Nikon D40 diafragma-stand

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Nikon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 22:00    Onderwerp: Nikon D40 diafragma-stand Reageer met quote

Als ik in de A-stand foto's maak, dan kiest de camera voor mij telkens een geschikt ISO (en uiteraard de sluitertijd). Toch heb ik ingesteld op ISO 200 binnen de A-stand, maar blijkbaar vind de camera dat hij andere ISO's nodig heeft (waaronder ook 'vreemde' ISO's zoals 300, 700 en 1100).

Is het normaal dat de camera een ISO kiest, ook al is de ISO ingesteld op 200 en niet op automatisch? Ik kan het in de handleiding en op internet etc niet vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 07:02    Onderwerp: Reageer met quote

Probeer het is in de "P"stand. Dan moet je de ISO wel kunnen aanpassen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 18:43    Onderwerp: Reageer met quote

normaal in de A stand zou jij zelf de iso waarde moeten kunnen instellen.Bij mijn camera werkt dat prima

camera aan je drukt op menu

naar opname menu

selecteer iso gevoeligheid dan kun je kiezen uit automatisch op de iso die je wilt

hoop dat je er iets aan hebt
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

In de P-stand is het hetzelfde verhaal.
De instellingen heb ik overigens hetzelfde gedaan, zoals Teddybeer hierboven beschrijft.

Het valt me nu pas op dat ISO AUTO knippert als het te donker is. Blijkbaar vindt de camera dat de instellingen die ik gekozen heb niet kunnen werken (en daar kon hij best eens gelijk in hebben Wink). Vervolgens worden de ISO-instellingen toch aangepast.

Ik vind het geen probleem, maar het viel me op en ik kon er niets over terugvinden.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

En dan maar meteen even verder gekeken in de menu's.
In het persoonlijke instellingen-menu kun je instellen dat AUTO-ISO aan of uit moet staan. Bij mij stond deze aan. De ISO-instelling in het opname-menu wordt blijkbaar overruled door de instelling in het andere menu.
Even uitzetten en het probleem was verholpen.

Thx voor de hulp. Hopelijk hebben anderen hier nog wat aan.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Nikon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: