Meld je gratis aan

Hama 4214 Traveller Compact Pro statief, hoe is die?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Magazine
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 13, 2010 13:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ondertussen ook lid geworden en hopelijk krijg ik mijn statief snel Very Happy

Ben benieuwd !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2010 10:17    Onderwerp: Reageer met quote

crazydungeon schreef:
Ik heb hem ook .. prima eerste statief denk ik zo zelf.

merk wel dat ik hem niet op zijn hoogste stand moet zetten met mijn 70-300 lens. staat dan wel erg wankel.

maar zeker veel mogelijkheden denk ik.
en niet al te zwaar.

alleen nog ff uitzoeken hoe je hem in de macro stand krijgt dus camera aan onderkant.

Weet jij toevallig al hoe je hem in de macro stand krijgt? mij lukt het niet, ik ben ook ban dat ik het sloop.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2010 13:30    Onderwerp: Reageer met quote

joel-26 schreef:
Weet jij toevallig al hoe je hem in de macro stand krijgt? mij lukt het niet, ik ben ook ban dat ik het sloop.

Je kan aan de bovenkant de kop er af draaien, dan dan aan de onderkant er weer op draaien. Wel eerst dat haakje aan de onderkant er uit draaien.. Wink
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2010 14:22    Onderwerp: Reageer met quote

zsteven1 schreef:
joel-26 schreef:

Je kan aan de bovenkant de kop er af draaien, dan dan aan de onderkant er weer op draaien. Wel eerst dat haakje aan de onderkant er uit draaien.. Wink
Zie je, dan had ik hem toch kapot gemaakt als ik het had gedaan zoals ik dacht. Bedankt. Weet jij toevallig ook hoe je de camera kan draaien zonder dat hij zakt of kantelt?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 23, 2010 14:52    Onderwerp: Reageer met quote

Niet uit mn hoofd.. Maar het kantelen kan je vastzetten en het draaien (link/recht) kan je volgens mij ook apart daarvan los of vastzetten.. Beetje draaien aan alles waar je aan kan draaien, dan merk je het vanzelf denk ik.. Als je er niet uit komt kan ik vanavond eens kijken als ik thuis ben.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di aug 24, 2010 08:28    Onderwerp: Reageer met quote

zsteven1 schreef:
Niet uit mn hoofd.. Maar het kantelen kan je vastzetten en het draaien (link/recht) kan je volgens mij ook apart daarvan los of vastzetten.. Beetje draaien aan alles waar je aan kan draaien, dan merk je het vanzelf denk ik.. Als je er niet uit komt kan ik vanavond eens kijken als ik thuis ben.
Ik heb het gister nog eens geprobeerd, maar je hebt de schroef voor het kantelen en tussen de poten in aan de bovenkant zit een schroef om de stang in en uit te schuiven waar je camera op vast zit. Als ik dan ga draaien dan draai ik de tweed delen van die stang los van elkaar. Confused
Heel vreemd. ik kom er niet uit.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di aug 24, 2010 09:49    Onderwerp: Reageer met quote

ehhhh.....handleiding? website?????
Naar boven
BerichtGeplaatst: di aug 24, 2010 12:28    Onderwerp: Reageer met quote

Heb het statief inmiddels ook binnen en het valt me op zich niet tegen, wel is de waterpas alles behalve accuraat, als ik de kop volgens het statief waterpas zet dan staat deze/de camera compleet scheef.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di aug 24, 2010 15:58    Onderwerp: Reageer met quote

jowan schreef:
ehhhh.....handleiding? website?????
ehhhh laat dan eens zien die handleiding en website?
Naar boven
BerichtGeplaatst: di aug 24, 2010 17:25    Onderwerp: hoe draai je de kop Reageer met quote

Ik heb mijn statief inmiddels binnen, maar er zit geen gebruiksaanwijzing bij en ik krijg echt geen beweging in de kop. Zie ik iets over het hoofd?
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo aug 25, 2010 09:35    Onderwerp: Reageer met quote

Die kop is echt wel te draaien hoor. gewoon even aan de zijkant de schroef wat losser draaien Wink

Ik zal thuis nog eens kijken hoe t nou precies zit allemaal.. met dat draaien en andere bewegingen..
op de site is niks te vinden van een handleiding (http://www.hamaholst.nl/static/merk/2,81,15073/hama-statief-traveller-compact-pro.html) en die zat idd ook niet in de doos..
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo aug 25, 2010 10:37    Onderwerp: Reageer met quote

Dankjewel! Inderdaad de schroef kan los. Moest er wel wat geweld voor gebruiken.....
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr aug 27, 2010 18:56    Onderwerp: Reageer met quote

HELP! over welke schroef hebben we het nou eigenlijk?? Ik zie wel een imbus zitten maar als ik die los draai en de schroef waarmee je de camera kantelt ook los draai dan wil hij wel draaien. Maar als ik die kantelschroef weer vast draai dan kan ik hem niet meer draaien. Ik wordt er wel een beetje simpel van zeg. Confused Crying or Very sad
Naar boven
BerichtGeplaatst: za aug 28, 2010 08:45    Onderwerp: Reageer met quote

Oke oke,

Op de vroege zaterdagochtend krijg je een uitgebreide uitleg, uitleggen ben ik nooit goed in geweest, maar hier komtie dan Wink

Op onderstaande foto heb ik neergezet welke schroeven je kan gebruiken:
(ja, dat is paint ja Wink )

- Als je A los zet kan je alles draaien, boven onder links, rechts, maakt niet uit. Als je hem vast zet, staat dat allemaal vast.
- Als A vast zit, en je maakt B los, dan kan je naar links en rechts draaien.
- Hoe soepel dit draaien gaat, dat regel je met C (wel aan de bovenste stang draaien, niet die dunnere eronder). Zet je C helemaal vast, dan gaat het draaien wat zwaarder. (behalve als je A weer los zet, dan gaat alles weer draaien.)

Een beetje duidelijk zo? Very Happy
Naar boven
BerichtGeplaatst: za aug 28, 2010 12:13    Onderwerp: Reageer met quote

@zsteven1: Je bent geweldig, en dat op een vroege zaterdag. Dat betekent dus wel dat je hem alleen kan draaien als de kop helemaal naar beneden is. En niet als je alles op ooghoogte wilt (ik ben 1.90m). Weet je wat wel raar is? Er zit op de kop meerdere schijven en volgens mij zou je hem ook op die schijven moeten kunnen draaien....?!

Toch bedankt.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Magazine Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

Ga naar: