Meld je gratis aan

Ervaring en Reacties Zoom.nl Campus 2012

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Campus
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 17, 2012 11:00    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen zaterdag ben ik naar dit ZoomCampus evenement geweest in Nieuwegein. Zelf had ik de volgende workshops gereserveerd.

1. Sprekende Composities
2. Haal meer uit je digitale camera voor gevorderden
3. Fotograferen voor magazines
4. Natuurfotografie
5. Sportfotografie, actie en portret
6. Natuurfotografie voor National Geographic

Zeer positief was dat de locatie centraal gelegen was en goed bereikbaar en gratis parkeren (voldoende ruimte). het is altijd afwachten wat de kwalitiet van de workshops zou zijn en dat viel in het algemeen niet tegen.

Hoewel ik zeker geen zeer ervaren fotograaf ben sprak de workshop "Haal meer uit je digitale camera voor gevorderden" mij het minste aan. Niets bij geleerd en nogal saaie kost. Daarentegen was de Natuur lezing van Marco de Paauw van zeer hoog nivo, amusant, mooie platen en zeer leerzaam. Ook sportfotografie scoorde een ruime voldoende omdat mijn "tak van sport" is. De overige workshops waren informatief en leuk om bij te wonen.

Samenvattend: een geslaagde dag en zeker voor herhaling vatbaar. De beursvloer viel erg tegen en KE stond met een grote stand met daarbij ook tweedehands apparatuur met pittige prijzen. B.v. een Sony 70-200 G/2.8 moest 1469 euro opbrengen. Ben benieuwd naar andere ervaringen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo jun 17, 2012 12:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ook geweest, en mij viel het erg tegen.

De cursus voor gevorderden was meer voor mensen die net een camera hadden en de seminar van dieren fotograferen sloeg nergens op.. Veel hetzelfde gehoord en veel reclame voor zijn boek en reizen.

Ik had persoonlijk mezelf ook meer voorgesteld van de beurs, er was maar 1 verkopende stand en deze had zeker geen beurs prijzen.

Volgende keer sla ik over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 17, 2012 14:53    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben vandaag voor het eerst en gelijk voor het laatst geweest ... wat een armoedig zooitje was de beurs ... de mediamarkt in utrecht heeft bijna nog meer te bieden
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jun 17, 2012 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren ben ik voor de eerste keer naar zoomcampus geweest met een collega. Ik moest uit Zutphen komen en dan is het wel fijn en gezelliger om met twee man te rijden.

Ik heb een 4 tal seminairs gevolgd.

-Natuur
-Landschap
-Reis
-Dieren in hun omgeving

Bij landschap kwam een vrouwtje aangeschoven waarmee ik nog gezellig heb zitten kleppen.

Over de seminairs was ik tevreden, en de beurs viel mij ook niet tegen. KE stond inderdaad met een behoorlijke stand, maar daar heb ik mij niet aan geergerd. Volgend jaar ben ik weer van de partij.

Groeten,

Richard
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jun 17, 2012 23:17    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag ben ik ook voor het eerst naar Zoom Campus geweest.
De beurs viel heel erg tegen moet ik zeggen.
Leuk dat je danseressen had maar na 1 sessie had ik dat ook wel gezien eerlijk gezegt.

Van de Petjak Silat zullen de meeste waarschijnlijk niets gezien hebben, deze stonden af en toe vooraan, maar geen show helaas.

Ik heb 5 seminars gevolgd, waarvan er 2 goed waren, 1 matig en 2 saai.

De gratis workshop op de beursvloer vond ik erg leuk, met een prachtig model die wist wat ze deed.

Al met al....ik heb een leuke dag gehad, naar mijn mening mooie foto's gemaakt, maar ik had er meer van verwacht
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2012 14:49    Onderwerp: zoom2012 Reageer met quote

goede workshops gevolgd van Jeroen(portret) en photoshop (Eric). Had van portret wel bv. meer praktijk voorbeelden verwacht. Er somber vond ik het allemaal, maar zeker leerzaam. Van een photoshop workshop kan je verwachten dat het taaiestof is,maar toch veel tips gehoord en gezien. Kijk wel uit naar de video van de les, want helft ben ik nu al kwijt.

De Beurs....tja... ik zeg opengooien die hap en meerdere grote fotowinkels toelaten of uitnodigen.Dan gaan de prijzen vanzelf naar beneden en is het voor ons als zoomer nog leuker. Waarom waren de grote merken er niet met een stand? Nikon, Canon ??

Lokatie perfect.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jun 20, 2012 14:06    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen zondag op vaderdag samen met mijn vader een dagje uit geweest naar de Zoom Campus.

Wij hebben de volgende seminairs/masterclasses gevolgd:
- Reisfotografie
- Beter belichten voor gevordenen
- Sprekende composities
- Meestertrucs beeldbewerking

Zo'n seminair valt en staat toch echt wel met een goede spreker. Een aantal hielden goed de aandacht van de zaal, terwijl een ander haast niet uit zijn woorden kon komen, wat het een beetje vermoeiend maakte.

Al met al hebben wij erg genoten van deze dag en zeker weer het één en ander opgestoken. Ook nog een leuke aanschaf gedaan bij de KE.

Wel hadden wij iets meer van de beurs verwacht, omdat wij voor een paar jaar terug ook eens naar de Zoom Experience geweest. Ook wij kwamen met 0 gemaakte foto's thuis, maar daar was de dag niet minder om.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jun 25, 2012 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Zoom Campus viel erg tegen. De seminars waren 1 grote betaalde reclame voor de spreker zijn boek of foto's. Het verkoopgedeelte had beter weggelaten kunnen worden, dat was erg beperkt.
Heb nog de Zoomexperience meegemaakt. De Zoom campus haalt zeker niet dit niveau...

Gelukkig is er dit jaar de Photokina Very Happy
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Campus Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: