Meld je gratis aan

Tamron 18-270 mm/f3.5-6.3 di ii vc pzd
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Gebruikersreviews
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2011 15:25    Onderwerp: Tamron 18-270 mm/f3.5-6.3 di ii vc pzd Reageer met quote

Tamron 18-270 mm/f3.5-6.3 di ii vc pzd. Als ik het goed gezien heb al leverbaar voor de Canon. Heeft al iemand iets gehoord over de kwalitiet van deze lens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 02, 2011 23:31    Onderwerp: Reageer met quote

Op internet staat op dit moment geen duegdelijk review van dit objectief.

Waar wil je dit objectief voor gebruiken?
Bedenk wel dat de AF bij sommige camera's door de lage lichtsterkte niet altijd perfect zal werken.
BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2011 12:48    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo zwarte,

Hier een uitgebreide test Tamron AF 18-270 mm F/3.5-6.3 XR Di II VC LD vs. Nikon 18-200 VR

http://www.youtube.com/watch?v=sWyfXDB29Oc
Gr,
Ton
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2011 17:53    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de link. Tamron heeft echter een nieuwe versie van dit objectief uitgebracht, de Tamron 18-270 mm/f3.5-6.3 di ii vc pzd. En hier wilde ik graag iets over horen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

Zwarte schreef:
Bedankt voor de link. Tamron heeft echter een nieuwe versie van dit objectief uitgebracht, de Tamron 18-270 mm/f3.5-6.3 di ii vc pzd. En hier wilde ik graag iets over horen.

heb zelf ook al op internet zitten kijken, maar (nog) niks kunnen vinden.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 14:06    Onderwerp: Reageer met quote

De PZD versie is een totoaal ander objectief dan de voorganger. Testgegevens van het oude objecitef zijn derhalve niet interessant.
BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2011 14:19    Onderwerp: Reageer met quote

Intussen zij er al een aantal reviews geplaatst:

http://www.tamronlensreview.com/tamron18270pzdvcreview
http://www.ephotozine.com/article/tamron-af-18-270mm-f-3-5-6-3-di-ii-vc-pzd-15448
http://www.photoreview.com.au/reviews/cameraaccessories/tamron-af-18270mm-f3563-di-ii-vc-ld-lens.aspx

Al met al lijkt dit een prachtige lens voor dagelijks gebruik. Ook in gebruikersreviews veel positieve reacties.
Ik begin er hard over te denken om mijn Canon 18-135 door deze lens te vervangen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

Uit de testen blijkt dat dit objectief beter is dan de voorganger.

Toch moet je flink diafragmeren om tot optimale scherpte te komen. Werken vanaf diafragma f/8.0 heeft wel nadelen.
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, en optimale scherpte vind ik toch heel belangrijk. Een zinsnede uit een test is, de Tamron 17-50mm VC is nog scherper. Verder weet ik dat het gewone Tamron 17-50 mm nog scherper is dan het Tamron 17-50 mm met VC. Nu ik dit weet is voor mij de keus gemakkelijk.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 10:27    Onderwerp: Reageer met quote

Zwarte schreef:
Tja, en optimale scherpte vind ik toch heel belangrijk. Een zinsnede uit een test is, de Tamron 17-50mm VC is nog scherper. Verder weet ik dat het gewone Tamron 17-50 mm nog scherper is dan het Tamron 17-50 mm met VC. Nu ik dit weet is voor mij de keus gemakkelijk.
En wat is die keus?
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 10:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik las vandaag dat deze lens de TTL II flitser van Canon niet ondersteunt. Voor mij een reden om nog eens rustig "echte" testen af te wachten, zoals op Photozone.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 15:11    Onderwerp: Reageer met quote

Adfur schreef:
Zwarte schreef:
En wat is die keus?

Aanhouden wat ik nu bezit. De Tamron niet kopen maar gewoon waar de DSLR voor bedoeld is vaker de lens wisselen. Ik ben in het bezit van een Tamron 17-50 mm, Nikon 50 mm 1.8, en een Nikon 70-300 mm VR. In die prijsklasse voortreffelijk spul.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

Zwarte schreef:

Hoe belangrijk scherpte is: daar zijn de geleerden het niet helemaal over eens, zoals Ken Rockwell.
http://www.kenrockwell.com/tech/lens-sharpness.htm
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ken Rockwell mag voor mij lekker doorschrijven en daar zijn geld mee verdienen. Zal ook wel eens gelijk hebben. Scherpte is altijd een punt van discussie maar ik denk dat dit persoonsgebonden is, waar ben je mee tevreden.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

tja.. de een van de mooiere lensjes die op de markt te krijgen zijn bijvoorbeeld Carl zeiss 50mm f1.4.. of bijvoorbeeld zon leica 50mm 1.4 summilux.

die zijn niet perse het scherpste.. maar als je het ziet geven die de foto echt wat speciaals mee.. naar mijn idee dan.

beide lenzen die ik boven neer zetten die zijn allebij manual focus.. dat is ook nog lastig zonder fatsoenlijk matglas.. er zullen dus al weinig echt "scherpe scherpe" foto's mee gemaakt worden maar de beelden van een leica of zeiss zijn meestal wel ontzettend goed en uniek.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Gebruikersreviews Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: