Meld je gratis aan

50-200 mm 2.8/3.5 combineren met close up filter
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Olympus
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 16, 2012 15:37    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry voor de verkeerde indruk, ik voel mij zeker niet door u aangevallen en zie mijn reactie alstublieft ook niet als verdediging.
Ik zie uw commentaar als een gewoon inhoudelijke vraag met betrekking tot de mogelijkheden van dit product.
Ik wil vervolgens als antwoord alleen maar voorbeelden geven en tevens daarmee een optie kenbaar maken aan TS.

Het allerbeste zou inderdaad gewoon de aankoop van een macro-objectief zijn, maar mischien speelt budget hierbij een rol.

Eenieder vanzelfsprekend zijn (noodgedwongen) voorkeur.

Groeten Johannes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 16, 2012 19:01    Onderwerp: Reageer met quote

Budget speelt in deze zeker een rol. Het lijkt mij logisch dat een andere oplossing dan een aparte macro lens betekent dat de kwaliteit een stukje lager zal zijn. Maar aan de voorbeeld foto's te zien is de kwaliteit goed te noemen.

Is er iemand die de Raynox voorzetlens gebruikt in combinatie met de 50-200?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jul 16, 2012 22:57    Onderwerp: Reageer met quote

Beste JW19.

Het is inderdaad een feit dat de kwaliteit afhangt van het objectief waar men dit hulpmiddel op zet.
Als het door u gebruikte objectief goed is zal dit ook in de foto's terug te zien zijn.
Wat betreft de brandpuntafstanden, ik gebruik voor macrofotografie met de Raynox altijd 70 t/m 200 mm objectieven.
Meestal hoef je voor goede vergrotingen niet eens boven de 100mm uit te komen dus dat moet met de uwe net zo goed lukken.

Met de brandpuntafstand van de lens bepaalt u de vergrotingsfactor, maar vanwege de geringe scherptediepte (altijd bij macro) is het aanleren om de goede afstand tot het onderwerp te vinden voor de juiste focus.
In de praktijk komt dit neer op zelf voor en achteruit lopen terwijl u door de zoeker kijkt, afhankelijk van het onderwerp kan AF hierbij helpen maar soms is handmatig te verkiezen.
Bijvoorbeeld in het geval dat u de juiste instelling voor het focuspunt zelf heeft gevonden en niet wil dat de camera daar continu iets aan veranderd, bijvoorbeeld door een bloem die beweegt door de wind.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jul 19, 2012 07:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sta er iedere keer weer van te kijken hoe moeilijk sommigen het kunnnen maken....
Als je insecten zo mooi mogelijk op de foto wilt , koop je toch een macrolens?

Alle andere oplossingen zijn mijns inziens "kunstgrepen" Een Raynox voorzetlens? Dan moet je de vervorming die ongetwijfeld optreed voor lief nemen.

Er is genoeg te koop, ook tweedehands op marktplaats, ik zou echt voor een macrolens gaan. Voor je Olympus is de Sigma 105 mm een heel goede macrolens, de 150 mm is (bijna) niet meer aan te komen, nieuw niet en tweedehands praktisch onmogelijk.Maar de 105 wel.

mvg
Jan
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jul 19, 2012 08:35    Onderwerp: Reageer met quote

Jan van O,

Het gaat hier idd om een tussenoplossing en dit heeft alles te maken met budget.
Ziet het als een dagje naar het pretpark. Het liefste zou je naar disneyland gaan, maar in de praktijk blijkt dat de meeste Nedelanders Toch naar de efteling gaan.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Olympus Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: