Meld je gratis aan

Videograferen bewerkingssoftware

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Video
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2011 18:49    Onderwerp: Videograferen bewerkingssoftware Reageer met quote

Hi,

Ik ben in het bezit van een Canon 5D Mark II (dslr) en ga van het weekend een videoreportage maken. Wat zijn de beste en gebruiksvriendelijkste bewerkingsproggama's zodat ik de video professioneel kan editen en bewerken?

Ik heb nu Sony vegas movie studio, maar vraag me of er misschien een betere is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2011 20:33    Onderwerp: Re: Videograferen bewerkingssoftware Reageer met quote

ibrahimovic schreef:
zodat ik de video professioneel kan editen en bewerken?

Ik heb nu Sony vegas movie studio, maar vraag me of er misschien een betere is.

Sony Vegas Pro
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2011 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

pinnacle studio HD ultimate schijnt ook goed te zijn maar ik heb totaal geen ervaring met video bewerking.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 08:48    Onderwerp: Reageer met quote

Adobe Premiere pro + After Effects pro. Eventueel in combinatie met Adobe Audition voor het bewerken van het audiosignaal.

Maar hou er rekening mee dat je voor elke minuut aan video minimaal een uur aan het bewerken bent. Dus voor een filmpje van 10 minuten reken op een lange dag aan werk achter de PC...
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 09:15    Onderwerp: Reageer met quote

@Cmdr_Keen: Meestal kan ik er bij je inzichtelijke bijdragen geen speld tussen krijgen, dit keer zit ik echter wel ff te knipperen..
Ik heb intussen zat videofilms gemaakt, zowel voor prive, vriendendiensten maar ook zakelijke doeleinden zoals bedrijfsreportages en demonstratiesfilmpjes.
Ik heb de door jouw genoemde programma's nog nooit gebruikt maar als dat daarmee zo lang duurt laat dan ook maar zitten. bovendien heeft TS het ook over gebruiksvriendelijk.

Bij mij is het juist omgekeerd, ik sluit de camera aan op de pc, laad de bestanden op en bewerk ze in Corel Videostudio Pro X3. (inmiddels al opgevolgd door Corel Videostudio pro X4)
Voorheen gebruikte ik ook Magix (Ook erg makkelijk.) en Pinnacle.
Maar hoe de ''klant'' het ook wilde hebben, met wat voor soort editing, toevoegingen , tekst, overgangen of menu-indeling dan ook, een uur film kost mij een kwartier werk. het converteren en branden buiten beschouwing gelaten want daar heeft de pc mij niet voor nodig en kan ik wat anders doen.
Omdat ik tijdens het filmen de momenten al op sla dat ik denk ''dat moet geknipt worden.'' en ten tweede omdat ik ook de functies van mijn videosoftware van binnen en buiten ken gaat me dat goed af.

Als je echter weinig ervaring hebt en Ts zijn eerste ''professionele'' stappen nog moet ondernemen zeg ik oké, maar daar kan binnen een paar dagen aan gewerkt worden. videosoftware is in principe nog al rechtlijnig en niet zo uitgebreid als Photoshop.
Vooral als je van te voren al een duidelijk idee hebt van de opzet en wat je moet hebben. gaandeweg zitten kloten levert meestal onsamenhangend geklungel op.

@Ibrahimovic: ''Professioneel'' bewerken betekent trouwens meestal juist het weglaten van allerlei storende en overbodige effecten en variërende overgangen, dat flitserige gedoe staat juist amateuristisch.
Het verkondigd een beetje de boodschap van: ''Kijk eens wat ik allemaal met Video kan!'' ten koste van de inhoud.
De meeste professionele reportages zijn nog al vlak en eenduidig maar goed en duidelijk in beeld gebracht zonder poespas.
Hiervoor volstaat Windows Live Movie Maker 2011 ook.

Laatst aangepast door Lion31Cybershot op do jun 23, 2011 12:12, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik geloof graag dat jij meer films in elkaar gedraait heb als ik hoor. Smile Misschien dat het jou daarom ook zo snel lukt. Dit is puur mijn eigen ervaring (en misschien ook mijn neiging tot gemierenneuk) waardoor ik op dit tijd kom.
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

Het is dan ook eigenlijk meer de vraag wat Ibrahomovic met een professioneel maar toch gebruiksvriendelijk programma bedoeld. Mischien dat je iets specifieker kan zijn in je wensen en je beoogde doelstelling?
Wat zijn de beperkingen en problemen waar je nu tegen aan loopt en wat hoop je in een ander videoprogramma dan wel anders te zien?

Meestal word met professioneel de top off de bill bedoeld maar dat zijn meestal onbetaalbare en verdomd moeilijke programma's voor de beroepssector, terwijl gebruiksvriendelijk toch meestal duid op overzichtelijkheid en eenvoud.

Persoonlijk vind ik het aanbod voor de gewone consument lood om oud ijzer, mischien kleine verschillen qua lay-out en indeling, de mogelijkheden en functies die ze bieden zijn vrijwel allemaal hetzelfde.
Het enige kwaliteitsverschil wat ik in videosoftware kan ontdekken is als je praat over verschil in leeftijd, en dat gaat meestal ook niet veel verder dan compatibiliteit met de nieuwste bestandsformaten en besturingsprogramma's.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Video Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: