Meld je gratis aan

Hama 4214 Traveller Compact Pro statief, hoe is die?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Magazine
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za aug 28, 2010 13:47    Onderwerp: Reageer met quote

Nou je het zegt.. Als je de kop ook nog omhoog doet, en je draait "knop B' los, dan valt hij weer naar beneden... Beetje raar ja..

De kop kan je losmaken als je dat bedoelt? Zodat je je camera in één keer los en vast kan klikken..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za aug 28, 2010 15:16    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo, ik heb het statief ook net binnen, ziet er prima uit en volg de gesprekken met belangstelling. Dank voor de foto's (instructie) dat heeft mij snel geholpen. Voor een panorama draai kun je de kop beter naar naar de laagste stand plaatsen, anders loop je toch het risico dat bij het draaien het geheel langzaam zakt.
IK ben overigens op zoek naar extra snelkoppeling (onder en bovenstuk), deze heb ik nog niet kunnen vinden?
Naar boven
BerichtGeplaatst: za aug 28, 2010 17:44    Onderwerp: Reageer met quote

zsteven1 schreef:
Nou je het zegt.. Als je de kop ook nog omhoog doet, en je draait "knop B' los, dan valt hij weer naar beneden... Beetje raar ja..

De kop kan je losmaken als je dat bedoelt? Zodat je je camera in één keer los en vast kan klikken..

nee wat ik bedoel: als je die kop eraf draait kan je het goed zien dat er een soort van schijf zit waar je hem (volgens mij) op zou moeten kunnen draaien. Als je schroef B los draait dan kan je die scijf draaien, maar tegelijker tijd kantelt dan ook je camera. Maar volgens mij is dat juist wel bedacht om de camera te kunnen draaien. En waar zou dan de imbus schroef voor zijn? Volgens mij om de intesiteit te regelen van het draaien. Ik wil wel een foto plaatsen bij mijn reactie voor de duidelijkheid, maar ik zou niet weten hoe. [/img]
Naar boven
BerichtGeplaatst: za aug 28, 2010 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld.
Als 'A' helemaal vast zit, en je draait 'B' los, dan kan de camera niet kantelen toch? Alleen naar links/rechts draaien..

Op http://imageshack.us/ kan je een foto uploaden en hier dan de link neerzetten op de volgende manier (zorg wel dat je foto niet te breed is, ong 600 pixels)
Code:
[img]http://www.hierjelink.nl/foto.jpg[/img]

Quote:
IK ben overigens op zoek naar extra snelkoppeling (onder en bovenstuk), deze heb ik nog niet kunnen vinden?

Wat bedoel je precies?
Naar boven
BerichtGeplaatst: za aug 28, 2010 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik bedoelde eigenlijk knop A.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo aug 29, 2010 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ikke niet meer snappe Confused Ik weet wel dat de kop er af kan, zodat je er aan de onderkant kan opdraaien..
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo aug 29, 2010 17:46    Onderwerp: Reageer met quote

Okee. Lastig. Nog 1x dan.
1- je draait de kop er helaam af.
2- draai nu knop A los.
3- hou met je rechter hand de kop vast.
4- draai nu met je linkerhand die schijf aan de onderkant. (die is volgens mij bedoelt om je camera te draaien).
5- draai nu knop A weer vast.
6- nu kan je die schijf niet meer draaien. Wat volgens mij juist wel altijd zou moeten kunnen. Snap je nu wat ik bedoel?
Naar boven
BerichtGeplaatst: di aug 31, 2010 14:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap wat je bedoelt, als ik tijd heb zal ik er even naar kijken..
Naar boven
BerichtGeplaatst: di aug 31, 2010 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ben ook lid van Zoom.nl geworden, heb dan binnenkort een statief plus tas in de aanbieding.

Ga even kijken welke het beste is, Hama of de Manfrotto die ik nu heb.

Very Happy
Naar boven
BerichtGeplaatst: di aug 31, 2010 19:00    Onderwerp: Reageer met quote

zsteven1 schreef:
Ik snap wat je bedoelt, als ik tijd heb zal ik er even naar kijken..

Het kan natuurlijk ook zijn dat je er iets extra's voor moet kopen om die functie te kunnen gebruiken..
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 01, 2010 17:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het statief ook binnen. Ik snap alleen niet waarom veel mensen de werking niet snappen....
Hij zit best degelijk inelkaar.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 01, 2010 17:41    Onderwerp: Reageer met quote

Hij zit ook wel degelijk in elkaar. Maar zou jij dan eens uit willen leggen hoe je de camera kan draaien als alles op zijn hoogste punt zit? Wij komen er niet uit.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 01, 2010 18:35    Onderwerp: Reageer met quote

Tussen de poten zit een mechanisme dat de voorspanning regelt. Draai je deze rechtsom dan zit de staande buis strakker in het statief. Draai deze dus vast en met de schroef lichtjes aangedraaid zodat de buis nog wel kan draaien maar niet meer naar beneden kan glijden.
Nu zet je alles waterpas en kan je mooie panoramaopnames maken.

Ik heb ook statieven gezien die uitgevoerd waren met een wormwielmechanisme. Deze zijn meer geschikt om de kop van te draaien.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 01, 2010 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

Maar als je het doet zoals jij het doet, dan schuift hij nog naar beneden als je draait.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 01, 2010 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap wat je bedoelt.
Ik ga morgen op het werk even een hulpstukje maken.

Morgen waarschijnlijk foto's.....
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Magazine Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

Ga naar: