Meld je gratis aan

Sirui N2204 statief?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2011 10:57    Onderwerp: Sirui N2204 statief? Reageer met quote

Iemand bekend met dit mooi geprijst statief?

http://siruicanada.com/tripods/n2204.htm
http://www.youtube.com/watch?v=ZOevriaMTxQ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2011 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, het is Chinese waar. Vandaar ook de prijs. Voor het geld krijg je een hoop statief. Maar verwacht geen Manfrotto of Gitzo kwaliteit.
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2011 10:40    Onderwerp: Reageer met quote

Gister een Gitzo in mijn handen gehad.
Dan heb je toch echt wel wat vast, maar het prijskaartje is er ook naar.

De 1580QR set ziet er goed uit maar ik las gister een artikel op het net dat iemand vond dat de 1 serie te licht is. Die adviseerde minimaal vanaf de 2 maar kan dat artikel niet meer vinden. Zou dat zo zijn?

Ik heb (nog) een 30D met de 70-200F4IS als langste lens. Ik wil nog maximaal de 100-400

In de 1580QR zit de GT1541 en de gh1780qr
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2011 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

Dat dacht ik ook. Maar uiteindelijk kom je toch bij Gitzo of Manfrotto terecht omdat die gewoon veruit de beste zijn. Met zo'n Chinees ding doe je een paar jaar en dan 'voldoet' ie niet meer. Had ik beter gelijk een Gitzo kunnen kopen, dan was ik het geld van de Chinees niet kwijt geweest. Mijn motto is nu dan ook: koop gelijk het beste van wat je wil hebben of koop niets. Alle tussenoplossingen kosten uiteindelijk alleen maar extra geld. Doet niets af aan de best redelijke kwaliteit van Sirui of welke Chinees dan ook hoor. Maar uiteindelijk wil je toch het beste lijkt me. En eenmaal een Gitzo gekocht en je koopt nooit meer een ander statief. Die dingen gaan een leven lang mee...
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2011 10:47    Onderwerp: Reageer met quote

klopt als als zo'n gitzo dan jaren langer zo niet je leven mee gaat is het nog goedkoper.Smile

Ik wil alleen geen statief wat groot is waardoor je het te makkelijk niet mee neemt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2011 11:25    Onderwerp: Reageer met quote

Het is alleen even slikken bij de aanschaf. Maar het is het laatste statief wat je koopt. Bijv:
http://www.cameranu.nl/nl/statieven-toebehoren/gitzo/photo-tripod-kits/gitzo-gk2580tqr-traveler-kit-6xcarbon-serie-2-/h2053_7083_45343/

Alles erop en eraan. Van carbon! Opgevouwen erg klein (43cm) en licht: 1.8 kg. Wat niks is voor een statief. En kan tot 7Kg dragen, dus goed voor een dikke prof. body met dikke telelens. Kan tegen alle weersomstandigheden. Meer ga je nooit nodig hebben.

Het kan ook goedkoper bij Gitzo of Manfrotto hoor, dit is gewoon 1 van de eerste die ik van de site pluk voor een vrij nette prijs. Smile
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2011 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dat ziet er goed uit. De QR series hebben denk ik wel een beter ballhoofd met bv een graden verdeling voor panoramas.

Zou het traveller ballhoofd ook werken voor panorama's?
Naar boven
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2011 10:43    Onderwerp: Reageer met quote

Voor een panarama heb ik nog nooit ee gradenverdeling gebruikt en altijd via de zoeker gewerkt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2011 11:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dat kan ook natuurlijk. Het leek me handig en zo'n 2780QR kop lijkt een stukje beter te zijn
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jan 01, 2012 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

Cmdr_Keen schreef:
Het is alleen even slikken bij de aanschaf. Maar het is het laatste statief wat je koopt. Bijv:
http://www.cameranu.nl/nl/statieven-toebehoren/gitzo/photo-tripod-kits/gitzo-gk2580tqr-traveler-kit-6xcarbon-serie-2-/h2053_7083_45343/

Alles erop en eraan. Van carbon! Opgevouwen erg klein (43cm) en licht: 1.8 kg. Wat niks is voor een statief. En kan tot 7Kg dragen, dus goed voor een dikke prof. body met dikke telelens. Kan tegen alle weersomstandigheden. Meer ga je nooit nodig hebben.

Het kan ook goedkoper bij Gitzo of Manfrotto hoor, dit is gewoon 1 van de eerste die ik van de site pluk voor een vrij nette prijs. Smile

Zo he, das een hoop geld.
Ik heb een Gitzo 3541LS gekocht (499) met daarop een Sirui kop K30x (120). Werkt prima
Overigens, als je de reviews van de Gitzo koppen zoekt, is men daar niet echt over te spreken
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 17:47    Onderwerp: Sirui = topkwaliteit Reageer met quote

Lekker gemakkelijk om te zeggen: "Chinese waar". En daarmee serveer je de producten van een heel land af. Niet erg netjes, vind ik.
Je moet een merk en het product op zijn eigen waarde beoordelen. En dan blijkt dat Sirui een exceptioneel hoge kwaliteit heeft en zich gemakkelijk kan meten met die twee andere merken. Het assortiment is minder breed, maar het product is geweldig. Is ook geen wonder, aangezien die Chinese fabriek ook de statieven voor andere 'westerse' merken maakt (OEM).
Sirui geeft bovendien zes jaar garantie.
Ja, er zijn merken uit China die een mindere kwaliteit leveren, maar daar hoort Sirui niet bij.
Ik weet dit, omdat Fototrainers in opdracht van de importeur die statieven beoordeeld heeft. En ze ook nog eens bij een reeks foto-vakhandelaren ter beoordeling heeft gelegd. Al die professionals zijn het erover eens: top!

Dus. Je kunt beslist wel die M of G kwaliteit verwachten.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

je kan veel zeggen fototrainers.. ik maak zelf ook gebruik van een chinees statief dat lichter is als de eerder genoemde gitzo.. meer kan dragen dan de eerder genoemde gitzo en voor 50% van de prijs als de gitzo.. toch word die altijd afgebrand als ik er iets over zeg...

je kan hier dus roepen wat je wil maar er zijn toch altijd mensen die roepen dat je beter gitzo kunt nemen.. kan je ook wel maar 50% van de prijs en 95% van de prestaties vind ik een mooie deal.

na dit hele verhaal dus.. sirui.. gewoon doen..
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 20:38    Onderwerp: Re: Sirui = topkwaliteit Reageer met quote

fototrainers schreef:
in opdracht van de importeur

Klinkt me toch -zo op het eerste gezicht- niet als een erg onafhankelijk oordeel...

Maar het is in ieder geval een oordeel van iemand die die dingen van dichtbij gezien heeft. Hoe het in de praktijk uitvalt is natuurlijk nog even afwachten. Slijten ze snel? zijn er na 3 jaar nog onderdelen voor te vinden? passen alle accesoires? de tijd zal het leren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

dat is net als het fotoblad focus reinoud..

ik heb al is gemerkt dat als een merk geen geld doneert voor een recensie dat ze dat hele merk gewoon niet eens mee testen.. lekker eerlijk is dat Very Happy
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jan 14, 2012 00:09    Onderwerp: Re: Sirui N2204 statief? Reageer met quote

twdi schreef:
Iemand bekend met dit mooi geprijst statief?

http://siruicanada.com/tripods/n2204.htm
http://www.youtube.com/watch?v=ZOevriaMTxQ

Veel reacties, maar weinig feitelijke ervaring met Sirui. Ik heb er een. En die bevalt dermate goed dat ik mijn Manfrotto verkocht heb. Daarnaast heb ik ook een Redged, maar de Sirui is naar mijn mening van een kwalitatief hoger niveau.
OK, het snobgehalte van een Sirui (en ook van een Redged) is ongeveer 0, maar als je een goed - en licht - statief zoekt dan hoeft je Sirui zeker niet links te laten liggen. Tenzij je veel waarde hecht aan de snobfactor, uiteraard.

In een recente statieventest in het Duitstalige blad Foto Magazin was de Sirui M-3204 de winnaar. En niet eens nipt. Waar het statief, model M-3204, toe in staat is wordt gedemonstreerd in een filmpje op Youtube (doorspoelen naar 1 minuut en 10 seconden).

In een test van 33 statiefkoppen door Traumflieger.de bleek Sirui zich meer dan prima staande te houden te midden van gerenommeerde concurrenten.

Op de website van de fabrikant is meer informatie te vinden over de productkenmerken: men produceert zelf dekoolstofvezel (8-laags!) en maakt gebruik van koud gesmeed aluminiumlegeringen (wordt ook wel koud persen genoemd. In het Engels: cold forging) voor onderdelen.

Bij het besluit tot aanschaf over te gaan heb ik me vooral laten leiden door de resultaten uit de vergelijkende tests, mijn eigen indruk en ervaring met andere statieven, waaronder m'n (nu verkochte) Manfrotto. En ik heb geen spijt van m'n keuze. Integendeel.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: