Meld je gratis aan

Sigma is gek geworden!

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 20, 2011 12:33    Onderwerp: Sigma is gek geworden! Reageer met quote

Ze hebben de beschikbaarheidsdatum en prijs van de SD1 aangekondigd...

http://www.sigmaphoto.com/news/sigma-corporation-of-america-to-ship-sd1-camera-in-early-june

Ja, dat lees je goed. $9700! Bijna tien-duizend-dollar! Voor een cropcamera met 15 mpixels. Bijna dezelfde prijs als de Pentax 645D...

Wat zouden ze daar roken?
BerichtGeplaatst: vr mei 20, 2011 12:38    Onderwerp: Reageer met quote

Das maar €8000.......maar toch handig je hebt een seriecamera's in je catalogus en je hoeft ze niet te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 20, 2011 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

vind ik wel mee vallen keen, die sensor schijnt een belachelijk hoog dynamisch bereik te hebben elke kleur zijn eigen pixel te geven.

15mp x3 kleuren, dus 45 megapixel.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mei 21, 2011 14:53    Onderwerp: Reageer met quote

Dat staat ook in de specs, een effectieve 45 megapixel. Dus qua prijs valt het dan wel weer mee. Die dingen zijn niet zo gemakkelijk te maken.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mei 21, 2011 17:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik fotografeer al 30 jaar. Kan nog wel even wachten tot dat spul betaalbaar wordt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2011 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ben inderdaad benieuwd of dat drielaags Foveon systeem nu echt zo goed is als ze beweren.
Hoe dan ook lijkt me dat 15 echte megapixels beter werken dan 3 x 5 geinterpoleerde pixels, zoals in de gebruikelijke SLR modellen.
Bovenstaande is ofwel een feit zoals het mij bekend is, ofwel een conclusie gebaseerd op mij bekende feiten, door velen ook wel 'mening' genoemd. Het staat u vrij de feiten met goede onderbouwing te weerleggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 00:07    Onderwerp: Reageer met quote

Hij zou hier €6950 moeten gaan kosten.
http://www.dfpro.nl/artikel/2333084/sigma-sd1-gaat-6950-euro-kosten

Hier en op de aanvolgende pagina's staan testfoto's van deze body. Is toch wel een fraai stukje techniek hoor.

http://www.sigma-sd.com/SD1/sample-photo/index.html

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 04:52    Onderwerp: Reageer met quote

De foto's zien er niet slecht uit. Maar zijn dan ook allemaal op 100 ISO genomen. Daar zit niet veel uitdaging in. Het idee is leuk maar ik vraag me af of het echt veel beter is dan van bijvoorbeeld een oude 5D mark I die nog maar een tiende kost van deze camera.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 23:33    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is beter? Een Pentax 645 oid kost 10.000 euri's. Is die beter dan een 5D? In wel opzicht, maar beter nog onder welke omstandigheden.

Ik denk dat je in studiowerk met z'n camera hele leuke dingen kan doen. Van portretwerk tot product. Stel je eens voor dat je voor dat bedrag opeens productfoto's kan maken met 45mp. Daar had je voorheen een digitaal middenformaat nodig van tig duizenden euro's. Misschien juist voor diegene die dat niet kunnen aanschaffen kan dit een mooi alternatief zijn als men toch grote afdrukken wil hebben ( de beperkingen in het oog houden in vergelijk met een middenformaat natuurlijk )

Ik denk dat het wel eens een heel moois beestje kan worden voor een, zij het beperkte, gebruikersmarkt.

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: