Meld je gratis aan

Goed nieuws voor Olympus
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Olympus
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 13, 2011 00:02    Onderwerp: Goed nieuws voor Olympus Reageer met quote

In Duitsland staat de Olympus met 3 DLSR camera`s in de top 10.
Nr 1 E-5
Nr 2 E-620
Nr 3 E-30
Is dat niet prachtig.
Je kunt het verslag lezen in Computer Bild.de

Grt. Ton[/u] Laughing

Laatst aangepast door Ton Hoenen op zo jun 12, 2011 20:54, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do jan 13, 2011 01:19    Onderwerp: Reageer met quote

Dat " Laughing " doet dit heugelijke bericht de das om! Laughing
BerichtGeplaatst: do jan 13, 2011 01:41    Onderwerp: Re: Goed nieuws voor Olympus Reageer met quote

Ton Hoenen schreef:
Is dat niet prachtig.

Ik wist niet dat het een wedstrijd was...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 01:07    Onderwerp: Reageer met quote

Publiceer even het echte lijstje

1 Olympus E-5 1,43
2 Sony SLT A55V 1,60
3 Olympus E-620 1,61
4 Canon EOS 550D 1,65
5 Canon EOS 60D 1,68
6 Pentax K-r 1,69
7 Canon EOS 7D 1,73
8 Nikon D7000 1,75
9 Olympus E-30 1,76
9 Panasonic Lumix DMC-GH2
1,76

NB duitsers becijferen met een cijfer tussen 1 (zeer goed) en 6 (onvoldoende) waarbij het laagste cijfer het beste is.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 01:43    Onderwerp: Reageer met quote

grappig dat de 550d beter gezien word als de 60d.. en de 7d helemaal niet voor komt.. laat staan de 5d2 of 1d4, d700 d3x d3s nikons.. hoe dan ook

"was het een wedstrijd dan"

gelukkig heb ik niet een canon tattoo. maar dan wil ik toch wel jouw olympus tattoo wil eens zien ton Wink
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 01:45    Onderwerp: Reageer met quote

stateowned schreef:
grappig dat de 550d beter gezien word als de 60d.. en de 7d helemaal niet voor komt.. laat staan de 5d2 of 1d4, d700 d3x d3s nikons.. hoe dan ook

Tsja, een lijstje zegt weinig zonder context. Zijn het de beste nieuwe cameras uit 2010? De best verkochte cameras? De cameras waarom de meeste stemmen uitgebracht zijn op een beurs?

En dan nog: ga je er betere foto's door maken als jouw camera op 1 staat? Is het belangrijk?
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 09:29    Onderwerp: Reageer met quote

* knip *

Bij nader inzien niet ter zake doend.

Laatst aangepast door swinden op vr jan 14, 2011 17:21, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wordt er zo moe van dat als een kleiner merk als Olympus het ergens goed in doet er altijd fanboys van de grotere merken langskomen om te vertellen dat de test niet deugt of dat 'je foto's er niet mooier van worden'. So what? Ik kan me prima voorstellen dat dit leuk nieuws is voor liefhebbers van Olympus. Olympus is ook mijn merk niet, maar ik vind het wel leuk als de E-5 het ineens zo goed doet. En ik vind het kinderachtig om het te proberen af te zwakken omdat het toevallig jouw merk niet is. Alsof dáár je foto's wel mooier van worden. Jeez...
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 11:03    Onderwerp: Reageer met quote

Cmdr_Keen schreef:
Ik wordt er zo moe van dat als een kleiner merk als Olympus het ergens goed in doet er altijd fanboys van de grotere merken langskomen om te vertellen dat de test niet deugt of dat 'je foto's er niet mooier van worden'.

Welke test? Dat is meer mijn punt. Ik heb werkelijk geen flauw benul wat voor een lijst dit is. Dus hoe moet je er dan wel of niet blij van worden?

(en of ik nou wel of geen Olympus gebruik heeft daar niks mee te maken)
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 11:26    Onderwerp: Reageer met quote

stateowned schreef:

gelukkig heb ik niet een canon tattoo. maar dan wil ik toch wel jouw olympus tattoo wil eens zien ton Wink

De 7D staat toch echt op de zevende plek...

We weten verder de criteria niet. Is het prijs/kwaliteit? Zo ja, dan snap ik goed waarom de 5D2, 1D4, D700, D3x en de D3s er niet in voorkomen

De instap dslr's bieden veel meer voor hun prijs

Ik vraag me dan alleen af waar de Nikon D3100 staat... die geeft belachelijk veel voor de prijs
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 11:48    Onderwerp: Re: Goed nieuws voor Olympus Reageer met quote

reinoud schreef:
Welke test? Dat is meer mijn punt. Ik heb werkelijk geen flauw benul wat voor een lijst dit is. Dus hoe moet je er dan wel of niet blij van worden?

Ton Hoenen schreef:
Je kunt het verslag lezen in Computer Bild.de

http://www.computerbild.de/bestenlisten/Die-besten-digitalen-Spiegelreflexkameras-3665800.html
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

stateowned schreef:
grappig dat de 550d beter gezien word als de 60d.. en de 7d helemaal niet voor komt.. laat staan de 5d2 of 1d4,Wink

dat zegt dus ook al genoeg over de betrouwbaargheid van deze "verkiezing"Wink
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 15:00    Onderwerp: Reageer met quote

Het is geen verkiezing, maar het is een test. Als jullie even doorzoeken, dan vinden jullie ook de testrapporten. Het ziet er erg serieus en transparant uit. Maar wat zwaarder telt en hoeveel punten ergens voor gegeven worden, dat is een keuze van de tester.

E-5
http://media.computerbild.de/downloads/3318987/Olympus_E-5_Tabelle.png
E-30
http://media.computerbild.de/downloads/2185195/Olympus_E-30_TAB.png
E-620
http://media.computerbild.de/downloads/2369282/Testtabelle-Olympus-E-620.png

Persoonlijk vind ik dit één van de best opgezette testen. Iedereen kan nagaan op welke gronden is beoordeeld en hoe zwaar dit telt. Dat de accenten van de test iemand niet bevallen dat is zijn zaak. Kies dan de test waarvan de uitkomst je het beste bevalt. Er is keuze genoeg. Ik zou graag willen dat alle testen zo transparant waren. Dat zou heel veel discussies schelen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 15:26    Onderwerp: Reageer met quote

verkiezing...test....whatever

stateowned schreef:
grappig dat de 550d beter gezien word als de 60d.. en de 7d helemaal niet voor komt.. laat staan de 5d2 of 1d4

Bovenstaande quote maakt het geheel, voor mij, behoorlijk ongeloofwaardig.
Máár...voor wat het waard is...een mooi resultaat.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Joers,

Neem de moeite om de testrapporten te lezen. Dan valt je direct op dat de camera's zijn getest met verschillende objectieven. De 60d krijgt vooral zwaarwegende kritiek op de kwaliteit van het objectief.

Nu ga ik te test interpreteren. Als de 60d met de Canon EF-S 18-55 getest zou zijn, dan was het resultaat beter dan de 550d. De kritiek zit voornamelijk op de lenseigenschappen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Olympus Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: