Meld je gratis aan

Test Canon 55-250 IS?

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Magazine
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 02, 2009 10:08    Onderwerp: Test Canon 55-250 IS? Reageer met quote

Wie kan mij vertellen als (nog) niet lid van zoom of er al een test in het blad is geweest van de Canon 55-250 IS? Zo ja waar kan ik deze test dan vinden?

Alvast bedankt voor de medewerking!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di jun 02, 2009 10:42    Onderwerp: Reageer met quote

Of je kijkt hier: http://www.photozone.de/canon-eos/194-canon-ef-s-55-250mm-f4-56-is-test-report--review
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jun 02, 2009 13:24    Onderwerp: Reageer met quote

Die ken ik al maar bedankt in ieder geval. Ben gewoon benieuwd naar een goede nederlandse beoordeling van dit objectief.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

Dan moet je vrees ik toch elders zijn en niet bij zoom, testen zijn zeer, zeer beknopt en stellen m.i. weinig voor, helpt niet echt om een keuze te maken.

Kijk eens bij www.letsgodigital.org misschien dat de lens daarbij staat. Anders zul je toch uit moeten wijken naar bijv. www.dpreview.com en op http://www.fredmiranda.com/ vind je heel veel gebruikers input.

Grt. Joke
BerichtGeplaatst: di jun 16, 2009 23:12    Onderwerp: Reageer met quote

hey, ik gebruik altijd de reviews van thedigitalpicture(.com). Voor je 55-250:

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-S-55-250mm-f-4-5.6-IS-Lens-Review.aspx

Ze hebben alle lenzen van Canon, en zijn zeer uitgebreid.
BerichtGeplaatst: zo jun 28, 2009 08:31    Onderwerp: Reageer met quote

voor deze lens ben ik zeer te vreden

tijdens de open luchtmachtdagen een paar zeer mooie mee geschoten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 12:29    Onderwerp: Reageer met quote

(ook) ik heb uitgebreid met de Canon 55-250 mm IS MK2 uitgebreid mogen werken / spelen om er een testverhaal van te maken. Dit in combinatie met de Canon 650D.

Op het gebied van lichtafval, chromatische aberratie, vervorming en scherpte presteert de Canon 55-250 mm IS MK2 goed. Wat betreft scherpte moet daarbij wel gezegd worden dat de scherpte minder wordt bij langere brandpuntsafstanden. Het objectief is goedkoop, licht van gewicht en compact gebouwd. Beeldkwaliteit is echter meer dan een optelsom van vervorming, lichtafval en scheidend vermogen. Dit objectief heeft dan ook nadelen. De lichtsterkte is beperkt waardoor spelen met scherptediepte lastig is. En er zijn objectieven die een mooier bokeh hebben. Daarnaast valt mij op dat de Canon 55-250 mm gevoelig is voor tegenlicht.

Hier de hele link
http://www.camerastuffreview.com/nl/canon-lenstest/test-canon-55-250-is-mk2
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 13:23    Onderwerp: Reageer met quote

[Mod]
Een topicschopje van 3 jaar om een eigen review te promoten van een nieuw type alwaar dit topic over het oude type gaat is natuurlijk niet de bedoeling.
Slotje dus.
[/Mod]

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Magazine Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: