Meld je gratis aan

Gestreept beeld bij DVD branden

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Video
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2011 21:06    Onderwerp: Gestreept beeld bij DVD branden Reageer met quote

Beste mensen, wie kan me helpen?

Probleem: gestreepte beelden na het branden van een DVD

Voorbeeldfoto

Camera: Panasonic HDC-SD60
Format: AVCHD (HA1920)
Software pinnacle 14 HD

Hoe brand ik een mooi soepel lopend DVD-tje?

Bedankt voor de tips!

Laatst aangepast door warmelink op wo jun 15, 2011 07:19, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2011 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

kan niet, Full HD beelden kunnen alleen op blue ray gebrand worden.

oplossing, blueray brander kopen of anders een media player full hd waar je je harde schijf gewoon in kan doen..
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jun 14, 2011 23:44    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk hier eens, word je mischien iets wijzer van.
Het schijnt wel mogelijk te zijn om HD materiaal zodanig te converteren dat het op een DVD kan maar dan is het geen echte HD-kwaliteit meer.
Ik weet niet of dit mischien uitkomst kan brengen, handig programmaatje, maar het is wel een zaak van concessies doen, dat wel.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom zou je geen full-hd materiaal op een DVD kunnen branden? Data is data, is allemaal digitaal. Je kunt er niet veel op kwijt, maar een paar minuten moet wel lukken Smile

Dat gestreepte kan komen door interlacing, wellicht dat dat aanstaat bij je compressie (bij interlacing worden de even en oneven horizontale lijnen om en om getekend, en dat zie je bij gemonteerde video vaak terug als zulke streepjes). Ook verschillende beeldverhoudingen door elkaar, het aantal frames van PAL of NTSC enz. kunnen allemaal bijdragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ectholian schreef:
Waarom zou je geen full-hd materiaal op een DVD kunnen branden? Data is data, is allemaal digitaal. Je kunt er niet veel op kwijt, maar een paar minuten moet wel lukken Smile

Ja, ik kan met SD-materiaal op een cd ook een video-cd maken van een paar minuten.
Maar daar heb je weinig aan als je meer te laten zien hebt dan een paar minuten.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ok, het praktische nut is discutabel maar ik dacht even dat er een technische beperking was die ik nog niet kende Smile
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

@Ectholian: Dat dacht ik eigenlijk ook toen ik de post van Stateowend las, Beste jongen maar het zou niet de eerste keer zijn dat zijn ijverige inbreng bij nader onderzoek weerlegd kan worden. (No offense State.)

Dus ben ik maar even gaan Googlen maar hij blijkt dit keer toch wel min of meer gelijk te hebben, laten we zeggen, echt zonder haken en ogen blijkt het niet om een DVD voor HD-materiaal te gebruiken. [Link.]
Ik persoonlijk doe nog alles met DVD en ben ook nog nooit tegen beperkingen aangelopen, voor zover ik iets brand is het genoeg ook. ik ben ook zo iemand die pas achter iets aanhobbelt als het er al een tijdje is en het oude versleten of niet meer te krijgen is.
Voor tv-opnames had ik tot voor kort zelfs nog een oude VHS-recorder.
Maar het kan nooit kwaad om op de hoogte te blijven van de nieuwe technieken.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

Naja, een blueray speler zal het niet kunnen afspelen denk ik maar een mediaspeler weer wel. Dus ligt ook weer beetje aan toepassing Smile

Maar heeft op zich weinig met strepen te maken. Is volgens mij voornamelijk interlacing-gedoe met coderen/comprimeren.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

maakt niet uit hoor lion,

ik breng het als een feit inderdaad.

die link van jou.. wat ze zeggen is dus hd materiaal kan wel naar DVD maar het is dan alleen geen HD meer.

dusjah het klopt enig zins wel wat ik zei, filmen met spiegelreflex is 20minuten op 8gb.. oftewel dvd is 10minuten beeld via spiegelreflex film, de "video" camera's coderen dit anders en dan is het +- 1 uur op 8gb.. en dan gaat er dus +- 30minuten op een dvd. het is dus zeer onpraktisch.. zeker als ik zie dat ik van western digital voor +- 99 euro al een full HD media player heb waarbij ik alleen een USB stickje of externe HDD hoef aan te sluiten om foto, video, muziek etc af te spelen op full HD formaat.

ik zie me zelf eerder praktisch ingesteld dan te zeggen, ja het kan maar dan loop je zo erg aan te kloten met allerlij verschillende dingen.

en waarbij ik denk dat het mis gaat, maar zover ken ik de techniek niet is dat de dvd de 1080 25p beelden niet aan kan.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 14:19    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik eigenlijk over het hoofd zie is dat je wel heel makkelijk met de AV aansluiting van je cam naar een DVD recorder of een videokaart op je PC het gefilmde Analoog kunt opnemen en dan kunt bewerken en branden.

Ook geen HD maar wel de optimale kwaliteit die een DVD kan leveren.

[Bron: http://www.visualsteps.nl]
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Video Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: