Meld je gratis aan

De Pentax K-5
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij is overstappen van merk A naar merk B zelden verstandig. Heel eerlijk gezegd worden er geen slechte camera's gemaakt en de verbeteringen volgen elkaar zo snel op dat je vandaag Canon op één zet, maar morgen weer NIKON...

Vergelijken met andere camera's heeft mi daarom weinig zin. Dit topic zou ook tot doel moeten hebben het *maximale* uit je PENTAX camera te halen, vergelijken met andere merken wordt een stammenstrijd... Smile

Verder met je eens: heb je het geld dan is de upgrade van een K20D of ouder een absolute aanrader!

Heb je een K7, dan is het wat genuanceerder. In low light is de K5 echt stukken beter en ook de snelheid (fps) is weer wat hoger. Dus voor concertfotografie zonder flits, sport enz.. kan het zinvol zijn. Heb je die behoefte minder, dan kan je ook rustig 1,5 jaar wachten op de opvolger <grin>.

Please visit my website: http://www.mharda.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 17:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat het lowlight aspect voor iedere spiegelreflex inmiddels heel belangrijk is, voor wat voor fotograaf dan ook. Als je leest en ziet wat voor compacts en spiegelloze systeemcamera's op 1600 ISO nog goed presteren, dan moeten DSLRs wel heel wat extra kunnen om de kosten en de omvang te rechtvaardigen. Fabrikanten kunnen het gewoon niet maken om nu nog sensoren te voeren in hun gamma die het bij low-light niet goed doen, je verwacht het gewoon en mag dat wat mij betreft ook gewoon verwachten.

Ik dacht dat de ISO-prestaties niet lang uniek zouden blijven na de introductie van de K5/D7000, maar inmiddels kruipen de weken en maanden voort en zijn de berichten over 5D MKIII en D800 (als ze zo gaan heten) - die ook in ISO-prestatie opzicht - het eerder genoemde duo omver zouden moeten kunnen blazen nog steeds niet gesignaleerd. Zou me niets verbazen als de introductie daarvan behoorlijk richting de PMA wordt verschoven, en die zelf is naar het najaar verschoven met het oog op de feestdagen. Ik hou DPreview goed in de gaten....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di apr 19, 2011 09:34    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen zaterdag in nood een k5 geleend (eigen camera'tjes waren voor reiniging/onderhoud weg)

Mijn god wat een heerlijke camera. Baal als een stekker dat m'n objectieven er niet oppassen, anders had ik er direct een gehaald!

Ik zag ook een ingebouwde time-lapse functie als ik het me goed herinner. Volgens mij is de k5 de enige dslr die dat heeft ingebouwd of niet?
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo apr 20, 2011 12:19    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij zit die ook al op de K20D
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

Is er eigenlijk al een third party grip op de markt voor K7/K5? Die van Pentax zelf blijft maar op € 239 hangen...
Naar boven
BerichtGeplaatst: za dec 10, 2011 13:53    Onderwerp: Reageer met quote

Dealextreme heeft een grip voor de K5/K7 voor $54.20.
Werkt prima, bevat alle belangrijke knopjes en dial's; maar geen weather-sealing, is van plastic, en dat merk je vooral bij de knopjes. Dat voelt anders, ik mis vooral een duidelijk 'klik' gevoel dat je zeker weet dat je erop gedrukt hebt.

Als extra stabiliteit prima dus, ook voor extra accu of 6-AA batterijen, maar je moet er niet mee in de regen willen schieten Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
BerichtGeplaatst: za dec 10, 2011 14:35    Onderwerp: Reageer met quote

Stamp schreef:
Ik zag ook een ingebouwde time-lapse functie als ik het me goed herinner. Volgens mij is de k5 de enige dslr die dat heeft ingebouwd of niet?

Alle pro Nikons hebben die funktie ook.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za dec 24, 2011 00:47    Onderwerp: Hier wil ik het eens even over hebben. Reageer met quote

Stamp schreef:
Baal als een stekker dat m'n objectieven er niet oppassen, anders had ik er direct een gehaald!

Hier wil ik het eens even over hebben.
De K5 is een aps-c kamera, athans sensor. Kan mijn lens, die van de K10D komt er op? Ja, de barjonet zal wel passen, dat is al zo bij pentax sinds mijn me-super, maar hoe zit dit met dit beeld formaat i.r.t. mijn lens formaat.

en is dit het(!) een aps-c, of verwachten jullie nog een fulframe bij pentax de "K1" bijvoorbeeld?

Ik heb op mijn K10D een paar lenzen gekocht maar zit nu al een paar jaar te wachten, wordt het een nog betere tele lens, of wacht ik op de FF kamera en koop dan nieuwe lensen en de K1 body?

Wie zich herkent in dit dilemma, reageer eens.
.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2011 13:45    Onderwerp: Reageer met quote

Even vraag voor vraag/opmerking:
- op de K5 kunnen ALLE K-mount lenzen;
- past een lens op de K10D, dan past hij ook op de K7 / K5 / Kr / Kx enz..

Full Frame versus APS-C is een volstrekt hypotetische discussie daar PENTAX geen digitale FF camera heeft en er ook geen heeft aangekondigd...

Of je lenzen dan bruikbaar zijn hangt af van het type lens: met name de wat oudere PENTAX lenzen en veel (duurdere serie) SIGMA lenzen zijn geschikt voor FF. Er zijn op internet voldoende lijstjes te vinden waarin per lens staat aangegeven of FF mogelijk is. De goedkopere DA lenzen zijn meestal niet geschikt.

Please visit my website: http://www.mharda.com
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jul 12, 2012 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb de stap gemaakt van canon naar pentax k5 .
zeker geen spijt van .
geen last van doorgelopen af punten en zeker geen last
van het zeer vervelende euvel van de sluiterknop .
om steeds een ander drukpunt te moeten zoeken .
alleen ja het lenzen aanbod is minder dan van canon .
maar dan heb je marktplaats .
waar je en mooie analoge pentax kan kopen voor een paar euro .met juweeltjes van lenzen .
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

Ga naar: