| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
|
|
Geplaatst: zo aug 10, 2008 22:00 Onderwerp: Nikon D40 diafragma-stand |
|
|
Als ik in de A-stand foto's maak, dan kiest de camera voor mij telkens een geschikt ISO (en uiteraard de sluitertijd). Toch heb ik ingesteld op ISO 200 binnen de A-stand, maar blijkbaar vind de camera dat hij andere ISO's nodig heeft (waaronder ook 'vreemde' ISO's zoals 300, 700 en 1100).
Is het normaal dat de camera een ISO kiest, ook al is de ISO ingesteld op 200 en niet op automatisch? Ik kan het in de handleiding en op internet etc niet vinden. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Geplaatst: ma aug 11, 2008 07:02 Onderwerp: |
|
|
| Probeer het is in de "P"stand. Dan moet je de ISO wel kunnen aanpassen. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Geplaatst: ma aug 11, 2008 18:43 Onderwerp: |
|
|
normaal in de A stand zou jij zelf de iso waarde moeten kunnen instellen.Bij mijn camera werkt dat prima
camera aan je drukt op menu
naar opname menu
selecteer iso gevoeligheid dan kun je kiezen uit automatisch op de iso die je wilt
hoop dat je er iets aan hebt |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Geplaatst: ma aug 11, 2008 20:08 Onderwerp: |
|
|
In de P-stand is het hetzelfde verhaal.
De instellingen heb ik overigens hetzelfde gedaan, zoals Teddybeer hierboven beschrijft.
Het valt me nu pas op dat ISO AUTO knippert als het te donker is. Blijkbaar vindt de camera dat de instellingen die ik gekozen heb niet kunnen werken (en daar kon hij best eens gelijk in hebben ). Vervolgens worden de ISO-instellingen toch aangepast.
Ik vind het geen probleem, maar het viel me op en ik kon er niets over terugvinden. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Geplaatst: ma aug 11, 2008 20:16 Onderwerp: |
|
|
En dan maar meteen even verder gekeken in de menu's.
In het persoonlijke instellingen-menu kun je instellen dat AUTO-ISO aan of uit moet staan. Bij mij stond deze aan. De ISO-instelling in het opname-menu wordt blijkbaar overruled door de instelling in het andere menu.
Even uitzetten en het probleem was verholpen.
Thx voor de hulp. Hopelijk hebben anderen hier nog wat aan. |
|
| Naar boven |
|
 |
|