Meld je gratis aan

De Pentax K-5
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 11, 2010 15:26    Onderwerp: Reageer met quote

///

Laatst aangepast door RDDR op ma sep 25, 2017 09:13, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 12, 2010 11:34    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je hem al? Geweldig, moet nog even flink doormarketen en klanten strikken voor ik hem kan bestellen helaas....

Op DPreview ook een mooie test: http://dpreview.com/reviews/canoneos60d/page17.asp

Zeker op 3200 ISO ziet het er allemaal nog prima uit, maar voor echt hoge ISO-prestaties is zoiets als een D3s 'the weapon of choice'. Andere Nikon FF en Canon FF zitten er helaas niet in. D3s is op 12800 wel stukken beter dan de D3 ook nog. Het punt van FF is wel duidelijk, maar inmiddels niet meer als je tot 3200 ISO wil gaan.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr nov 12, 2010 12:23    Onderwerp: Reageer met quote

Moet vanavond even kijken voor de testshots. Maar er zit een wereld van verschil met mijn K10D. Waar de K10D in het donker moet zoeken voor een goede focus, gaat de K-5 er gewoon meteen naar toe. Dat is enorm verbeterd. Zo ver als ik kan zien is ISO 3200 van de K-5 net zo goed als ISO 400 van mijn K10D. Gewoon echt goed bruikbaar. En dan kan je in geval van nood nog een stuk hoger ook. ISO 51200 ziet er ongeveer net zo slecht uit als ISO 1600 van de K10D. Niet echt fraai, maar het lijkt haast wel nachtzicht. Voor je ogen is het dan gewoon donker. Ik heb een paar foto's gemaakt ook op ISO 8000, en hoewel je ruis ziet, is het voor op het web en met wat ruisreductie nog best wel bruikbaar.
BerichtGeplaatst: vr nov 12, 2010 13:58    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe bevalt de kleinere body je t.o.v. de K10D? Ik wil liever groter dan kleiner, dus de K5 moet wel erg goed zijn om me helemaal om te krijgen. Toch nog wel....
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr nov 12, 2010 14:23    Onderwerp: Reageer met quote

Grappig dat je dat zegt, want daar zat ik ook mee. Ik hou zelf ook meer van grotere bodies. Wink

Maar het valt me erg mee. Ze hebben de handgreep niet kleiner gemaakt, juist groter. Dus wat betreft het vasthouden is ie zeker net zo goed als de K10D. De batterygrip is zelfs een stuk beter. De vertikale greep van de K10D+grip is erg nauw, terwijl die van de K-5 (en K-7) een flink stuk dikker is. De body is kleiner bovenop, maar daar hou je hem niet vast of zo. Zeker met grip houdt ie voor mij gewoon goed vast. Maar ik moest hem ook een paar keer zelf vast houden om me te overtuigen. Dus zeker een keer proberen, ik denk dat het ook jou wel zal meevallen... Smile
BerichtGeplaatst: di nov 16, 2010 12:46    Onderwerp: Reageer met quote

///

Laatst aangepast door RDDR op do okt 05, 2017 12:03, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma dec 06, 2010 13:56    Onderwerp: Reageer met quote

Test op DPReview van de D7000 vond ik erg overtuigend, die hebben ISO 6400 ook als prima bruikbaar verklaard. Bij het doorbladeren van de D7000 test in de nieuwe DFPro zag ik ook al wat lovende woorden. Ben benieuwd naar de eerste K5 testen en of die qua prestaties nou nog enigzins verschilt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Hoewel de P5 / D7000 hele goede camera's zijn, geven de DXOmark tests een vertekend beeld. DXOmark test de RAW foto welke uit de camera komt. Bij Canon is raw ook echt raw. Er is niks aan gedaan De raw bestanden bevatten echt ruwe data rechtstreeks van de sensor.
Van Nikon en Pentax is bekend dat ze in-camera noise reductie doen op de raw bestanden. Met andere woorden als je een raw bestand van nikon gaat testen op ruis dan zal er altijd minder ruis in zitten dan canon daar nikon in-camera ruis reductie doet op raw bestanden. Mede daarom komen ze zo goed uit de DXO mark tests.

Doe je b.v. in photoshop een ruis-reductie op canon bestanden en gaat ze dan vergelijken met nikon/pentax dan komt er een heel ander plaatje uit.
Zou best kunnen dat de nikon/pentax nog steeds beter is hoor. Maar de verschillen zijn veeeel minder dan nu de dxo mark tests aangeven

Erwin
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Maar ook met ruisreductie komt er bij Canon zo'n goed resultaat uit als bij K5 en D7000 op 3200 en 6400 ISO, dus op zich klopt de score wel qua verhouding, of het aantal punten ook exact is, is een ander verhaal. Wat volgens mij het grote verschil op DXOmark maakt, is het 14 Ev dynamisch bereik, het is de enige camera die boven de 12 Ev uitkomt die ik daar zo zag. Dan maak je natuurlijk wel indruk. Ik las in een test al een Dyn. Ber. van 9 Ev, dus wel benieuwd hoe DXO dat test dat ze aan 14 zijn gekomen. En benieuwd hoe ze aan die 9 Ev gekomen zijn en hoe de rest bij die testers scoort uiteraard Wink
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 00:23    Onderwerp: Reageer met quote

Het dynamisch bereik van 14eV is zo groot vanwege de ruis onderdrukking welke dus in camera gebeurd...

Erwin
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 09:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ruisonderdrukking verkleint het dynamisch bereik juist. Het is niet voor niets dat camera's hun hoogste dynamisch bereik halen op de laagste ISO settings. De K-5 haalt die 14eV op ISO 80 immers...
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 09:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie het verband tussen ruisonderdrukking en dynamisch bereik niet helemaal, kun je dat s.v.p. uitleggen?
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2011 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

///

Laatst aangepast door RDDR op ma sep 25, 2017 09:13, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2011 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

ebeckers schreef:
Bij Canon is raw ook echt raw. Er is niks aan gedaan De raw bestanden bevatten echt ruwe data rechtstreeks van de sensor.

Dit lijkt mij sterk. Wordt er dan een analoog signaal opgeslagen?
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jan 18, 2011 11:17    Onderwerp: Reageer met quote

Canon doet uitermate zijn best, op nieuwe producten en op het verdedigen van hun 'legacy'. De nieuwe 70-200 van Canon is helaas een voorbeeld dat de nieuwste uitvoering niet echt altijd de beste is.

Ben nog steeds erg benieuwd hoe DXO dat dynamisch bereik meet, in Focus gaven ze aan bij de D7000 (die mogen we zo goed als vergelijkbaar beschouwen?) dat het Dynamisch bereik 9 Ev is, dus er is nog wel een verschil tussen de statische DXO test en de praktijk zo te zien. Maar het goede nieuws is dat ze bij Focus het maximale Ev van een sensor op 9 Ev houden, dus het zit hoe dan ook goed daarmee.

Anyways, het is allemaal muggenzifterij. Voorheen was 1600 het gebied waar gekeken werd naar hoge ISO-ruis prestaties en nu kun je ineens bij APS-C 6400 en 12800 ISO over hoge ISO-ruis gaan praten. Waarmee een paar APS-C camera's dus met gemak meegaan met full-frame in dat opzicht. Kortom, dit is dus pas het begin.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

Ga naar: