Meld je gratis aan

Nieuwe camera

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Video
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 15:02    Onderwerp: Nieuwe camera Reageer met quote

Om te beginnen : goeiemiddag!

Eerste post op dit forum. Ik ben naar deze site doorverwezen door Helpmij.nl

Goed , momenteel heb ik bijna 5 jaar een Sony DCR-HC23E filmcamera in bezit ( http://www.sony.nl/product/sdh-minidv/dcr-hc23e ). Dit model begin stilaan te verouderen , net als het principe van MiniDV's. De beeldkwaliteit van de films is ook maar pover. Ook ben ik het beu dat ik elke keer als ik een film wil overzetten naar de PC de hele film moet laten afspelen. Sinds begin 2011 heb ik ook een nieuw moederbord zonder Firewire dus zou ik hiervoor nog eens een nieuw PCI kaart voor moeten gaan kopen.

Daar heb ik nu eens helemaal geen zin in en ik ben van plan om een nieuwe videocamera te kopen.

Aangezien het de beeldkwaliteit is dfie me stoort ga ik dus zorgen dat deze camera minstens in HD filmt. Van MiniDV's moet ik ook niet meer weten , dus het zal met een geheugenkaart moeten. In België hebben we de winkel Vanden Borre waar ik van plan ben om deze nieuwe camera aan te schaffen. Ik twijfel echter tussen

SONY HDR-CX115 BLACK ( http://www.vandenborre.be/videocamera/sony-hdr-cx115-black )
SONY HDR-CX130 SILVER ( http://www.vandenborre.be/videocamera/sony-hdr-cx130-silver )

Jullie kennen er waarschijnlijk nog veel meer over dus mochten jullie interessante modelletjes zien op http://www.vandenborre.be/digitaal-fototoestel-webcam/videocamera mogen jullie dat ook altijd laten weten. 't Is dat ik enkel ervaring heb met Sony Wink

Prijsklasse : SONY HDR-CX130 , met korting €370. Hoger dan dat wil ik niet gaan Smile

Welk model zouden jullie aanraden mochten jullie voor deze keuze staan? Welke zijn de belangrijkste verschillen? Negatieve punten aan de camera?

En belangrijk : hoeveel GB geheugenkaart raden jullie me aan?

Alvast bedankt om me te helpen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

Geheugenkaart? waarom geen Harddisk? tegenwoordig kun je tussen met 60 en 80 GB wel 15 tot 20 uur doorfilmen, met de huidige generatie is het eerder de vraag hoelang houden mijn accu's het uit?
Met B.v. een 8 GB geheugenkaart kan je 2 tot 14 uur aan film opslaan afhankelijk van de ingestelde opnamekwaliteit.

Bedenk wel dat je Met HD wel een formaat hebt wat je niet op DVD kan branden. [Zie hier]
Ik weet niet uit welke tijd de rest van je spullen komt maar als dat van dezelfde leeftijd als Mini-DVD is vraagt dat ook om een complete update van de rest van je hard en software.
- Nieuwe videosoftware voor HD bewerking.
- Geschikte monitor voor HD weergave.
- Genoeg geheugen (Externe schijf van minimaal 500 GB zeer aan te raden)
- Blue Ray brander en speler.
- TV met Full HD of HD Ready, anders zie je het verschil niet, maar goed, iedereen heeft al praktisch zo'n tv.

Als je dit niet hebt en ook niet zo gauw kunt veroorloven bieden de tegenwoordige camera's met SD-formaat ook nog best goede kwaliteit hoor, (Ook met harddisk verkrijgbaar) beter dan wat je nu hebt in ieder geval altijd.

Laatst aangepast door Lion31Cybershot op za jul 02, 2011 18:21, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik beschik over een externe HDD om mijn films op te slaan. Ik kies niet voor HDD omdat ik vrees dat deze niet binnen mijn prijsklasse valt EN bij de winkel waar ik wil gaan ze slechts enkele camera's met HDD aanbieden.

Die externe HDD kan in HD afspelen dus dat is geen probleem. Ook de videosoftware zal geen probleem vormen , net zoals de geschikte monitor ( zowel PC als Tv zijn HD )

Mijn vraag is dus wat jullie mening is over de voorgestelde camera's.

Bedankt!
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 18:25    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zeg ik uitgaande van mijzelf dat ik persoonlijk zou gaan voor de camera met de meeste optische Zoom.
Voor de rest vind ik het een beetje lood om oud ijzer.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 18:32    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe bedoel je ?
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

Nou kijk, Als het allebei HD-kwaliteit is met zo ongeveer hetzelfde aantal pixels ben ik daar persoonlijk snel over uit, Optische zoom wil zeggen dat de lens alles daadwerkelijk dichterbij haalt, digitale zoom maakt slechts een uitsnede van het beeld dat op de sensor valt en blaast dat op, dan krijg je pixellige beelden. [Lees hier.].
Daarvoor koop ik geen HD-camera.

Optische zoom is dus altijd beter, maar dat is mijn optiek.
Ik zet op mijn camera's de digitale zoomfunctie altijd uit.
klik op je eigen links, klik op ''Toon alle kenmerken'' en klik dan maar eens op de vierkante vakjes met de letter I er in die achter de functie-omschrijvingen staan voor nadere tekst en uitleg.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

@ lion, full hd is op 8 gb nog altijd maar 1 uur...

lagere kwaliteit is dat nog wel meer ja.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt, ik geloof je gelijk hoor, dat komt ik heb zelf een SD camera maar ik moet zeggen van uitstekende beeldkwaliteit.
Tussen SD en SD zit er van model tot model ook wel eens verschil net als van HD tot HD. Sommige kwalitatief goede SD-modellen presteren bijna net zo goed als sommige HD camera's uit het goedkopere segment.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ok bedankt voor jullie goede raad!

Heb echter beslist om deze bij een andere winkel dan Vanden Borre te gaan kopen ( http://www.videocamerashop.be ) aangezien de voorraad uitgeput is en ik de camera over enkele weken nodig heb...

Momenteel doe ik blijkbaar nog een zaak ook met de €50 cashback van Sony! Very Happy
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jul 03, 2011 00:00    Onderwerp: Reageer met quote

SD of HD zegt niets over de kwaliteit.. puur over de resolutie van het video beeld.

1080p voor Full HD, 720p voor HD en SD is volgens mij nog vga formaat van 480p

de lens bepaald het beeld net als de foto camera's en de resolutie de maximale grote om het beeld mee af te spelen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Video Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: