Meld je gratis aan

Iemand bekend met Menik?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mrt 28, 2011 06:41    Onderwerp: Iemand bekend met Menik? Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik ben sinds enige weken aan het kijken naar en lezen over een studioflitsset en ben diverse (betaalbare) namen tegengekomen. Één van deze merken is Menik. Bij Folux zag ik daar een leuk setje staan (http://www.folux.nl/Webwinkel-Product-3675942/Menik-flitsset-SM-180.html), maar vroeg mij af of dit wat is.
Is er iemand bekend met het merk Menik? Ik kan wel iets terugvinden op google, maar de meeste berichten geven aan dat distrubutie in de Benelux net begonnen is.

Mijn budget ligt op maximaal €300,-. Mocht Menik nu niets zijn, weet iemand dan een goed alternatief?

Alvast bedankt!
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2011 12:46    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi hoi,
Ik heb 2 maanden geleden een menik setje aangeschraft, menik sm 200. Deze bevalt mij tot nu toe erg goed. Zelf ben ik nog niet zo lang bezig met fotografie en ik zocht dus een setje die niet te duur is zodat ik rustig kan ervaren en kan kijken of studiofotografie iets voor me is.

Als je gebruikersrevieuws leest dan lees je bv verschillende ervaringen over FE, en andere merken waren al snel boven mijn budget, of niet wat ik zocht. Zo kwam ik met googelen ook bij menik uit via folux.nl.

Zoals vermeld bevalt het set mij tot nu toe prima, het ziet er stevig uit (metalen behuizing ipv kunsstof zoals je vaak tegenkomt), motorkoeling en grotere soft box dan je vaak tegenkomt. De flitsers zijn echter instelbaar tot 1/16 ipv de vermelde 1/8 en ze beschikken over auto-dump bij terugstellen vermogen. Een minpuntje: na een aantal keer flitsen is een instellamp al kapot gegaan en deze vervangen voor een nieuwe (osram). Deze doet het nog steeds dus waarschijnlijk was de oude niet goed.
Kortom, goed setje tegen goede prijs !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: