Meld je gratis aan

Pentax 645D
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mrt 10, 2010 09:01    Onderwerp: Pentax 645D Reageer met quote

Na heeel lang wachten is het Pentax toch gelukt...

http://www.dpreview.com/news/1003/10031002pentax645d.asp#specs

40 megapixels uit een 44 x 33mm CCD in een gesealde body.
En met een startprijs van ca $9400!

Dat is de helft van een vergelijkbare Mamiya/Leica! Met een dergelijke prijs kan hij de concurentie aan met prof full frame camera's als de Nikon D3x of de Canon 1Ds.

Zodra dit op de markt komt, wordt het een slagveld.
BerichtGeplaatst: wo mrt 10, 2010 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

///

Laatst aangepast door RDDR op do okt 05, 2017 12:12, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo mrt 10, 2010 10:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hoop wel dat de problemen met de IDF-sensor verholpen zijn Laughing

@RDDR, als een K7 niet goed genoeg is qua hoge ISO, dan zal je van deze 645 waarschijnlijk ook niet vrolijk worden. Het ISO-bereik is al vrij beperkt (200-1000 'echt', 100-1600 met boost), en dergelijke camera's blinken op dat gebied zelden uit.
BerichtGeplaatst: wo mrt 10, 2010 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

Pcies, CCD ipv CMOS. Betere dynamic range op lage ISO, maar niet wat je zoekt voor hoge ISO.
BerichtGeplaatst: wo mrt 10, 2010 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

@RDDR: Klopt hoor, als consument heb je niet direct iets aan deze camera. Wat echter wel interresant gaat worden is wat deze camera gaat doen voor het merk Pentax. Men verwacht dat met een dergelijke prijs deze camera gehakt gaat maken van het topsegment Canon/Nikon. Wie koopt er nou een 1Ds of D3x als je voor ietsjes meer geld middenformaat kan gaan schieten. En de middenformaat sector gaat een klap krijgen, als het om zo veel geld gaat, wil je wel switchen van merk.

Dit kan nou net het zetje zijn wat Pentax nodig heeft om weer te groeien in de DSLR markt. En dan zal er vast wel een keer een goed toestel op hoge ISO's komen... Wink
BerichtGeplaatst: wo mrt 10, 2010 13:33    Onderwerp: Reageer met quote

Nikon guru Ken Rockwell voelt de bui al hangen voor zijn geliefde merk en vind de Pentax maar niks:

http://kenrockwell.com/pentax/645d/index.htm

Hilarisch!
BerichtGeplaatst: wo mrt 10, 2010 13:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat de klap met name bij de studiofotografie zal vallen; ik zie sportfotografen, journalisten en menig natuurfotograaf de hun 1Ds'en niet zo snel inleveren; minder AF glas, en een fps van 1... Menig landschapfotograaf waarschijnlijk wel, al moet je dan ook op zoek naar een goede groothoek (30mm is ongeveer equivalent aan 24mm op fullframe voor deze sensorgrootte)

Maargoed, ik gun het ze wel; naast Canon vind ik Pentax het lekkerste in de hand liggen (met Nikon heb ik nooit echt goed 'geklikt', waarschijnlijk omdat ik alleen de bodies uit het lagere segment heb geprobeerd...)
BerichtGeplaatst: wo mrt 10, 2010 14:35    Onderwerp: Reageer met quote

Cmdr_Keen schreef:
Nikon guru Ken Rockwell voelt de bui al hangen voor zijn geliefde merk en vind de Pentax maar niks:

Ach, alleen het weer is veranderlijker dan de mening van Ken Rockwell, als ie hem eenmaal in z'n handen heeft gehad vind ie het waarschijnlijk de beste camera ooit Laughing
BerichtGeplaatst: wo mrt 10, 2010 14:36    Onderwerp: Reageer met quote

De grootste klappen gaan waarschijnlijk bij Leica vallen. De S2 is ineens wel heel erg duur, zeker als je weet dat ze vrijwel dezelfde sensor bevatten.

Bij Nikon en Canon zullen de komende opvolgers voor de D3x en de 1Ds waarschijnlijk in prijs flink omlaag moeten om niet vergeleken te worden met de Pentax. De 645D is geen match voor de D3s of de 1D, op dat vlak hoeven die zich geen zorgen te maken.

Voor Pentaxians is het vooral fijn dat dit een heel duidelijk signaal van Pentax is dat ze heel serieus bezig zijn...
BerichtGeplaatst: wo mrt 10, 2010 14:40    Onderwerp: Reageer met quote

///

Laatst aangepast door RDDR op do okt 05, 2017 12:13, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mrt 10, 2010 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Nah, er gaan hardnekkige geruchten over een K-5 die een combinatie wordt tussen de sensor uit de K-x en een deel van de functies van de K-7. Daarnaast doet de gelimiteerde zilveren editie van de K-7 vermoeden dat er over niet al te lange tijd daar ook een opvolger voor komt. Ik gok op de Photokina dit jaar...

Leuk detail is dan nog dat de 645D een SAFOX IX+ autofocussensor heeft wat dus hoogstwaarschijnlijk de opvolger van de SAFOX VIII+ uit de K-7 gaat worden...
BerichtGeplaatst: wo mrt 10, 2010 15:24    Onderwerp: Reageer met quote

Cmdr_Keen schreef:
De grootste klappen gaan waarschijnlijk bij Leica vallen. De S2 is ineens wel heel erg duur, zeker als je weet dat ze vrijwel dezelfde sensor bevatten.

Tsja, Leica is toch Leica, dat is een niche op zich. Daarnaast is de S2 veel meer een DSLR-achtige, veel sneller en handzamer. Eerder een überconcurrent voor de D3x en 1Ds dus. Die zullen inderdaad wel iets in prijs moeten zakken, maar het blijven twee verschillende werelden. Pentax heeft in dat opzicht zijn eigen unieke hoekje van de markt weten te creëren.
BerichtGeplaatst: wo mrt 10, 2010 22:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hij schiet op SD(HC) kaarten, hij kan niet eens XC aan, ja daaaaag wat een kutcamera!

Geintje. Very Happy Dit is erg vet. Ik heb een potje ergens met daarin harde euro's om een Mamiya van te kopen. Wellicht dat dat potje nu een ander doel krijgt...

http://forum.zoom.nl/viewtopic.php?t=35547
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr apr 02, 2010 14:52    Onderwerp: Reageer met quote

Hehe, als je ziet wat het kost om een S2 te huren zou je er bijna voor kiezen om een PL te nemen en dit ding aan te schaffen... bruut! Ben benieuwd Razz
"I suppose one could move the correcting distance toward the subject after autofocusing. Or, have the subject move the correcting distance toward the camera. It would unquestionably be much better if the lens simply focused properly in the first place."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
BerichtGeplaatst: di mei 04, 2010 09:22    Onderwerp: Reageer met quote

Het is vrijwel zeker, hij komt naar europa. Prijs?

7000 euri... Cool Wel exc BTW...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: