Meld je gratis aan

zoomers herkenbaar in het wild

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Ideeënbus
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2011 12:26    Onderwerp: zoomers herkenbaar in het wild Reageer met quote

Hoi allemaal,

of mijn idee hier nu thuis hoort weet ik niet maar wil deze wel plaatsen,

Ik loop veel te fotograferen en kom ook wel andere fotografen tegen,
dan vraag ik mij af zou deze man of vrouw ook actief op zoom zijn,

Nu had ik het idee maak een klein speltje met het beeldmerk van Zoom die je aan de draagband van je camera kunt maken, zo ben je herkenbaar dat jij ook een zoomer bent,
Je kunt dan contact met elkaar maken en zo nog meer met je hobby bezig zijn,

Nu kun z'n speltje gratis beschikbaar stellen, maar je zou ook een kleine bijdrage kunnen vragen en deze bijdrage weer kunnen storten in een goed doel,

Ik ben heel nieuwsgierig hoe Zoom en andere zoomers tegen mijn idee aankijken,
En misschien is het ook uitvoerbaar,

Groet Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2011 16:21    Onderwerp: Reageer met quote

Dit speelde een tijdje geleden ook op een andere website maar zover ik weet is het nooit echt van de grond gekomen. Je zou kunnen beginnen met zelf een speldje maken en kijken of dat al wat uitmaakt. Wat ik mij er zelf bij afvraag: Hoe belangrijk is het dat iemand op Zoom zit? Persoonlijk zou het voor mij geen verschil maken.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2011 23:38    Onderwerp: Reageer met quote

''Hééééééé! Zie ik dat goed? zit jij ook op Zoom.nl???
- ''Pardon?''
''Zoom.nl, Je hebt toch de speld aan je camerastrap?''
- ''Oh ja, ja inderdaad. ik ben inderdaad een Zoomer , uw dus ook?
''Jazeker, Laat ik me voorstellen ik ben Jan Jansen.''
- ''Goedendag, Mijn naam is Henk de Vries aangenaam.''
''Ook macro aan het beoefenen zie ik.''
- ''Ja, jazeker. Dat is op Zoom.nl ook mijn favoriete onderwerp.''
''Ja, ga weg! de mijne ook, vertel me eens onder welke naam zit uw op Zoom?''
''-Ik ben Butterfly, en uw?''
''Ik ben Macroking, mischien bent uw mij wel eens tegengekomen op de Gallery?''
- ''Hoe zegt uw?????''
''Macroking.''
-''Macroking...aha ..kijk eens aan..''
''Ja, Kent uw mij?''
- (Grimmig toontje) ''Ja..ik ken uw wel ja, ik ken uw heel erg goed..''
''Oh?''
- ''Ja, ben jij niet diegene die commentaar geeft op iedere foto die ik up-load?''
''Kan best, ik geef heel veel commentaar op de gallery, ik ben ben ook heel erg actief op..''
- ''En die iedere foto van mij systematisch de grond in boort met je venijnige en inhoudloze kritiek???''
''Pardon???''
- ''Niet genoeg scherptediepte'' ''Waardeloze compositie'' ''Fletse kleuren'' ''Het is nooit goed bij jouw hè????''
''Nou, nou, nooit goed... ik geef toe, ik ben af en toe wel eens streng maar...''
- ''Beginners de grond intrappen hè? Hit en run reacties plaatsen en vervolgens verschuilen achter je anonieme profieletje hè???''
''Nou..Nou....ehmm.''
- ''Pak aan!!!!''
Het verhaal eindigt met een kapotte lens, een bezoek aan de EHBO met een hoofdwond en een procesverbaal.... Laughing

Allemaal gekkigheid natuurlijk, maar je zult toevallig dan net oog in oog staan met die eikel die je constant afzeikt in je profiel of waarover je vaak zat bent wezen klagen in het abuse-topic. het kan natuurlijk alle kanten opwaaieren zo'n ontmoeting...

Laatst aangepast door Lion31Cybershot op ma nov 14, 2011 10:17, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 08:37    Onderwerp: Reageer met quote

LOL@ Lion Laughing

Dat kan natuurlijk gebeuren, al denk ik dat de meeste onruststokers in het echt niet herkend willen worden. En dan of het dan gelijk tot een gevecht op leven en dood uitloopt betwijfel ik ook sterk. Maar goed, hij is wel grappig! Very Happy
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 10:36    Onderwerp: Reageer met quote

hahhahaha @Lion

Waarom niet makkelijker maken ipv ingewikkeld?

Beste Jan, waarom stap je niet gewoon naar de andere fotograaf toe en stel je jezelf voor en probeer je een praatje te maken?
Daarvoor heb je toch geen speeldje voor nodig?

Als het goed is hebben jullie allebei een camera bij zich, lijkt me genoeg aanknopingspunt voor een gezellige praatje. Very Happy
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sluit me aan bij het idee van andu.

Als je een andere fotograaf ziet spreek die dan gewoon aan. Je merkt al snel of iemand dat wel of niet wilt...
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 12:59    Onderwerp: Reageer met quote

Hangt van de situatie af, het ene moment is men in afwachting van..... en komt het tot gesprek en op het volgend moment is er alleen maar tijd voor het onderwerp en hoor je alleen nog geklik van camera's.
maar of je nu zoals gevraagt opvalt in het wild met een speltje van Zoom weet ik niet, een gewei lijkt mij opvallender. Laughing
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik deel wel de ervaring van Edelzoom dat ik ook vaak andere hobbyisten tegenkom in omliggende landelijke contreien. Dagjes uit en evenementen natuurlijk buiten beschouwing gelaten tref ik vaak iemand waarmee ik een praatje aanknoop.

Ik heb echter nog nooit in het wild een Zoomer er tussen uit kunnen halen, Van de helft die ik aanspreek hebben ze zelfs nooit van de site gehoord of juist wel maar zijn ze er gewoon geen lid van.
Persoonlijk vind ik fotografie in het algemeen en/of het onderwerp dat gefotografeerd word een veel interessanter gespreksonderwerp ter plaatse dan de site.

Het valt me trouwens ook op dat in real life het merk van de camera ook nooit een interessant en langdurig gespreksonderwerp is, als het dat uberhaupt als is, dat in tegenstelling tot hier en op andere fora.

De enige Zoomers die ik heb ontmoet buiten de Zoomexperience zijn 4 dames, 2 een keer voor een shoot en 2 voor in en verkoop van Sony-spullen via het marktplaatsgedeelte.

Laatst aangepast door Lion31Cybershot op ma nov 14, 2011 16:27, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 13:18    Onderwerp: Reageer met quote

Een gewei dragen lijkt mij ook niet altijd even safe. Maar ik heb niet het idee dat aangeven bij een klupje te horen mij meer gesprekken op zal leveren. Het is volgens mij juist heel erg veel moeilijker om niet op te vallen en aangesproken te worden tijdens het fotograferen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 13:32    Onderwerp: Reageer met quote

Actionpix schreef:
Het is volgens mij juist heel erg veel moeilijker om niet op te vallen en aangesproken te worden tijdens het fotograferen.

Ik ervaar juist het omgekeerde, het sterft onderhand al zoveel van de fotografen dat je je nek er over breekt, of het is met een Dslr of met een telefoon.
Ten tweede ben ik in mijn woonplaats en omstreken nu wel een bekende verschijning met mijn camera en is er praktisch geen haan meer die er naar kraait. Of ik nu op het platteland langs de dijk loop of midden in het centrum van de stad.

Maar goed, ik denk dat het ook een beetje te maken hebt met je apparatuur, als je zo'n witte bazooka over je schouder draagt zoals jij in je avatar valt dat inderdaad meer op dan ik met mijn Beercannetje.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 15:41    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk het is een idee, niet meer en niet minder,
Maar begrijp dat er geen belangstelling voor is,

Allen bedankt voor de antwoorden in bijzonder de schets met het gevecht,

Groetjes Jan

Cool Cool
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

Op de Minolta/Sony fora hebben ze een kleine patch waaran mede forumers te herkennen zijn:

Misschien zou dat een idee kunnen zijn.
Maar anderzijds, ik zou er van Zoom nooit geen dragen... Niet vanwege de bezoekers, maar vanwege het feit dat ik geen gratis reclame wil gaan maken voor Zoom, en omdat ik niet echt wil uitdragen wat voor geweldige iets het hele IDG/Zoom instelling is...
Maar dat is persoonlijk.

Van andere fora ( zoals ik met Dyxum had ) kan ik me prima in vinden daarmee rond te lopen en te promoten en dat ik te herkennen ben door mede liefhebbers.

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Ideeënbus Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: