Meld je gratis aan

advies "tussencamera"

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 29, 2011 16:46    Onderwerp: advies "tussencamera" Reageer met quote

Ik ben op zoek naar een goede "tussencamera".
D.w.z. een camera die tussen een compact en een spiegelreflex inzit.

Die heb ik beide maar ik wil m'n grote spiegelreflex met losse objectieven wat vaker thuis laten, zeker op vakantie. Tijdens mijn vakantie heb ik veel foto's met de compact genomen en met m'n grote alleen verder macro en portretten.

Ik stel wel een paar eisen aan de camera: oculair, handmatige instelling, macro-opname (vooral) moeten goed zijn, ook zoombereik moet goed zijn. Filmen is leuk erbij.

Ik heb de panasonic dmc fz45 en de nikon coolpix p 500 gezien in een folder (camerland want die zit dichtbij) weet niet of iemand daar ervaring mee heeft of andere tips zijn ook welkom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: za apr 30, 2011 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je al gekeken op de site van DP review en van Colorfoto? Volgens mij kan je met de info die je daar aantreft al een heel eind komen.
BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 15:23    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je reactie,

Heb inmiddels gekeken. Maar op die van DP Review staan beide camera's niet op en weet niet zo goed hoe ik dan heb beste moet kijken naar andere camera's.
En colorfoto kom ik niet uit is ook in Duits ...

Heb wel op youtube 2 fillmpjes over de camera's bekeken en waren natuurlijk voor beide voor-en nadelen aan.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr mei 06, 2011 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.cameranu.nl/artikel/89574/Fujifilm_FinePix_HS10_Zwart.html

ik heb voor mijn spiegelreflexcamera de voorganger van deze gehad.
en ik denk dat je hier meer de handmatige instellingen kunt waarderen.
omdat de bediening meer weg heeft van een dslr dan van een compact camera.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 06, 2011 21:16    Onderwerp: Reageer met quote

He, dat ziet er goed uit! Weet je hoe de macrofunctie is?
Heeft zelfs een kantelbaar schempje, behoorlijke zoom en goede groothoek, en een 2,8!

Ik ga woensdag naar Camaraland om voor een camera te kijken en zal deze zeker ook gaan bekijken.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr mei 06, 2011 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

http://zoom.nl/foto/858396/natuur/in/user-44649/zoom-met-s100sf.html
dit is een plaatje van de voorganger die ik had .
met 400 mm zoom.
ik denk dat de nieuwere types zeker de moeite van het bekijken waard zijn.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mei 07, 2011 00:27    Onderwerp: Reageer met quote

Een camera die "officieel" gezien word tussen compact en slr zijn de mirrorless camera's als de Olympus pen, panasonic G, Sony nex en in verder gezien ook de leica x1 en komende Fuji x100.

Camera's als de fz45 zijn compact cameras met een groot zoom bereik, daardoor een grotere lens.. Zo lijken ze "professioneler" maar staan daar juist verder vanaf dan bijv. Canon s95 of nikon p300 dat zijn compact modellen die in de hoogste kwaliteits klasse liggen.

Of dit de type camera's zijn die jij bedoelt is natuurlijk een ander verhaal.. Want een super zoom kan misschien wel veel meer jou ding zijn
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mei 07, 2011 11:01    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor je uitleg.
ingrid
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo mei 08, 2011 13:12    Onderwerp: fujifilm finepix HS20 Reageer met quote

Kent iemand de opvolger van de hs 10 dus de hs 20 en wat de verschillen zijn of dat meerwaarde heeft?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 22:40    Onderwerp: Reageer met quote

panasonic krijgt het maar niet voor elkaar om een ruisvrij beeld te produceren boven de 400 ISO .
ik heb een fuji s100fs gehad .
dat is pas een knappe camera .
dubbele image stabilisatie 11 megapixel lekkere grote censor .
allen wat mij erg stoorde is dat er geen slaapstand op zit .
schijnt een fuji probleem te zijn .
sony olympus heeft ook mooi spul
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 23:07    Onderwerp: fujifilm finepix HS20 gekocht Reageer met quote

Ik heb inmiddels de fujifilm finepix hs 20 gekocht. Vandaag voor het eerst uitgeprobeerd. Ondanks ervaring met spiegelreflex zitten hier weer zoveel nieuwe functies op dat ik sommige dingen toch weer opnieuw moet uitzoeken.

Macrofoto's van bloemen is prima. Maar vraag me af hoe dat bij vlinders en insecten is want ik ben daar toch een grote liefhebber van en hoop echt dat dat goed gaat. Van de week ga ik ook naar een vlindertuin. Ben nu in Luxemburg en heb alleen deze camera mee dus niet m'n aparte macrolens dus moet nu echt het zo doen. Ben benieuwd.

De zoom is natuurlijk fantastisch 30x. Wat ik raar vind is dat in de M stand je de scherpstelpunten variabel kan maken maar alleen maar in het midden. Bij een andere stand kan je het over je hele scherm laten lopen 20 in totaal!

Panoramafunctie is ook heel goed en makkelijk. Camera is ook goed lichtsterk en niet veel ruis.

Voor de rest alles goed doen en doornemen en uitproberen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2011 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

je hebt omgerekend 720mm op die camera dus macro's van dieren moeten ook wel lukken.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2011 23:22    Onderwerp: Reageer met quote

heeft de camera nu wel een slaapstand of moet je steeds weer de camera aan uit doen na een paar minuten
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jun 08, 2011 00:47    Onderwerp: Reageer met quote

energie besparende modus?
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jun 08, 2011 11:16    Onderwerp: Reageer met quote

je kan kiezen uit 2 of 5 minuten voor de camera wordt uitgeschakeld. slaapmodus is er niet volgens mij en energiebesparende modus ook niet?? sorry gebruik m pas een paar dagen.
maar ik lees er ook niets over in de handleiding.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: