Meld je gratis aan

Sirui N2204 statief?
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jan 22, 2013 22:22    Onderwerp: Normaal of toch n kleiner (reis) statief na goede reviews Reageer met quote

Ondanks de late reactie bedankt voor de links. Ik heb de zoektocht naar een nieuw statief weer opgepakt en de Sirui's komen inderdaad toch wel goed uit de test.

Sinds kort levert KE ook Sirui en adviseerde me de M3204. Die is wel wat groter en zwaarder maar kwam wel erg goed uit die test.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 02:00    Onderwerp: Re: Normaal of toch n kleiner (reis) statief na goede review Reageer met quote

twdi schreef:
Sinds kort levert KE ook Sirui en adviseerde me de M3204. Die is wel wat groter en zwaarder maar kwam wel erg goed uit die test.....

Dat Kamera Express tegenwoordig ook Sirui verkoopt las ik vorige week op hun nieuwspagina. En het is opvallend wat er op http://www.kamera-express.nl/over-ons/nieuws1/sirui-statieven/ staat over het bedrijf: "Tussen 2001 en 2006 produceerde de Sirui fabriek statieven voor en onder de naam van één van de grootste statiefmerken ter wereld, Gitzo."

Dat was nieuw voor me. En het roept meteen een paar vragen op. Als het waar is wat er staat, waarom is Gitzo er mee gestopt? En waar komen de Gitzo statieven tegenwoordig vandaan?
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 09:29    Onderwerp: Reageer met quote

Dat verbaasde mij dus ook. Ook de testresultaten zoals van die duitse site hebben me verbaasd. Ik heb dus KE maar om een advies gevraagd. Jammer is alleen dat ze tegenwoordig maar half antwoord geven.

Ik vroeg om een gewone en om een reis oplossing ter vergelijk maar ze gaven maar 1 advies. De M-3204 met de K30X. Het viel me ook op dat ze toch wel wat duurder zijn dan andere bedrijven die ook Sirui nu leveren.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2015 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Cmdr_Keen schreef:
Tja, het is Chinese waar. Vandaar ook de prijs. Voor het geld krijg je een hoop statief. Maar verwacht geen Manfrotto of Gitzo kwaliteit.

Geheel mee oneens. Ik heb mijn alluminium Manfrotto statief weggedaan en heb een carbon Sirui N2204 gekocht.
Wat een verademing. Lekker licht en zeer degelijk. Ik snap niet wat men in die dure lompe Manfrotto's ziet.
De kwaliteit is zeer zeker niet minder dan de Manfrotto of Gitzo. Men is kennelijk niet op de hoogte dat Manfrotto's en Gitzo's ook in China worden gemaakt. Maar goed dat er keuzevrijheid is.
Ik ben zeer tevreden met de Sirui.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2015 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Mensen
Als ik dit leest moet er paar dingen gezegd worden
1 je heb mensen die er naar een merk kijken en erg aan een merk verbonden zijn
2 Wat geeft je voor het product uit
Persoon A max 400 euro
Persoon B max 1000 euro of meer

Persoon zoekt in zijn klasse het beste een die hem beroepsmatig gebruikt stelt ander eisen
Als een persoon die met minder zware spullen op een statief zet (amateur)
Het houd wel in hoe zwaardere spullen op het statief je deze wel moet nadenken wat je koopt
DE persoon die de Sirui koopt behoeft geen slecht statief te hebben aangeschaft en een statief uit China behoeft niet slecht te wezen
In elke prijsklasse heb je goede en slechte spullen het is daarom belangrijk als een persoon vraagt wie heeft ervaring met statief X dan te beginnen over merk G dat dit het beste is.
En hoe gaat je met je spullen om dat is ook belangrijk
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: