? Als iemandt weet waar ik deze kan vinden, thanx.

Groetjes Marlon.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2008 08:53    Onderwerp: Reageer met quote

Als je googled op Pentax 55-300 vind je wel iets. De ene is mateloos positief, de andere heeft toch wat bezwaren bij deze lens.

Zelf ben ik er ook zeer in geinteresseerd en als ik de testen bekijk en de prijs van de lens denk ik dat ik hem toch ga bestellen.
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2008 23:39    Onderwerp: Goede keuze ! ? Reageer met quote

Hey thanx voor je reactie,
ben er zelf nog over aan het twijvellen. Zou toch graag wat echte testen willen zien en niet zo zeer er van uitgaande van mensen die gewoon hun mening geven. De enne vind snel iets goed en de andere weer niet. Dus een echte test zou misschien wel een goede uitkomst zijn. Denk wel dat die er snel genoeg zullen zijn. Maar als iemandt er eentje weet hou ik mij warm aanbevolen. Tot nu toe google nog geen geluk.

Groetjes Marlon
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mei 08, 2008 21:50    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk eens op de volgende site, Marlon:

http://pentaxforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1203150046

Gr. Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: vr mei 09, 2008 11:30    Onderwerp: Oke, hier heb ik iets aan. Reageer met quote

Hey Peter,

Bedankt voor je tip, leuke site. Ben wel eens vaker op het Pentax forum geweest maar dat is nu toch weer een tijdje geleden. Tja denk toch dat ik ga voor de SMC DA 55-300. Heb hem al ergens gezien onder de 300,- euro's daar is toch niks van te zeggen toch. Als iemandt weet waar ik hem nog goedkoper kan krijgen... hahaha.

Oke spreken elkaar weer.
Groetjes Marlon.

( houw mij wel nog aanbevolen als iemand nog meer testen weet )
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 21, 2008 09:48    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels is er wat meer info beschikbaar op de forums.
De 55-300 schijnt erg goed te zijn en in de US niet aan te slepen. Heeft daar al gezorgd voor een fikse prijsverhoging.

In NL kan ik ook geen zaak vinden die hem op voorraad heeft. Mocht iemand nog weten waar ze de lens voor een redelijk bedrag (= minder dan 350 Euro) hebben, dan laat maar even weten.
BerichtGeplaatst: wo mei 21, 2008 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

kijk hier

Linkje

Groet Johannes
BerichtGeplaatst: do mei 22, 2008 20:02    Onderwerp: Een beetje rondneuzen en kijk daar... Reageer met quote

Hoe vinden jullie deze dan?

cameratop100.nl

Tja das toch nog een stukkie goedkoper... Surprised

Tja is the best the best? LOL
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mei 22, 2008 20:20    Onderwerp: Reageer met quote

is niet verkeerd.
scheeld meer dan €50 best veel
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 09:29    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad goede prijs, maar.... gisteren contact gehad. Ook zij hebben geen voorraad. Ze verwachten weer een paar lenzen in juni.
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

Foto Video ten Velde-Holten heeft de lens nu wel voorradig €285.00
gisterren besteld
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 16:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb eergisteren een mail naar hun gestuurd en dit was het antwoord:

Beste klant,

Ik heb vandaag slechts 1 exemplaar binnengekregen, dit objectief blijft zeer schaars de komende tijd, wordt op volgorde van bestelling uitgeleverd, vanaf begin juni verwacht ik steeds een paar exemplaren, u kunt nu voornoteren

Mijn conclusie: het staat wel op de site, je kan bestellen maar dit is je zelf gewoon op een wachtlijst zetten.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

Ga naar: