Meld je gratis aan

K-r + K5 + Mirrorless
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

stateowned schreef:
als er veel schaduw partijen zijn in een slecht belichte foto op 1600 iso.. maakt het niet uit hoe nieuw die is en dan zie je het alsnog
Slecht belichte foto's moet je gewoon buiten beschouwing laten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 19:47    Onderwerp: Reageer met quote

///

Laatst aangepast door RDDR op do okt 05, 2017 12:09, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

Een 5DII, of welke andere, met een T/S objectief en een nieuw stukje van manfrotto en je hebt een MF camera voor statische objecten.

Komt er op neer dat je voorkant van de lens vastzet en dan de camera hierachter beweegt en dat later met PS aan elkaar plakt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

ben ik met je eens, alleen dat overkomt iedereen wel eens en toch die iso... is alleen interessant voor niet al te lichtsterke lenzen of voor de wat donkere momenten, schemering/sfeerlicht & feesten binnenhuis.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2010 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

RDDR schreef:
Overigens wordt er gesproken over een 16 megapixel CMOS van Sony voor de K5. Zelfde sensor zou Nikon gaan gebruiken voor in ieder geval de opvolger van de D90.

Dat zou mooi zijn, als de iso prestaties goed zijn, voor de gene die ze gebruiken, extra megapixels heb ik zelf nou ook niet per direct nodig. Als ik meer megapixels wil dan maak ik meerdere foto's van het zelfde object en plak ik later aan elkaar. (bijv. de resolutie van ongeveer 4x 12 megapixel) in 4 foto's.

Ben wel benieuwd, maar ben zelf net zo benieuwd naar de K-R.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di aug 10, 2010 09:03    Onderwerp: Reageer met quote

///

Laatst aangepast door RDDR op do okt 05, 2017 12:09, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: di aug 10, 2010 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

De 645D valt absoluut niet te vergelijken met een 5D. Op lage ISO's ligt de 645D mijlen ver voor op de 5D wat betreft beeldkwaliteit. Waanzinnige scherpte en dynamisch bereik. Daar komt geen enkele Canon of Nikon ook maar enigsinds in de buurt van. Maar het is een echte middenformaat camera met alle 'beperkingen' die daarbij horen. Geen hoge ISO prestaties, weinig fps (1.1), slijtagegevoelige sluiter enz. Echter, voor wie beeldkwaliteit het hoogste goed is, is er voor dat geld niets vergelijkbaars op de markt.

Voor wat jij wil, RDDR, lijkt ie me niet zo heel erg geschikt. Zover ik weet, is het gerucht inderdaad dat in de K-5 die 16Mp sensor van Sony komt. En dat hoge ISO prestatie 1 van de speerpunten bij het ontwerp van de K-5 is geweest. In September (Photokina) weten we meer.

Maar je twijfeld inmiddels al zo lang dat het eigenlijk niet zo heel veel zin meer heeft om over te stappen. De ISO prestaties worden hoe langer je wacht van elke camera beter. De K-7 presteerde stukken beter als de K10D. En de opvolger gaat waarschijnlijk nog beter presteren. Met mijn K10D ga ik niet boven de ISO 400. Met de K-7 heb ik foto's gezien die er op ISO 1600 nog prima uit zien. Tot hoe ver wil jij uberhaupt gaan? Boven de ISO 400 is inmiddels voor vrijwel elke camera geen probleem. De K-x kan je makkelijk op ISO 3200 zetten en nog prima bruikbare resultaten krijgen. Dat zijn al flink wat stappen extra...
BerichtGeplaatst: di aug 10, 2010 10:57    Onderwerp: Reageer met quote

Daarom hoop ik dat de K-R ongeveer die zelfde sensor krijgt als van de K-x, alleen vind ik die WR en focus point indicatie een erg groot pluspunt.

Als ze dan die chrome strip er af halen. Maakt die bij mij een grote kans, dan heb ik nieuw een camera die geweldig presteert (komt met mijn D90 niets te kort, en zelfs met mijn D3000 ook niets te kort). En heb ik voor weinig geld nieuw een weather seald camera.

En de mogelijkheid mijn analoge objectieven te gebruiken, mooier kan het eigenlijk niet zijn.

Voor de K-5 hoop ik onlangs hele goede iso prestaties, maar misschien zakt de K-7 wel zo hard in prijs door de introductie van de K-5.. Dat die slechte iso prestaties die ik toch niet gebruik zich wel verantwoorden.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di aug 10, 2010 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is er mis met die chrome strip? Razz

De K-7 zal inderdaad wel in prijs omlaag duiken na September. Smile
BerichtGeplaatst: di aug 10, 2010 11:40    Onderwerp: Reageer met quote

Nou als ik fotografeer, wanneer dan ook. Wil ik niet zo hard op vallen Wink En ik denk dat je met zo'n glimmende strip midden in de zon nogal de aandacht trekt. En ik vind het persoonlijk niet zo mooi Laughing

Dat waren voor mij redenen te wachten op een ander model mede door de niet WR en geen focus points in de zoeker. Denk dat de K-5 te duur word, zeker in 't begin, en te veel mogelijkheden bied (vooral kwa iso) die ik toch niet gebruik, waardoor de K-7 (vanwege waarschijnlijk de prijsdaling) en de K-R nog over blijven.

Een andere oplossing is een D2(x)/(h) alleen dat gaat denk ik een hele speur tocht worden. Om er een te vinden met relatief weinig clicks.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di aug 10, 2010 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

///

Laatst aangepast door RDDR op do okt 05, 2017 12:10, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: di aug 10, 2010 13:28    Onderwerp: Reageer met quote

Persoonlijk vind ik de foto's van de K-x op ISO 3200 prima op op 10x15 af te drukken. Ik verwacht van de K-5 eigenlijk hetzelfde, of zelfs beter...
BerichtGeplaatst: di aug 10, 2010 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt. ISO performance van de Kx is voor mij OK. De Kx mist me echter teveel andere features waar ik aan gehecht ben.

Zet een Kx sensor in een K7 body en ik ben weer happy.
BerichtGeplaatst: di aug 10, 2010 14:44    Onderwerp: Reageer met quote

Dan denk ik dat je met de K-5 precies hebt wat je wilt hebben. Aangezien er internationaal genoeg geklaagd is over de iso pestaties van de K-7.
In de VS word er veel meer Pentax verkocht dan hier in Europa.

Pentax gaat vast sirrieus om met die kritiek. (alleen afwachten of dat in de vorm van de K-r of K-5 is, of zelfs beide).
Naar boven
BerichtGeplaatst: di aug 10, 2010 15:59    Onderwerp: Reageer met quote

als eens gedacht aan een nikon d2/d3 of canon 1d mk2n/2/3 1.3x crop en 100% viewfinder.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: