Meld je gratis aan

Iemand ervaring met de K-X

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 27, 2010 10:16    Onderwerp: Iemand ervaring met de K-X Reageer met quote

Heeft iemand hier evraing met de nieuwe K-X?
Ik zit echt al een tijd behoorlijk te twijfelen tussen de Nikon D5000 en de K-X?
Weet iemand ook echt nadelen of echte voordelen van deze?

greetz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 27, 2010 10:48    Onderwerp: Reageer met quote

Voordelen van de K-x
- Beter op hoge ISO waardes
- Sneller
- Goedkoper
- Stabilisatie in de body

Voordelen D5000
- Scherm kan kantelen
- Autofocuspunt is zichtbaar in de zoeker
- HDMI uitgang

Maar echt veel verschil zit er niet tussen. Beide zijn gebouwd rond dezelfde 12.4Mpixel Sony sensor. Ik persoonlijk zou de voorkeur aan de K-x geven, maar je zit wel op het Pentax subforum en ik ben bevooroordeeld. Wink
BerichtGeplaatst: wo jan 27, 2010 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

Das wel een heele snelle reactie!!

Ptijs verschild 20 euro. Pentax werkt ook op AA baterijen. Aangezien ik hier idd op een pentax forum zit maar de vraag of dit goed werkt of dat dit ook een nadeel is.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jan 27, 2010 11:25    Onderwerp: Reageer met quote

Een voordeel ervan is, dat als je oplaadbare onverwachts leeg zijn, je gewoon een pakje AA's waar dan ook kan kopen en je kan weer door. Accu's moet je weer wachten tot je thuis bij de oplader zit. Nadeel is wel dat het meer weegt...
BerichtGeplaatst: wo jan 27, 2010 12:42    Onderwerp: Reageer met quote

Een pakje goede oplaadbare batterijen (Eneloop bijvoorbeeld) doet ook wonderen. Die batterijen gaan ook erg lang mee.

Voordeel van de Nikon boven de Pentax over de stabilisatie: als je een lens met stabilisatie neemt, dan is het beeld datje door de zoeker ziet gestabiliseerd. Bij Pentax is dat niet, daar vind de stabilisatie achter je spiegel zeg maar plaats

http://forum.zoom.nl/viewtopic.php?t=35547
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jan 27, 2010 13:04    Onderwerp: Reageer met quote

En daarmee heb je gelijk het grootste voordeel van Pentax genoemd, neem je een oude Pentax lens dan heb je nog steeds stabilisatie.

Eneloop gebruik ik zelf in de K200D en die gaan zelf langer mee als de accu in de K10D
BerichtGeplaatst: wo jan 27, 2010 23:47    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, maar dat stabiliseert alsnog niet het beeld dat je via de zoeker ziet

Iets dat vaak wordt vergeten wanneer er over stabilisatie wordt gesproken

Naar boven
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2010 09:41    Onderwerp: Reageer met quote

Dat doen oude lenzen nooit. Maar het is wel fijn als je ooit peperdure 500mm lens uit 1990 (of zo) ineens stabilisatie krijgt. Op internet vind je vaak voor een appel en een ei wat oude primes die erg mooi zijn. Het is best leuk als je een gestabiliseerde 135mm f2.8 kan kopen voor 15 euro... Wink
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2010 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

Stamp schreef:
Inderdaad, maar dat stabiliseert alsnog niet het beeld dat je via de zoeker ziet

maar is een gestabiliseerd zoekerbeeld eigenlijk noodzakelijk vraag ik mij nu af... heb zelf K20, ook met stabilisatie "achter "de spiegel dus en heb hier eigenlijk geen problemen mee... de stabilistatie moet toch ook juist zijn werk doen tegen bewegingsonscherpte van de camera bij, bijvoorbeeld het afdrukken en niet bij het kaderen ? nou moet ik eerlijk zeggen dat ik de andere optie nooit gezien heb hoor, kan het dus niet vergelijken maar mij lijkt t geen bezwaar...

terug naar de eigenlijke vraag, ik heb geen ervaring met beide cameras wel met pentax en moet zeggen dat ik daar uitermate tevreden over ben, ook vwb betreft service en dergelijke, wil je ff snel een accesoire erbij halen moet je voor de nikon gaan, dat heeft iedere fotozaak op vooraad, pentax is veel bestellen, wat best snel gaat by the way...

op bijvoorbeeld letsgodigital zijn ze bshoorlijk te spreken over de geleverde prestaties van de kx dus ik denk zelf dat ze nauwelijks voor elkaar onder doen, allebei even bekijken in het echt is denk een goeie volgende stap ( en vasthouden, even voelen welke je beter aanvoelt )
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jan 29, 2010 09:27    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt wel in-lens gestabiliseerde lenzen voor Pentax. Een aantal Sigma's en Tamrons worden daarmee geleverd. Je moet dan wel die in de body uitzetten, maar het werkt. Het is wel fijn om je beeld gestabiliseerd te hebben. Echter, je betaalt er wel voor. En persoonlijk geef ik liever m'n geld uit aan beter glas als aan stabilisatie... Wink
BerichtGeplaatst: vr jan 29, 2010 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, het is niet noodzakelijk. Ik gaf alleen maar eventjes het verschil aan =)

Menig ziet het over het hoofd

Naar boven
BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2010 15:46    Onderwerp: Reageer met quote

oke,

ik ben een beginner maar na het verhaal een paar keer te lezen over stabilisatie begin ik dit wel te begrijpen.

Al met all bedankt voor alle reacties!!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: