Meld je gratis aan

sigma 70-200mm F2.8
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 19:30    Onderwerp: sigma 70-200mm F2.8 Reageer met quote

Beste zoomers,

Ik ben in het bezit van een pentax K10D en ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe zoomlens als aanvulling op mijn kitlens.
Zelf had ik mijn oog laten vallen op de sigma 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM omwille van de lichtsterkte, minimale focusafstand van 1m, het inwendig zoommechanisme en het ('relatief') niet al te hoge prijskaartje.
Heeft er iemand ervaring met deze lens? Of raadt misschien iemand een andere lens aan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di feb 09, 2010 23:51    Onderwerp: Reageer met quote

Of heeft misschien iemand ervaring met de pentax DA* 50-135mm F2.8?
Wel wat duurder maar ook zeker de moeite waard.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 10, 2010 08:51    Onderwerp: Reageer met quote

Die 50-135mm is een prachtige lens, en ik denk dat die Sigma veel moeite gaat hebben om daar bij in de buurt te komen. Echter, het bereik van de Sigma is wel iets anders. Het stuk 135mm tot 200mm is best veel, en Pentax heeft op dit moment niet iets wat f2.8 op 200mm heeft. Als je denkt je nieuwe lens vooral te gebruiken op de hoge brandpuntsafstanden (natuur/beestjes/sport), zou ik zeggen ga voor de Sigma. Zoek je een goede portretlens, neem de Pentax... Wink
BerichtGeplaatst: za feb 13, 2010 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reactie. De 50-135mm is inderdaad een prachtige lens en het is jammer dat pentax geen 50-200mm versie heeft in dit gamma. Er is wel nog de 60-250mm maar die is redelijk prijzig en niet lichtsterk. Ik fotografeer liever natuur en beestjes in plaats van portretten dus dan ben ik eerder geneigd naar de sigma.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za feb 13, 2010 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Die 60-250mm kan ik je van harte aanraden!! Ik heb hem gebruik bij motor-, andere sporten.
60-250mmfoto's
Heb hem een dik half jaar gebruikt. En die 50mm op het einde is ook mooi meegenomen.

Gr Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma feb 15, 2010 09:17    Onderwerp: Reageer met quote

Persoonlijk vind ik f4.0 op 250mm best wel lichtsterk. Op 60mm inderdaad niet echt indrukwekkend, maar als je voornamelijk rond dat brandpunt gaat zitten, zou ik de 50-135mm kopen. Het is maar net wat je nodig hebt. 250mm is een heel mooi bereik voor in de natuur...
BerichtGeplaatst: di feb 16, 2010 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ik heb een aantal reviews bekeken en qua beeldkwaliteit is het een uitzonderlijke lens. Bij een andere review van de sigma is de beeldscherpte pas optimaal vanaf 4.0 dus dan komt het in principe op hetzelfde neer. Ik neig ook liever naar een lens van pentax zelf, maar het verschil in prijs is redelijk veel. Natuurlijk heb je met zo een lens wel degelijk waar voor je geld. Mijn voorkeur gaat niet zozeer uit naar de 50-135mm want heb toch liever net dat ietsje meer bereik.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo feb 28, 2010 15:10    Onderwerp: 60-250mm Reageer met quote

newfoundlander schreef:
Die 60-250mm kan ik je van harte aanraden!! Ik heb hem gebruik bij motor-, andere sporten.
60-250mmfoto's
Heb hem een dik half jaar gebruikt. En die 50mm op het einde is ook mooi meegenomen.

Gr Johan

Ik heb de foto's eens bekeken en ze zien er allemaal prima uit!
Zou ik mogen vragen waarom je da 60-250mm niet meer in je bezit hebt?

Ben momenteel ook weer aan het twijfelen over de DA*200mm F2.8. Het is toch niet makkelijk om een nieuwe lens te kiezen Smile Maar ik weet niet of het vaste brandpunt eerder een voordeel of een nadeel gaat zijn. De beeldkwaliteit van deze is echter uitstekend.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mrt 01, 2010 00:05    Onderwerp: Re: 60-250mm Reageer met quote

Ik ben over gestapt naar Nikon. Ik wilde een snellere camera met meer bps en betere AF. Het was jammer dat de 60-250mm niet op de Nikon paste, anders was hij gebleven.
Ik heb zelf nooit met primes gewerkt.
Misschien even hier je vraag stellen?

gr johan

mvg johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma mrt 01, 2010 09:31    Onderwerp: Reageer met quote

Vaste brandpunten hebben eigenlijk vrijwel altijd een stapje voor op zoomlenzen wat betreft beeldkwaliteit. Een zoommechanisme gaat altijd ten koste van kwaliteit en prijs. Voor sport is zoom soms haast wel noodzakelijk, omdat het te snel beweegt om naar voren of naar achteren te lopen. Voor natuur is het wat minder van belang soms.
BerichtGeplaatst: di mrt 02, 2010 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben niet echt van plan om de lens voor sport te gebruiken, eerder voor dieren en natuur. En denk trouwens ook dat ik met een vast brandpunt meer gestimuleerd wordt om bezig te zijn met compositie en dergelijke.
En volgens mij is de DA*200mm daar een geschikte lens voor met een uitstekende beeldkwaliteit. De weersbestendigheid is ook mooi meegenomen aangezien ik van plan ben om te gaan rondtrekken in jordanië.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mrt 02, 2010 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal mee eens. Smile Je zou ook nog kunnen denken aan eventueel de 300mm f4.0, als je de 200 niet genoeg bereik vind hebben...
BerichtGeplaatst: wo mrt 03, 2010 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb de 60-250 ook gehad en inderdaad is het een erg mooi objectief maar wel loeizwaar, das de reden dat ik m dit weekend ingeruild heb, mijn volgende stap is warschijnlijk wel de 50-135, ik denk persoonlijk dat als je natuur en dieren gaat fotograferen dat vast brandpunt juist een goeie keus is, zoals je zelf al aangeeft ga je bewuster om met omgeving en kadering,
wil je zonder veel verplaatsen meerdere composties kunnen maken dan is een zoom objectief een betere keuze en dan zou ik persoonlijk voor pentax gaan, duurder maar gewoon beter

succes !
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mrt 13, 2010 12:39    Onderwerp: Reageer met quote

Zojuist even in de fotozaak geweest en de DA*200mm getest.
Wat een prachtige lens! Ligt goed in de hand, focust snel en geruisloos en een uistekende beeldkwaliteit, zelfs bij F2.8.
Dus denk dat mijn keuze is gemaakt Smile Volgende week waarschijnlijk aanschaffen en dan een uitstapje naar de zoo ofzoiets om eens een test te doen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mrt 13, 2010 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

K GEBRUIK DE sIGMA 2.8 70-200 MM NU AL EEN PAAR MAANDEN.Naar alle tevredenheid Ik maak vooral sportfoto's en dan heb je eigenlijk geen IS nodig omdat je met sluitertijdvoorkeuze werkt en een éénpoot statief.Foto's zijn scherp en mooi van kleur .Kijk maar eens voor voorbeelden op www.sportfotoalkmaar.tk .
Ik heb hem nieuw gekocht omdat de 2de hands prijzen niet veel verschilden van de nieuwprijs.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: