Meld je gratis aan

Tamron SP 3,5-5,6/24-135 IF Sony/min AF Macro
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 19:35    Onderwerp: Tamron SP 3,5-5,6/24-135 IF Sony/min AF Macro Reageer met quote

hallo allemaal ik heb na lang wikken en wegen mijn keus laten vallen op de Tamron SP 3,5-5,6/24-135 IF Sony/min AF Macro als walkaround op mijn A lpha 550 ik heb de Minolta 28-105 nu maar met deze heb ik net wat meer mogelijkheden zijn er mensen met ervaring met dit objectief heb ik de juiste keus gemaakt Question
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

Wat denk je er naast ietsjes meer bereik op vooruit te gaan? In mijn ogen ga je er niet echt heel veel meer op vooruit?
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 20:34    Onderwerp: Reageer met quote

wat je zegt iets meer bereik aan beide kanten en macro ik denk dat aan de groothoekkant 24 mm toch wel wat praktischer is in sommige situaties
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

In vind het verschil in bereik erg marginaal en alleen voor dat zou ik het niet doen. Ik zou dan eerder voor een 18-50 lens gaan als je meer groothoek wilt of iets van 70-300 als je meer tele wilt. Aan de andere kant als dit het bereik is waar je graag mee werkt is er natuurlijk niets mis mee Very Happy

Ik weet niet of je de volgende link van Tamron kent, maar dan zie je verschil tussen de verschillende brandpuntafstanden:

http://www.tamron-usa.com/lenses/learning_center/tools/focal-length-comparison.php
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

Nee deze site kon ik nog niet heel interresant dank je, voor groothoek heb ik trouwens de Tamron SP AF 17-50 F2.8 XR Di II LD Aspherical een geweldige lens en ik heb de Minolta 100-300-APO Telezoom, deze 24-135 heb ik als walkaround daartussen heb ik ook nog een 70-210 F4 "Beercan"genoeg glas dus .
Naar boven
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 19:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb deze lens nu 2 weken en gisteravond meegenomen naar het theater en wat foto's gemaakt. Even snel gekeken en moet zeggen dat de foto's er niet verkeerd uit zien zie de linkjes.
Foto 1
Foto 2
Foto 3

En hier alvast een link met reviews op Dyxum
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 11:39    Onderwerp: Reageer met quote

dat zijn idd geen verkeerde foto,s ik heb ook be de site bij Dyxum gekeken en op andere site,s vrijwel iedereen is uitermate tevreden over dit objectief hij kan de concurrentie met enkele duurdere lenzen goed aan , ik weet dat het niet de nieuwste is
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 14:34    Onderwerp: Reageer met quote

Het is inderdaad niet de nieuwste lens maar het leek mij ook wel een mooie walkaround lens en kon hem voor niet al te veel kopen.

Piet
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 14:39    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb hem nieuw in de doos met zonnekap en foudraal voor 149 euro incl verzenden bij fotoexpress in Dongen gekocht deze week was al een tijdje op zoek naar deze lens en kwam hem tegen op Marktplaats zal nog wel een oude partij zijn geweest maar ik ben er heel blij mee
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb deze lens ook
en ik vind hem voor algemeen gebruik wel een mooie lens
en je kunt er ook nog mooie macro's mee maken, tenminste vlinders en libellen en boomkikkers
het is geen slechte lens, en vooral voor 149 nieuw.
ik gebruik hem eigenlijk te weinig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb tot nu toe een minpuntje de AF is niet echt snel maar dat mag de pret niet drukken evenals het geluid het lijkt een beetje een schroeftol maar het is natuurlijk al een ouder type
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 11:21    Onderwerp: Vergelijk met Sigma 24-135? Reageer met quote

Ik hoor ook goede reacties over dit objectief, maar de Sigma Variant 24-135 f2.8/4.5 is lichtsterker. De review daarvan op Dyxum geeft een iets lager resultaat, maar zijn er mensen die ergens een professionele review van dit objectief gezien hebben of ervaringen willen delen?
BerichtGeplaatst: wo mrt 02, 2011 00:19    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels de Tamron 24-135 besteld. Bijgaand twee test foto's op f5.6 en f8. ik ben tevreden over de scherpte waarbij wel duidelijk is dat f8 alweer iets scherper is.

http://zoom.nl/foto/full/1624238/overig/in/user-64059/testfoto-tamron-24-135.html
http://zoom.nl/foto/full/1624239/overig/in/user-64059/testfoto2-tamron-24-135.html
BerichtGeplaatst: vr mrt 04, 2011 00:20    Onderwerp: Reageer met quote

idd niets mis mee ik ben zelf ivm met mijn werk nog niet echt in de gelegenheid geweest om de lens eens goed uit te testen hoop dit weekend eens goed te kunnen testen
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo mrt 13, 2011 15:48    Onderwerp: Reageer met quote

http://zoom.nl/foto/full/1630186/landschap/chateau-neercanne.html

van afgelopen zaterdag, een beetje een grijze lucht met een waterig zonnetje

ook met de 24-135mm tamron gemaakt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: