Meld je gratis aan

Lumix DMC-FZ100 accessoires

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Panasonic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 25, 2012 16:38    Onderwerp: Lumix DMC-FZ100 accessoires Reageer met quote

Beste lezer,

Enige tijd geleden de Panasonic Lumix DMC-FZ100 gekocht, waar ik erg tevreden over ben.

Na foto's van fam en mijn 2 kids ben ik de laatste tijd begonnen met foto's van natuur en landschappen te maken. Sinds gisteren ook abonnee van Zoom. Wink

Nu mijn vraag; wie heeft er nog meer ervaring met deze camera en welke accessoires raden jullie mij aan? Zoveel accessoires dat ik het overzicht kwijt ben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 25, 2012 17:32    Onderwerp: Reageer met quote

Het enige wat in aanmerking zal kunnen komen:
- accu
- geheugenkaart
- flitser (maar daar zet ik dan zo m'n vraagtekens bij, dat is geheel afhankelijk waar je mee bezig bent, gaat)

daarnaast als je dat handiger vindt, komt dan nog iets om je camara in mee te vervoeren. Maar in mijn ogen voldoet een ordinaire dagrugzak al.

Al het andere zal ik niet benodigen. Een extra accu-lader kan je overwegen als je een chalet/caravan of iets in die trant hebt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jul 26, 2012 10:35    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je reactie. Maar bedoel eigenlijk meer qua lensfilters, lensconverters, etc..

Een tas en een extra accu heb ik al.

Iets waarmee ik mijn camera kan verbeteren..
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jul 26, 2012 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

De camara is de camara, met accessoires verbeter je daar niets aan.

Als je weet wanneer en welk filter je wanneer kan toepassen en het van toepassing is op jouw te fotograferen onderwerpen dan kan je er over na denken om een filter aan te schaffen.

ND grad filters zal ik niet doen, dat is niet flexibel genoeg - een filter kan je niet voor je lens heen en weer schuiven -. Wel grijsverloop "glas"-werk van Lee / Cokin.

Wat betreft lensconverters, heeft ook mijn voorkeur niet en kan ik verder niets overschrijven. "leuke oplossing voor als het niet anders kan"

Ga naar een of meerdere goede fotovakhandel(s), daar kunnen ze op het gebied van filters en lensconverters alles vertellen en uitleggen. En tevens kan je dan gelijk ook uitproberen. (Oh en niet gelijk tot aanschaf overgaan, laat het bezinken, verdiep je in de materie en zodra je ziet dat je er ook wat mee wilt gaan doen dan kan je tot aankoop overgaan)
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jul 27, 2012 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

Nogmaals dank voor je reactie...

Ik ben op dit moment druk bezig mezelf eens goed te verdiepen in de mogelijkheden. Ondertussen hier mooie artikelen gelezen over diafragma, sluitertijd, ISO, etc.. Heeft al als effect dat ik (bijna) niet meer in de automatische stand fotografeer.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Panasonic Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: