Meld je gratis aan

Leica X1, Fuji x100 of anders

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 22:04    Onderwerp: Leica X1, Fuji x100 of anders Reageer met quote

Ik zit nu laatste tijd een beetje te twijfelen, ik heb heel wat mooie spullen liggen maar dat is toch iedere keer veel en zwaar mee te nemen.

Nu overweeg dus de inruil+overstap naar wat kleiners..

Ik zat dus zelf te denken aan een leica x1 of een fuji x100, die komt nog maar ach ff alle spullen dumpen doe je ook niet zomaar, of misschien toch wat anders.

wat ik me dus afvroeg nu. wat denken jullie er van en van de genoemde toestellen welke zou de keuze zijn of wat voor alternatieven zijn er te verzinnen.??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Systeem camera: PEN, NEX, GH2, NX, maar dat zal met honkbal problemen geven met af denk ik.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

honkbal laat ik dan wel achterwege moet ik er bij zeggen
Naar boven
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

Als leica gebruiker ben ik redelijk gecharmeerd van de X1. No nonsense compact met goede beeldkwaliteit en glas. Externe optische zoeker erop en je hebt prachtige camera.
En natuurlijk een echte leica Wink

Maar, de X100 lijkt mij door de nieuwe zoeker zeker interessant. Je kunt de camera ook via de zoeker gebruiken om handmatig scherp te stellen en bent niet meer aangewezen op het scherm achterop.
Wat wel afwachten is, is hoe de electronische zoeker in het echt werkt. Is die scherp en snel genoeg om de optische zoeker te vervangen? Het feit dat naast de electronische zoeker, er ook een optische zoeker in de camera zit zegt volgens mij al dat dit niet zo zal zijn. Maar misschien valt dit allemaal heel erg mee en is de X100 zoeker geweldig.

Nadeel van de X100 lijkt mij het grotere formaat tegenover de X1 (de X100 is bijna het formaat van de leica M)
In formaat is dat hetzelfde als een kleine DSLR als de 550D. Echter wel minder diep omdat er geen spiegelhuis inzit en de lenzen veel kleiner zijn.

Daarnaast gonst het van de geruchten over compacte spiegelloze camera's. Zo zou er een pro versie van de Pen of NEX komen en zou nikon ook met een spiegelloze camera komen. Dit al in april.
Voordeel van deze typen is dat je de lenzen kunt wisselen.

De Rioch GXR komt binnenkort (herfst dit jaar, niet heel binnenkort eigenlijk..) ook met een nieuwe module met M vatting. Kun je allemaal exotisch leica, zeiss of voightlanderglas op zetten en heb je volgens mij een geweldige camera.

http://www.stevehuffphoto.com/2011/02/01/ricoh-gxr-will-be-getting-a-leica-m-mount-moduleadapter/

Voor 500 euro heb je een 35/1.4 of voor 900 een 35/1.2 wat met die camera een geweldige combinatie is.

Kortom, de ontwikkelingen gaan echt snel en er zit nog heel veel aan te komen. Dus in dat opzicht zou ik niet al te snel voor een systeem kiezen en de kat uit de boom kijken. Wie weet wat voor prachtige camera de nikon wordt? Of wat de pro NEX voor extra's bied.

Wil je niet nog een paar maanden wachten (begrijpelijk), en het hoeft geen camera te zijn met verwisselbare lenzen dan zou ik de X100 even afwachten om het zelf te kunnen proberen. Volgens mij is die al te bestellen dus kan niet heel lang meer duren.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: