Meld je gratis aan

Grove korrel olympus pen e-pl1

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Olympus
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 21:08    Onderwerp: Grove korrel olympus pen e-pl1 Reageer met quote

Hey allemaal

heb een tijdje terug een e-pl1 gekocht, en ik gebruik heel veel de grove korrel (art functie) maar ik heb heel vaak dat mijn foto's overbelicht zijn of tenminste dat sommige delen heel wit zijn.
Heb een foto van mezelf gemaakt en daarbij zijn sommige plukken van mijn haar echt heel wit. En laatst heb ik op een middag mn vriend gefotografeerd en hij had een heel wit gezicht.

Weet iemand hoe dit kan of hoort dit gewoon zo met deze functie?

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Bij die art functie wordt contrast verhoogd en een korrel toegevoegd om op die manier een bepaalde stijl van fotografie na te bootsen.

Ik zou zelf niet snel dat soort functies van de camera gebruiken. Je hebt in een fotobewerkingsprogramma namelijk veel meer mogelijkheden. Je kan dus beter een perfect belicht bestand hebben, gemaakt zonder art functie, en vervolgens heel preceis aanpassen achter de PC naar jouw wensen.
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2012 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

+1 het hoort een beetje bij de "art" functie, je kan natuurlijk wel de foto onderbelichten en dat zorgt er natuurlijk voor dat het wit wat meer contrast krijgt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Olympus Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: