Meld je gratis aan

K-r + K5 + Mirrorless
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 09:23    Onderwerp: K-r + K5 + Mirrorless Reageer met quote

Net nu ik na heel lang twijfelen de knoop had doorgehakt om toch weg te gaan bij Pentax, ontstaat er een behoorlijk hardnekkig gerucht dat er een paar nieuwe camera's op komst zijn:

-K-5 will be above K-7.
-K-r will use BOTH a lithium battery and standard AAs (brilliant!), and will cost 699€.
-EVIL will likely be APSC.

(bron: dpreview forum)

Verder nog geen details. Ik wacht toch maar weer even, kijken wat er van waar is. Een K7, maar dan met een sensor die de ISO prestaties levert van een Canon 7D zou zeker mijn interesse hebben.
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 10:04    Onderwerp: Re: K-r + K5 + Mirrorless Reageer met quote

Waarom zou je weg gaan?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 10:43    Onderwerp: Reageer met quote

De geruchten over de K-5 gaan met name over de ISO prestaties. En over 7.5fps. Sowieso zou Pentax defintief over gaan op Sony fabrikaat sensors. Zeg maar dezelfde als die in Nikon camera's gaan...
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

Mij lijkt die K-R wel wat aangezien die waterdicht is en waarschijnlijk focus point indication heeft.

Bij Nikon of Canon kost je dat eerste stukken meer en ik heb 't eigenlijk wel nodig. Ben er alleen nog niet uit of ik mijn Nikon apparatuur verkoop of het er naast houd.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 11:57    Onderwerp: Reageer met quote

@Luuk: ik sta al een tijdje in dubio. Ik wil voor op vakanties een camera met goede prestaties bij hogere ISO's. Loop daar steeds tegen de beperkingen van de K10D aan.
Ik heb een Tamron 17-50SP en een Pentax DA55-300. De Pentax is superscherp (zelfs bij vol open diafragma!). De Tamron valt me echter heel erg tegen.

Nu is dus het punt: alles weg doen of investeren in een Pentax DA* 16-50. Ik wil echter geen 800 Euro aan een lens uitgeven als ik geen body kan krijgen die voldoet aan mijn wensen.

Dus: of Pentax komt nu met iets goeds op dit gebied of ik stap toch echt over (b.v. Canon 5D mkII + 24-105 IS)
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 12:02    Onderwerp: Re: K-r + K5 + Mirrorless Reageer met quote

RDDR schreef:
-K-5 will be above K-7.

Het eerste wat ik vond was:

Quote:
The camera should be positioned lower than the Pentax K-7.

en deze:

Quote:
Lower than K-7, but in spirit of K200D.

lijkt mij ook logischer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 12:05    Onderwerp: Reageer met quote

luukteunissen schreef:
Mij lijkt die K-R wel wat aangezien die waterdicht is en waarschijnlijk focus point indication heeft.

Bij Nikon of Canon kost je dat eerste stukken meer en ik heb 't eigenlijk wel nodig.

Ik heb geen idee wat je met 'focus point indication' bedoelt.
Maar ik denk dat je goedkoper een 2de handse D2h, D2x of D200 hebt, als je een weathershield camera wil, dan volledig omschakelen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 12:05    Onderwerp: Reageer met quote

@RDDR
Van die 16-50 zul je denk ik geen spijt krijgen. Maar ik snap waar je tegen aanloopt.

Voor mij geld dat persoonlijk een stukje minder omdat ik nooit hoge iso's gebruik. Ik hoop dat de K-r of K-5 het dan beter doen voor je. Of misschien wel een pentax 645d??

@hjanssen
Sommige camera's van Pentax geven in de zoeker geen scherpstel punten aan, Nikon en Andere Pentaxen doen dat wel. Maar bijv. een K-X deed dit niet. (je weet dus niet zeker waar de focus ligt, die kan je alleen via het scherm selecteren alleen je ziet het niet in de zoeker)

Die camera's kunnen inderdaad ook opties zijn, alleen zit ik met 't feit dat die camera's over het algemeen al heel veel clicks hebben denk ik??

Ze zullen vast aan mijn eisen voldoen, mits de AF goed is, want ik kom zelde aan hoge iso's.
Ben er nog druk over aan 't na denken, eerst maar even photokina afwachten Smile

Laatst aangepast door ucbm op ma aug 09, 2010 12:27, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 12:26    Onderwerp: Re: K-r + K5 + Mirrorless Reageer met quote

hjanssen schreef:
RDDR schreef:
-K-5 will be above K-7.

Het eerste wat ik vond was:

Quote:
The camera should be positioned lower than the Pentax K-7.

en deze:

Quote:
Lower than K-7, but in spirit of K200D.

lijkt mij ook logischer.

De laatste rumours zeggen toch echt dat de K-5 boven de K-7 komt. Wat jij hebt gevonden is oud...
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 12:38    Onderwerp: Reageer met quote

luukteunissen schreef:
Die camera's kunnen inderdaad ook opties zijn, alleen zit ik met 't feit dat die camera's over het algemeen al heel veel clicks hebben denk ik??
Bij een D2h en D2x vaak wel, maar er staan er ook wel eens te koop, die alleen als back-up zijn gebruikt. Aan de andere kant de camera's zijn zo afgrijselijk degelijk en gaan zo lang mee. Ik heb zelf een D2h uit 2003 en die doet het nog steeds en geeft overdag zeer goede resultaten.

luukteunissen schreef:
Ze zullen vast aan mijn eisen voldoen, mits de AF goed is, want ik kom zelde aan hoge iso's.
De AF van de D2 serie is geweldig en heel goed verspreid over het beeld en razend snel, die van de D200 is ook erg goed, maar minder verspreid.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

Als je perse weathersealing wil, kan je beter op zoek gaan naar een 2de hands K10D of K20D. Vaak vind je die met onder de 8000 clicks voor hele zachte prijsje momenteel.
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 19:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga er eens over na denken hjanssen 't zijn wellicht goede opties, eerst photokina maar eens afwachten.. Als ik daar ben wil ik altijd van alles Wink

Is voor RDDR een 645d geen goede?? Of is die niet te krijgen in Nederland? Ik las iets over enkel Japan, maar ik weet niet of dat in middels veranderd is?
Ik blijf persoonlijk zelf wel benieuwd naar de nieuwe modellen van Pentax.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

Nou....nee.

De 645D is me te zwaar (bijna 1.5 kg zonder lens) en kost omgerekend 7500 Euro, wat boven mijn budget is.
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

ik blijf dat iso toch relatief vinden.. als er veel schaduw partijen zijn in een slecht belichte foto op 1600 iso.. maakt het niet uit hoe nieuw die is en dan zie je het alsnog...

hier zijn wat sample pictures van de canon 1000d die toch al wat ouder begint te worden op 1600 iso.. weet niet of die link gelijk de goede foto geeft maar er zitten er wel een aantal tussen waarbij ik denk dat valt echt niet zo ernstig op..

http://www.dpreview.com/galleries/reviewsamples/albums/canon-eos-1000d-rebel-xs-review-samples/slideshow
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 19:41    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe duur is een Canon 5D mkII + 24-105 IS, zal toch niet ongelofelijk veel schelen?
Als dat wel zo is, is die K-5 de eenigste hoop voor je.

@statowned, ik vind die foto's maar raar van kleur en vind de meeste maar flets overkomen, maar dat kan aan mij liggen. Die 1000d zal kwa iso prestaties best beter zijn dan mijn D3000 en misschien ook wel mijn D90 maar dat weet ik allemaal niet. Maakt me eigenlijk ook vrij weinig uit Wink
Ik gebruik het namelijk niet, snachts maak ik gebruik van een statief of externe flitser
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: