Meld je gratis aan

Ervaring en Reacties Zoom.nl Campus 2011

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Campus
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 11:20    Onderwerp: Ervaring en Reacties Zoom.nl Campus 2011 Reageer met quote

Aloha luikes,

Had eigenlijk al veel reakties verwacht over de campus. Of ze staan ergens anders...
Dankzij gratis toegangskaart kon ik mijn vader meenemen heb de zaterdag ter plekke mijn vader ook voor enkele workshop ingeschreven.

Over de lokatie, vond het al fijn dat het parkeren gratis was. Alleen al die trappen op enaf om naar de volgende workshop te lopen was een uitputtingsslag, met name voor de pap, die niet meer de jongste en fitste is.

Beursgedeelte was idd veel kleiner als bij de experience, maar vond dit niet een gemis. En als je de economie wilde ondersteunen kan was dat zeker mogelijk. Heb ook een bijdrag daaraan gedaan, wat eigenlijk niet de bedoeling was.

De workshops indeling en extra tussentijd om evt uitlopen op te vangen was goed gedaan. Al hadden enkele workshops wel langer mogen duren. Zo interessant kon menig sprker zijn verhaal doen.Heb zelf de workshops sportfotogafie, autosportfotografie en creatief reportageflitsen gevolgd.

Alleen het zelf doen miste ik wel een beetje. Op de stand bij camera.nl met de modellen en de trialbiker heb ik niet meer zelf doe mogelijkheden gezien.
Had toch wat meer mogelijkheden verwacht om zel wat te doen, bv werken met studioverlichting, strobist.

Maar uiteindelijk heb ik en mijn vader ons goed geamuseerd
Dus vooral doorgaan

Grtz

Bryan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

Wij zijn zondag geweest en ik vond het heerlijk rustig. Wat een verademing in vergelijking met andere jaren Smile
Gratis parkeren voor de deur, heerlijke koele zalen.
Ik ging voor de gratis workshops, zoals strobist fotografie en ben er dik tevreden over.
De beursactiviteiten hadden wel iets uitgebreider gemogen maar al met al ben ik tevreden.

Lifeware

-Fotograferen is schrijven met licht-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 16:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ook zondag geweest, zaaltjes waren lekker koel en geen irritante geluiden vanuit andere zalen hoorbaar. De zalen zaten goed vol, maar de beursvloer was lekker rustig (over het algemeen). De beursvloer had verder het noodzakelijke, alleen het was idd jammer dat je niet zelf lekker aan de slag kon met fotograferen. De workshops die ik gevolgd heb waren op het gebied van natuur en landschapschaps fotografie en macro. Erg leuk en zeker weer wat een beetje bijgeleerd. Ben ook nog naar [SPAM] photography van John Ascott geweest en dat vond ik echt super, zou normaal niet mijn tak van fotografie zijn, daarom had ik er ook voor gekozen. De foto's die hij maakt spreken mij erg aan, dus een leuke (en gratis) verassing! Samen met een vriendin hebben we een erg leuke dag gehad!
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 17:26    Onderwerp: Reageer met quote

Zaterdag geweest, het was erg rustig wat mogelijk door het mooie weer kwam.
het beurs deel vond ik erg sober, verder helemaal top, goede bereikbaarheid met de auto, voor een ieder wel één of meer workshops
zal een volgende keer zeker weer gaan,
gr erik
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

Zondag geweest en ik was er al vroeg bij. Ondanks de mist op de weg toch op tijd. Prima locatie met gratis parkeergelegenheid !

Eerste Workshop "Geld verdienen met je foto's" viel me erg tegen en dat was gelukkig niet maatgevend voor de rest van de dag. De overige workshops waren erg plezierig om aan te horen. Vooral presentatie van Raymond Rutting /fotograaf Volkskrant, was zeer indrukwekkend met een goed verhaal en schitterende foto's.

De workshop sportfotografie was amusant met leuke foto's en tips. Een gereserveerde workshop "redactionele portretten" was op het laatste moment afgelast ivm privéomstandigheden . Daarvoor in de plaats "Natuurfotografie vanaf het water" en ondanks niet mijn tak van sport zeer leerzaam.

Beursvloer was beperkt maar toch nog een leuke monopod van Cullmann kunnen scoren. Indien volgende jaar dezelfde opzet dan zal ik zeker weer gaan. Aanrader !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was er zaterdag en ik heb een topdag gehad. Prima georganiseerd met het halfuur tussen de workshops. Zeer interessante en veelzijdige workshops.
Steven de Ruiter Bas Meelker, SNP , Jeroen Jazet.

Beursvloer was ook prima
Locatie top, vlak bij de snelweg met gratis parkeren. Ook openbaar vervoer is goed te doen.

" Over all" veel beter dan de vorige edities.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

Zaterdag geweest!
Beursvloer vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen. Weinig tot niets te fotograferen (ik kwam met 0 foto's op de kaart thuis). Verder wel leuke workshops gehad:
- essentie van het portret
- gratis workshop over studiofotografie (vooral flitstechnieken)
- creatief flitsen
- reisfotografie

Die laatste vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen. Had er meer van verwacht. Maar goed rest was goed.

Op de beursvloer nog eventjes gekeken voor de nieuwe Sony A77...
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

Zaterdag geweest. Complimenten voor de organisatie. Veel workshops (daar was toch om gevraagd na de eerdere jaren), goed bereikbaar.
Vond alleen het geluid bij de stand van Camera.nl veel te hard. Dat kan niet in zo'n relatief kleine zaal.
Verder een schitterende lokatie
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben zondag geweest, op de beursvloer ben ik weinig geweest aangezien ik mijzelf goed vol had gepland met workshops. Maar op een keer rond lopen na had ik daar ook weinig te zoeken, aangezien ik al wel genoeg geld uitgegeven heb aan spullen voorlopig.

Ik was erg tevreden over, en ben erg geïnspireerd geraakt door de workshops welke ik gevolgd heb. Met name die van Jeff Ascough met zijn geweldige foto's en manier van vertellen, waar ik eigenlijk alleen maar heen was gegaan om een uurtje te doden. Het was fijn om te zien hoe mensen met zoveel plezier over hun passie willen komen vertellen over hun werk. Alleen de meneer die de dierenfotografie workshop deed kwam op mij niet goed over. Het voelde voor mij alsof hij daar als verplichting zat en het liefst zijn verhaal afraffelde en zijn boeken ging verkopen.

Dus al met al denk ik dat ik er bij een volgende editie weer gewoon bij ben!
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2011 12:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben zaterdag geweest.
Had me opgegeven voor 4 workshops.
De eerste, dieren fotografie, had ik gemist vanwege file.

Daarna naar de workshop van Bas Meelker geweest, die met heel veel passie stond te vertellen. Een erg leerzame workshop over natuur- en landschapsfotografie.

Aansluitend ben ik naar de gratis workshop van Wilco Dragt geweest, eveneens over landschapsfotografie. Ook deze workshop was erg goed!

De volgende op de lijst was luchtfotografie. Deze viel me toch wat tegen, er werden een hoop schitterende foto's vertoond, maar ik miste achtergrond informatie over luchtfotografie (hoe zijn foto's tot stand gekomen, wat zijn de gebruikte technieken en misschien wat foto's van achter de schermen).

Als laatste stond natuur macrofotografie op de planning. Het was een boeiende workshop, maar toch ging ik met weinig nieuwe kennis de zaal uit.

Tussen de workshops door nog een paar rondjes over de beursvloer gelopen, waar ik meer van had verwacht. Wel vond ik het fijn dat er genoeg ruimte was om te lopen, in vergelijking met de Zoom Experience twee jaar terug, waar je over de hoofden kon lopen.

Al met al heb ik een geslaagde dag gehad en heb ik voorlopig weer genoeg inspiratie opgedaan om de komende tijd lekker te gaan fotograferen.
Zoom bedankt!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2011 12:59    Onderwerp: Reageer met quote

Zaterdag geweest. 4 wokshops. Geld verdienen met fotografie vond ik onde van mijn tijd. De workshop portret vond ik echt geweldig, Prachtige zelfgemaakte reportage Chapeau.

Jammer dat bij de 2 modellen in de bank op weg naar de uitgang geen van de klikkende fotografen de moeite nam om het model te vertellen dat haar tum in het volle licht stond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Campus Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: