Meld je gratis aan

Flitser Casio ex-fh20 overbelast

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2010 16:14    Onderwerp: Flitser Casio ex-fh20 overbelast Reageer met quote

Beste forumleden,

Ik heb al een tijdje problemen met de flitser van mijn Casio ex-fh20. Omdat ik alleen door te flitsen bij iedere foto mooie foto's krijg, komt het regelmatig voor dat mijn flitser overbelast raakt. Ik krijg dan de melding "Flitser moet afkoelen" (na 6 a 7 foto's achter elkaar). Dit is vaak onhandig en zorgt ervoor dat ik niet lekker kan fotograferen. Omdat mijn camera geen optie heeft op een externe flitser (tenminste niet naar mijn weten) vroeg ik me af of mijn camera defect is of dat er nog andere mogelijkheden zijn om dit probleem op te lossen.

Hopelijk kunnen jullie helpen!

Alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2010 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

Je camera is niet defect. Een flitser moet af en toe weer even tot rust komen Smile

http://forum.zoom.nl/viewtopic.php?t=35547
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2010 17:12    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas duurt dat zeker 10 minuten en dat betekend dat ik dan maar een paar foto's kan maken en dan 10 minuten moet wachten. Het lijkt me niet erg handig!
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2010 18:58    Onderwerp: Reageer met quote

tja, meer kan je denk ik ook niet verwachten... toen ik mijn 450d spiegelreflex van canon gebruikte kon ik ook zon 7-8 foto's maken en toen was ie ook ff warm en moest ik lang wachten.

als je nou zo een er op kan zetten of een camera gaat gebruiken waarbij dat wel kan

dan kan je veel sneller en vaker flitsen.

anders word het toch eens kijken naar een betere camera, de reden dat je moet flitsen is dat er niet genoeg licht is.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 12, 2010 15:21    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas kan ik geen externe flitser plaatsen, dus dat lost mijn probleem niet op. De camera zelf heb ik nog niet zo lang. Ik vindt het dus zonde om gelijk weer een andere aan te moeten schaffen. Een spiegelreflexcamera is voor mij geen optie omdat ik weinig snap van de instellingen die je moet doen om uberhaupt een redelijk scherpe foto te krijgen. Mijn huidige camera is daarom een stuk makkelijker en zit tegen de kwaliteit van een spiegelreflexcamer aa.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 12, 2010 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

Om scherpe foto's te maken is een DSLR net zo makkelijk en misschien wel makkelijker dan een compactje en je hoeft ook de instellingen niet te snappen. Maar dan haal je niet het maximale eruit, maar dat geldt ook voor compact.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 12, 2010 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

om even bij te springen wat hjanssen zegt..

elke spiegelreflex heeft een automatische stand, zelfs mijn pro body canon 1d kan volledig automatisch.

en ja het is inderdaad vervelend om te horen maar een deel van de foto komt door de lens en het andere deel door de sensor.. en nu zit in jou camera een sensor die bijna 6x zo klein is als een "fullframe"(36mmx24mm) sensor. in de gemiddelde spiegelreflex zit een sensor die 1.6x zo klein is(22mmx16mm).

zon grote sensor vangt ook veel meer licht dan die kleine sensor die je nu hebt.. in de zelfde situatie kan je dus met een spiegelreflex veel makkelijker een foto maken dan je compact.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: