Meld je gratis aan

Over upload-limiet, gebruiker en Abonnee
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Website
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 17:46    Onderwerp: Over upload-limiet, gebruiker en Abonnee Reageer met quote

Heb je problemen met de upload-limiet of heb je de verkeerde status op de Gallery? Lees dan s.v.p. deze post eerst even.
Als eerste moet je de status van je profiel controleren. Dit doe je op de Gallery. Klik in het grijze blok rechts (mijn Zoom.nl) op 'Mijn profiel' en controleer je status:

Ik heb een probleem met uploaden en mijn status is 'Zoom.nl abonnee'
Als je status 'Zoom.nl abonnee' is, mag je per 24 uur 2 foto's op de Gallery plaatsen. Als dit niet lukt, controleer dan wat de tijd van plaatsing is van je laatste twee foto's. Als beiden minder dan 24 uur geleden zijn geplaatst, rest je niets anders dan wachten.
Is je op één na laatste foto ouder dan 24 uur, meld je probleem dan in dit topic.

Ik heb een probleem met uploaden en mijn status is 'gebruiker'
Als je status 'gebruiker' is, kun je maximaal 2 foto's per 24 uur plaatsen, totdat je aan de gebruikerslimiet van 5Mb bent. Om meer te kunnen plaatsen moet je een abonnee-lidnummer en abonnee-code invullen in je profiel op de Gallery. Het abonnee-lidnummer en abonnee-code krijg je in de bevestigingsmail (of brief) van je abonnement van Zoom.nl.
Deze twee codes moet je invullen in je profiel op de Gallery:
- open de Zoom.nl Gallery
- klik in het grijze blok rechts (mijn Zoom.nl) op 'Mijn profiel'
- Vul het abonnee-lidnummer en abonnee-code in en sla de wijziging op.
Let op: er worden soms fouten gemaakt door het verwisselen van bijv de O en de 0 (nul). Je kunt de gegevens van de bevestigingsmail kopiëren en plakken, maar let er dan op dat je alleen de codes selecteert (vaak zit er bij selecteren nog een extra spatie of Tab in de selectie).

Ik kan met mijn codes niet inloggen in de IDG database
Als je op http://idg.nl/abonnementen/gegevens niet kunt inloggen, kun je een nieuwe abonnee-code aanvragen op http://idg.nl/abonnementen/wachtwoord Hiervoor heb je wel het email-adres van aanmelding nodig.
Lukt het niet om een nieuwe code aan te vragen, of weet je het email-adres niet meer, dan kun je contact opnemen met de helpdesk van IDG. Zie het telefoonnummer op http://idg.nl/abonnementen/

Let op! Heb je je codes eerder ingevuld, ben je nog steeds gebruiker en heb je een code die met een 0 (nul) begint? Dan nog één keer je profiel opslaan en het zou verholpen moeten zijn (bugfix van 28-5-2009)

Ik weet mijn abonnee-lidnummer niet
Als je een abonnement op Zoom.nl hebt en je abonnee-lidnummer niet meer weet, of je hebt het (nog) niet ontvangen, dan kun je contact opnemen met de helpdesk van IDG. Zie het telefoonnummer op http://idg.nl/abonnementen/

Ik weet mijn abonnee-lidnummer, maar ik ben mijn abonnee-code kwijt
Als je het abonnee-lidnummer weet, én je hebt het email-adres waarmee je het abonnement hebt aangevraagd, kun je een nieuwe abonnee-code aanvragen op http://idg.nl/abonnementen/wachtwoord Lukt het niet om een nieuwe code aan te vragen, of weet je het email-adres niet meer, dan kun je contact opnemen met de helpdesk van IDG. Zie het telefoonnummer op http://idg.nl/abonnementen/

Ik heb de codes ingevuld in mijn profiel, maar mijn status verandert niet.
Als je de codes correct hebt ingevuld, kan het soms even duren voordat je status verandert. Als deze na een uur nog niet is veranderd, controleer de ingevulde codes dan nog een keer.
Als de codes correct zijn ingevuld, kun je in de database van IDG controleren of je de juiste codes hebt. Dit kun je doen op http://idg.nl/abonnementen/gegevens Als je daar w�l kunt inloggen maar de codes werken niet op de Gallery, meld je probleem dan in dit topic.

Om het allemaal wat spannender te houden zijn de namen niet overal hetzelfde:
- Gallery: Abonnee-lidnummer = IDG.nl: klantnummer (vroeger HCC-lidnummer)
- Gallery: Abonnee-code = IDG.nl: wachtwoord (vroeger HCC-code)

N.b. Gelieve dit topic alleen te gebruiken voor de problemen met de codes en status. Overige zaken of andere discussie mogen elders worden gevoerd.

Laatst aangepast door Donkie-chot op vr jun 05, 2009 22:25, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Een bepaalde periode is het mogelijk geweest dat het verwijderen van foto's leidde tot een verlaging van de gebruikte ruimte. Niet-abonnees konden hierdoor de gebruikerslimiet van 5Mb omzeilen.
Het verlagen van de gebruikte ruimte was eigenlijk een bug in de oude versie van de Gallery.
In de nieuwe Gallery is de situatie weer zoals hij in het begin was. De gebruikte ruimte wordt nu dus NIET meer verlaagd als je foto's verwijdert.

Voor niet-abonnees betekent dit dus dat wanneer ze aan de limiet van 5Mb zitten, ze alleen nog kunnen uploaden als ze een abonnement nemen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2009 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

Vanaf heden wordt er gemeld dat ik mijn uploadlimiet ben overschreden. (?) ben Zoom Abonnee en mijn inloggegevens heb ik juist ingevuld. Dat had ik vanaf mijn aanmelding gedaan en tot voor kort geen probleem. Nu werkt e.e.a. niet meer. Terwijl mijn inloggegevens wel zijn ingevuld en correct zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2009 18:30    Onderwerp: Reageer met quote

Vraag eens een nieuw wachtwoord aan: http://idg.nl/abonnementen/wachtwoord
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 00:09    Onderwerp: Reageer met quote

Gedaan, en het werkt weer. (Vreemd...maar bedankt voor de hulp.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo okt 28, 2009 11:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sta in de gallery geregistreerd als zoom. abonnee, maar helaas krijg ik dit in het album niet voor elkaar.

Onder aan de pagina staat steeds fout op pagina waardoor mijn abonnee-nummer niet wordt verwerkt en ik dus daar als gebruiker blijf staan.

Hoe kan ik dit oplossen??
Sony Alpha 200 | Sony 18 - 70 mm F3.5-5.6 | Minolta AF 35-105 F3.5-4.5 | Minolta 70-210 F4 | Minolta 28 mm F2.8 | Minolta 50 mm F1.7 | Sigma 28-200 F3.8-5.6 | Metz Mecablitz AF 36-4 | Redget RTT 423 statief
Naar boven
BerichtGeplaatst: do okt 29, 2009 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

Het is inmiddels opgelost!!!
Sony Alpha 200 | Sony 18 - 70 mm F3.5-5.6 | Minolta AF 35-105 F3.5-4.5 | Minolta 70-210 F4 | Minolta 28 mm F2.8 | Minolta 50 mm F1.7 | Sigma 28-200 F3.8-5.6 | Metz Mecablitz AF 36-4 | Redget RTT 423 statief
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2009 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo ,

ik ben zins kort ook abonnee maar heb alleen en klantnummer , ik wilte mijn code opvragen maar het word vermeld dat mijn email adress en die klantnummer in die combinatie onbekend is ...wat moet ik doen om mijn status te kunnen veranderen?

alvast bedankt
met vriendelijken groeten Christina
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mrt 23, 2010 14:23    Onderwerp: Reageer met quote

@ Donkie-Chot,
Bedankt voor de uitleg maar ik kan (als zoom-abonee) sinds gisteren geen foto's meer uploaden.
Heb je tips geprobeerd maar die helpen (helaas) niet Crying or Very sad
Zijn er misschien nog anders oplossing want als ik het goed begrijp is het upload limit ombeperkt voor leden (op 2 foto's per 24 uur)
Alvast bedankt

Fotoalbum:
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mrt 23, 2010 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Ben,

Welke foutmelding krijg je als je een foto probeert te plaatsen?
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mrt 23, 2010 17:14    Onderwerp: Reageer met quote

Deze:
Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 7087 bytes) in /data/nl.zoom.gallery/releases/20100323150534/library/IDG/Media/Image.php on line 368

Fotoalbum:
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mrt 24, 2010 01:59    Onderwerp: Reageer met quote

Dan heb je misschien een te grote foto? Probeer de afbeelding eens te verkleinen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mrt 24, 2010 08:19    Onderwerp: Reageer met quote

Nee volgens mij moet dit nog steeds kunnen:
1,85 MB (1.948.232 bytes)
Wel kom ik dan boven de 50Mb:
Gebruikte opslagruimte: 49,04 MB

Maar die is (in theorie) voor ZOOM abonnee's onbeperkt, toch Confused

Fotoalbum:
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mrt 24, 2010 16:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, die is onbeperkt.
Ik zou toch even een testje wagen met een bestand wat half zo groot is.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mrt 24, 2010 17:40    Onderwerp: Reageer met quote

Heb uiteindelijk geporbeerd om een bestand van 913kb (zou hiermee onder de 50Mb komen te zitten) te uploaden maar zonder suc6 Crying or Very sad

Fotoalbum:
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Website Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: