Meld je gratis aan

dag pentax
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 01, 2011 20:26    Onderwerp: dag pentax Reageer met quote

Hoya has sold the Pentax camera division to Ricoh. The Pentax Imaging Systems Division will be spun-out as a new company and its shares transfered to Ricoh on October 1st. The deal will also include the Pentax camera manufacturing subsidiary in Vietnam. A public announcement from Hoya explains that Ricoh is looking to build a consumer cameras business and wanted Pentax's interchangeable lens camera technology, lens technology and sales channels. Its plans for the business specifically include the interchangeable lens camera market. Hoya will retain the other Pentax businesses, such as medical devices, that it gained in its 2007 takeover. Terms of the deal were not disclosed but Japanese business paper Nikkei Business Daily reports a price of about 10 billion yen ($124.2 million).

weer een beroemd merk naar de knoppen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 01, 2011 20:29    Onderwerp: Re: dag pentax Reageer met quote

http://forum.zoom.nl/viewtopic.php?t=36355
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ah, de Hollandse zeikcultuur... een ovename, dus het gaat direct bergafwaarts.

Hoya was voornamelijk geďnteresseerd in de medische tak van Pentax. De camera-tak kreeg daardoor niet echt de aandacht dat het verdiende. Eigenlijk zaten ze bij Hoya dus niet goed.

Gezien Ricoh enkel de camera-tak heeft overgenomen biedt dit juist veel kansen

http://forum.zoom.nl/viewtopic.php?t=35547
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ricoh heeft zich altijd trouw opgesteld als een niche-speler, genoegen nemend met een klein marktaandeel maar wel met een geheel eigen (en door gebruikers zeer gewaardeerde) koers, soms op het wereldvreemde af. Pentax is in het digitale tijdperk een veel traditioneler merk geweest, kwalitatief uitstekende producten die zich echter niet echt weten te onderscheiden, meer een volger dan een innovator.

De beide merken vullen elkaar mooi aan, ik ben heel benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen. Wellicht een K-mount module voor de GXR om mee te beginnen?

NB: wellicht kan een moderator de beide draadjes hierover samenvoegen?
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 15:08    Onderwerp: Reageer met quote

Stamp schreef:
Ah, de Hollandse zeikcultuur... een overname, dus het gaat direct bergafwaarts.

Inderdaad, vertel mij eens even wat vandaag de dag dan nog wel 100% merkeigen is. Sony heeft Minolta opgeslokt en Nikon liet tot voor kort zijn sensoren nog uit de Sonyfabriek rollen.
Koop ik een Sony wat dus een Japans merk is staat er op ''Made in China.''
Tegenwoordig hangt alles zo samenhangend en overlappend in elkaar dat de zuivere identiteit van een merk allang iets is van lang vervlogen tijden.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

ik wou leica typen maar tijdens mijn reactie bedacht ik me..

de D-lux5 en v-lux 30 zijn gewoon de panasonic lx5 en de tz 20...

de rest komt wel uit duitsland en daar zijn ze voor de rest wel merk eigen in.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 03, 2011 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

ben heel benieuwd wat het gaat brengen, in een foto zaak hier in het dorp worden ze reeds als overleden aangeduid, dit tot het tegendeel is bewezen.

ondertussen kijk ik met veel belangstelling naar zo'n betaalbare pentax
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 03, 2011 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

E.Barriton schreef:
in een foto zaak hier in het dorp worden ze reeds als overleden aangeduid,

Daar zeg je wat bij, ''Dorp.'' Rolling Eyes
Niet dat ik dus wat tegen dorpen heb, integendeel, alleen in dat soort lokale zaakjes hebben ze nog al eens de neiging om door te schieten in aannames en conclusies.
Fusies en overnames zijn iets van deze tijd.
Is de kwaliteit van Sony body's dan ook minder geworden in vergelijking met de oude Minolta's?
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vond het persbericht wel amusant met al die Japanse termen die op zo'n overname van toepassing zijn. Ook interessant om te leren dat Pentax zich op de markt van kunstbotten (!) begaf. Enfin, Ricoh wil vooral door op de spiegelloze systeemcamera's dus vandaar de aankoop. Wel heel toevallig dat overname en lancering 'Q-mount' zo vlak na elkaar vielen.

Ik hoop in oktober nog een K-5 te kunnen kopen en het zou helemaal mooi zijn als daar ook nog eens Pentax op staat. Zie daarna wel wat er verder komt. Pentax heeft met recht een legacy, die zullen ze toch wel graag vasthouden mag ik hopen.

Als ik zie dat een zaak als cameratools alleen Canon, Nikon en Pentax verkoopt en geen Sony en Olympus, dan lijkt het me dat het merk nog zeker niet dood is. Maar we zullen zien, als ze verdwijnen wordt het op een gegeven moment toch iets van de grote C of N.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ricoh heeft aan gegeven met Pentax verder te gaan op het gebied van camera's met verwisselbare lenzen. Dus niet alleen het Q systeem, maar ook de DSLR tak. Ricoh heeft dus specifiek aangegeven te willen investeren in Pentax (iets wat Hoya nooit van plan was). Daarnaast is Ricoh veel groter als Hoya en (heel belangrijk) Japans. En dat is belangrijk voor Japanners.

Leuk detail, Ricoh behoort tot hetzelfde Keiretsu als... Canon.

stateowned schreef:

de rest komt wel uit duitsland en daar zijn ze voor de rest wel merk eigen in.

Sensors kopen ze van Kodak o.a. Wink
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 10:27    Onderwerp: Reageer met quote

keen, mijn hartelijke dank voor dit positieve geluid in deze discussie! Zat gisteren nog even bij de Nikon D7000 test op DPreview te kijken, daar werd aangegeven dat de K5 de beste ergonomische eigenschappen van D7000 en 60D combineert... Smile
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 16:08    Onderwerp: Reageer met quote

Cmdr_Keen schreef:
Daarnaast is Ricoh veel groter als Hoya en (heel belangrijk) Japans. En dat is belangrijk voor Japanners.

Leuk detail, Ricoh behoort tot hetzelfde Keiretsu als... Canon.

Kan jij voor de aardigheid dan ook maar één merk Dslr opnoemen dat niet Japans is? Wink
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 17:09    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.leica.com/

Laughing Laughing
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 17:45    Onderwerp: Reageer met quote

Lion31Cybershot schreef:
Kan jij voor de aardigheid dan ook maar één merk Dslr opnoemen dat niet Japans is? Wink
Samsung en RED.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 20:19    Onderwerp: Reageer met quote

Samsung maakt/verkoopt inmiddels geen DSLR's meer, en RED maakt toch alleen videocamera's?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: