Meld je gratis aan

speciale kabel gezocht

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 01, 2011 22:14    Onderwerp: speciale kabel gezocht Reageer met quote

Hallo.
Mijn vraag: Is er een speciale kabel op de markt verkrijgbaar, die ik aansluit op mijn camera (Pentax k 110 D) naar een laptop, zodat je direkt het resultaat kan zien, nadat je een foto gemaakt heb.

Denk aan de pasfoto-fotograaf. Deze maakt de foto en het resultaat is direkt te zien op een beeldscherm.

Zo ja. Waar kan ik aan deze kabel komen. en wat zijn de technische gegevens.

Met vriendelijke groet.
Michael.
www.beyourselffotografie.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 05:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is een USB-kabel en of dat kan met een Pentax kun je in de handleiding van je camera wel vinden.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 10:34    Onderwerp: Reageer met quote

Dit heb ik geprobeerd met een USB kabel I-usb 17, maar het werkt niet.
Wat ik te horen heb gekregen is, dat het een speciale kabel moet zijn met een appart software.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 15:21    Onderwerp: Reageer met quote

Bij andere cameramerken, die ik ken, gaat het met usb en dan wel met speciale software en LR 3.x kan het ook. Staat er niks over in het boekje van Pentax.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

En welke aansluiting behalve USB moet er dan nog meer op je lap zitten?
Firewire? Seriele poorten? Heeft degene van wie je het hebt gehoord geen naam genoemd? Ik geloof trouwens niet dat Pentax zichzelf gaat vervreemden door andere aansluitingen te gebruiken dan die andere fabrikanten algemeen toe passen. Volgens alles wat ik over jouw camera kan vinden heeft ie gewoon USB 2.0 Hi-Speed interface wat eigenlijk praktisch gezien kan worden als de reguliere standaard.
Mischien heb je iets aan deze link.

Wat bedoel je trouwens met ''direct?'' Verwacht je dat er bij aansluiting gelijk een map geopend word met je foto's zonder er iets voor te doen?
Wat gebeurt er als je bij aansluiting gewoon op ''Computer'' klikt en de map met harde, tijdelijke en verwisselbare schijven opent? Is je camera dan wel in die opsomming te zien? zo ja, hoor je ze makkelijk handmatig te kunnen selecteren en naar een andere map te kunnen exporteren of openmaken.

Mischien heeft het dan inderdaad met je software te maken, maar dan nog heeft ie met USB te kunnen werken, tenzij je een hopeloos verouderd stuurprogramma er op hebt draaien, welke (foto) programma's heb je allemaal geďnstalleerd en wat voor laptop is het eigenlijk?

Laatst aangepast door Lion31Cybershot op za jul 02, 2011 19:36, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dit .
http://www.breezesys.com/DSLRRemotePro/
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

@h-k: Erg interessant, Maar het gaat alleen maar over Canon en ik zie hier onderaan nergens Pentax staan.

Maar we zitten informatief op de goede weg, mischien even verder Googlen voor iets dergelijks wat op Pentax is toe te passen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

het is toch te proberen .
het is een leuk progg .
met live view kan je zo leuke plaatjes maken
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik doe dit met de Pentax K10 en de K 20. Uiteraard met de usb-kabel. Je hebt ook een videokabel, maar daarmee zie je alleen de foto op bv een tv scherm. Je kunt hem dan niet opslaan. Wil je echter de foto rechtstreeks de computer inschieten (dus dan sla je hem op op de harde schijf en NIET op de sd KAART!!) heb je een capture-programma nodig. Pentax heeft hiervoor PENTAX REMOTE ASSISTANT 3. Deze schiet de foto's in een ingestelde map, die je vervolgens met bv ACDsee photomanager weer kunt vertonen op de lab-top http://www.pentax.jp/english/support/digital/remoteassistant_k10d_win.html
maar... volgens mij kan dit niet met jouw K 110D camera.

Volgens mij moet het wel lukken met phase one:

Capture One 4.1 Now Available

Mark Goldstein |Software| May 16, 2008 |0 Comments|
ShareThis

The latest version of Phase One’s RAW processing software, Capture One 4.1, is now available. Version 4.1 adds support for the following cameras: Canon 450D/Rebel XSi, Mamiya ZD, ZD Back, Nikon D60, Pentax K20D, K200D, K110D, K100D Super, Sony DSLR-A350, DSLR-A300, DSLR-A200. Two lens correction features, tethered shooting and a Hot Folder feature have also been added. Capture One 4.1 is a free upgrade for licensed users of 4.x. Price for new users is 129 USD / 99 EUR. Capture One 4 PRO is expected later this year.

Phase One Press Release

Kortom, lang verhaal, en even zoeken. Hetgeen je wilt gaan doen heet:
tethered-shooting
PENTAX K 20 D + Pentax K 3 + *18-55 DA-WR / 50-135 DA *2.8 / 90 mm macro 2.8 1:1 / DA18-250/ sigma 75-500/sdm 35 1.4 /en dan nog de nodige prime's / FGZ 540 externe reportageflitser / metz reportageflitser 58 AF2 + studioflitssets
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: