Meld je gratis aan

interlaced geeft mooiere bewegingen dan progressive

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Video
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 21:39    Onderwerp: interlaced geeft mooiere bewegingen dan progressive Reageer met quote

Na wat te hebben getest met meerdere hdtv's en bestandsformaten heb ik het volgende ontdekt:

een interlaced bestand geeft veel vloeiendere bewegingen dan progressive

Nu heb ik tot nu toe altijd te maken gehad met DV-video content en de bestanden als DVD (interlaced lower field first) opgeslagen. Het resultaat was altijd uitstekend.
Onlangs heb ik eenzelfde DV-video bestand als progressive MPEG-2 opgeslagen en de bewegingen waren daarna bedroevend. Als de camera horizontaal over een aantal gebouwen beweegd dan komen de gebouwen stotterend langs. Dit was simpel te verhelpen door weer als interlaced te coderen.
Nu ben ik in het bezit van een HD-camcorder en het resultaat is een AVCHD bestand dat progressive is opgebouwd. Eveneens is de horizontale beweging stotterend. Na bewerking blijkt dat het bestand ook niet als interlaced is te coderen en blijft het resultaat onbevredigend.

Nu kan het zijn dat ik iets helemaal verkeerd doe, instellingen op de TV niet goed, camcorder verkeerd ingesteld, mediaspeler niet juist ingesteld, verkeerd gekozen videobestand van editor, maar ik ben er vrij zeker van dat dit alles optimaal is. Zeker gezien het feit dat ik dit met meerdere camcorders heb geprobeerd (DV-video en HD) en ook op meerdere (merken) HDTV's.

Vorige week zat ik in de BIOS en zag dezelfde stotterende bewegingen. Op een heel groot doek komt het erg storend over. Dit ging om de nieuw mission impossible.

Heeft iemand dezelfde ervaringen? Is er iets aan te doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 00:44    Onderwerp: Video Reageer met quote

volgens mij haal je 2 dingen door elkaar,MPEG 2 heeft data compressie een interlaced een PAL of NTSC gebeurd dat in Hz verhouding PAL(50),NTSC(60)25x per sec of 30xvolledigbeeld. Computers genereren beelden die progressieve zijn dus data.AVCHD De computer blijkt niet snel genoeg te zijn om AVCHD te kunnen afspelen, de verouderde videobewerkingssoftware kan geen AVCHD-bestanden importeren en u komt er achter dat zowel Quicktime als Windows Media Player niet in staat zijn om AVCHD-bestanden weer te geven.
Een oplossing om toch goed te kunnen werken met AVCHD-bestanden zonder dat dit veel geld hoeft te kosten is er wel degelijk. Converteer de bestanden naar een ander bestandsformaat waar de computer en de software wel mee overweg. Dit kan een AVI-bestand zijn geŽncodeerd met het oudere MPEG-4 Part 2 of een MPEG-2-bestand met minimaal de dubbele bitrate om zo min mogelijk kwaliteitsverlies te hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Video Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: