Meld je gratis aan

Slecht exemplaar tamron 17-50 2.8 SP VC?
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

In de foto staat dat de sluitertijd 1/100s is, dat wordt al krap als je 18MP op 100% bekijkt
ook is bij 2.8 en focus op een object dichtbij de scherptediepte klein, als je na het focussen een klein beetje verschuift en dan een foto maakt kan de focus er al significant naast zitten

Dus ik zou het toch eerst vanaf statief proberen
En ook een keer met MF met behulp van live-view
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

My bad. Ik dacht dat ik 'm op 1/200 had ingesteld. Ik weet dat je met 2.8 een korte scherptediepte krijgt, vandaar dat ik het object schuin hield zodat ik alsnog ERGENS op de foto nog een scherpte zou krijgen indien ik 'm niet op de zelfde afstand zou kunnen houden. Dus al zou de camera verschuiven, waarom kan ik dan nergens anders een scherp(er) punt vinden?

Maar als het kan liggen aan bewegingsonscherpte i.p.v. dat de scherptediepte zich simpelweg verplaatst, kan ik je ergens alsnog gelijk geven. Ik zal het met statief nog eens proberen maar ik weet al bijna zeker dat er weinig verschil in zal zitten.

Als ik een soortgelijke maar betere lens zou kunnen vinden voor het zelfde geld kan ik net zo goed kijken of ik 'm nog kan omruilen : ).
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 07:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou, als je de kans hebt, een ander exemplaar proberen. Zie je geen duidelijk verschil dan is de lens gewoon zo ontworpen. Van sommigge objectieven moet je er wel 10 proberen voor je een goede hebt. Maar soms is er gewoon niet één echt goed. 1 keer proberen en als dat geen verbetering is gewoon niet meer inzoomen op 100%.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: