Meld je gratis aan

Nieuwe compact camera

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 10:39    Onderwerp: Nieuwe compact camera Reageer met quote

Ik ben opzoek naar een goede compact camera , heb een budget van 250,-
Nu heb ik er 2 op het oog en ben benieuwd of jullie ze kennen.
Het gaat om de Fujifilm Finepix S2800HD en de Samsung WB5500
http://www.vergelijk.nl/compare/18313333/16506530/
Vooral de samsung trekt mijn aandacht mede door zijn 26X optische zoom.

Zelf heb ik geen ervaring in beide merken kwa digitale camera's heb eerder een Canon gehad en fotograveer nu met een kodak easyshare Z650
Samsung is kwa andere dingen zoals tv en mobiele telefoon wel mijn favoriet maar ben benieuwd of de kwaliteit van een digi ook goed is.
Zover ik op youtube voorbeelden heb gezien van foto's en filmpjes is het goed maar vind het wel prettig om ook mensen te horen die 1 van de camera's zelf heeft.

Hopelijk kunnen jullie mij iets vertellen over deze digi's of een andere kunnen aanraden, die vergelijkbaar is met de camera's die ik hier heb genoemt, minimaal 18X optische zoom en een beetje body hebben een plat cameraatje wil ik niet.
de camera mag echt niet meer kosten dan de 250,- dit omdat ik hem kado krijg.

Eerder heb ik op dit forum rondgevraagt voor een SR alleen dit is toch niet echt iets voor mij.
Ben toch meer van het leuke plaatjes schieten en niet echt serieus dus dan is een compact toch wel meer voor mij dan een SR

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, alvast bedankt!

Gr Marielle
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za nov 06, 2010 01:25    Onderwerp: Reageer met quote

ik zou niet heel blij worden van die 26x zoom.. zeker niet in een fuji/samsung..

ik zou dan eerder naar een panasonic of een canon alles in 1 kijken.. kosten ook meer.. maar dat is het wel zo je krijgt uiteindelijk de kwaliteit waarvoor je betaald.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za nov 06, 2010 01:32    Onderwerp: Reageer met quote

Snap ik alleen is het wel een kado die ik krijg, dus meer dan 250 uitgeven kan dus niet.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za nov 06, 2010 02:00    Onderwerp: Reageer met quote

erg leuk!, SP800 van fuji is mooi en ook de L110 van nikon wel maar die komt niet aan je minimale zoom hoeveelheid.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za nov 06, 2010 02:09    Onderwerp: Reageer met quote

die nikon had ik ook al gezien, is ook een leuke camera moet alleen even kijken of die ook in de winkel te koop is waar wij heen gaan, dan kan ik hem daar ook even bekijken.

De SP800 kan ik niet vinden van Fuji?
Wel een olympus SP800
Naar boven
BerichtGeplaatst: za nov 06, 2010 22:44    Onderwerp: Reageer met quote

ja sorry, ik bedoelde eigenlijk ook de olympus.. zoveel merken tegenwoordig Razz!
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 00:20    Onderwerp: Reageer met quote

hihi ja echt wel, het is erg lastig een keuze te maken.

die olympus had 30X zoom had hem eerst op het oog, alleen wat ik weer jammer vind is dat je dan alleen zonder geluid kan inzoomen tijdens filmen.

Ik weet een fotocamera heb je om foto's te maken en voor filmpjes dan maar een camcorder, maar zoveel filmpjes maak ik niet en met 3 kinderen is het wel leuk om eens een filmpje te maken waarbij je tijdens het inzoomen geluid hebt gewoon voor de fun.

Is samsung trouwens een slechte kwaliteit camera? kan er helaas maar weinig reviews over vinden.

Op dit moment gaat nog steeds mijn voorkeur daar naar uit, heb wel filmpjes van de camera gezien op youtube en ik vond ze er erg goed uit zien helaas kon ik nergens voorbeeld foto's vinden die met de samsung zijn gemaakt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 01:12    Onderwerp: Reageer met quote

er zijn niet echt slechte compact camera's meer.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma nov 08, 2010 01:00    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ja dan kijk ik daar gewoon wel in de winkel Very Happy
ben geen prof zou ik ook niet worden, heb er het inzicht niet voor haha.
Dus zolang ik leuke pics kan maken van de kids natuur en dieren hier in huis en een beetje kan klooien met verschillende opties vind ik het prima Smile

Bedankt voor je adviezen Wink
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma nov 08, 2010 02:20    Onderwerp: Reageer met quote

kijk vooral bij deze keuze naar hoe je het toestel vind vasthouden.. wat de mogelijkheden zijn, er zijn toestellen met uitklapbare schermpjes & wel of geen zoeker als je dat handig vind.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di nov 09, 2010 13:57    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zoiezo, camera moet echt een beetje body hebben.

Er is helaas bij die winkel niet heel veel keuze in kwa prijsklasse en wensen die ik heb, het zijn veel platte cameraatjes die er te koop zijn en uiteraard de SR camera's'
Maar de compacts met meer body zijn of een stuk duurder of niet mijn smaak.
Maar goed op dit punt blijf ik bij de Samsung en dan daar maar ff vergelijken met andere misschien hebben ze wel een leuke aanbieding.
De nikon L110 hebben ze trouwens niet helaas dus die kan ik niet gaan bekijken.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: