Meld je gratis aan

schroefdraad in de camera voor een statief
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 09:06    Onderwerp: schroefdraad in de camera voor een statief Reageer met quote

hallo
het schroefdraad van mijn camera (fujifilm finepix hs25exr) is lam. Het is van plastic. Mijn statief pastte altijd goed, maar nu past hij niet meer. is dit nog te repareren of zijn er nog andere oplossingen? Ik ga in ieder geval even terug naar de winkel. Had wel verwacht dat de kwaliteit goed was.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
groet marcel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Marco,

Ik heb ook eenzelfde euvel met mijn hs20exr.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen als je bij winkel langs geweest.

Heel jammer dat het schroefdraad van plastic gemaakt is. Een keer viel ie van mijn statief af! Van 40 cm hoogte. Gelukkig mankeertde mijn camera niet, alleen een tijde backfocus gehad maar dat is nu voorbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 16:53    Onderwerp: Reageer met quote

hoi, ben bij foto klein geweest, daar gaan ze hem opsturen naar fuji onder garantie. Zij vonden ook dat het slechte kwaliteit was. onder de meeste camera's zit volgens mij wel metaal schroefdraad. ik ga hem zaterdag brengen en ben hem dan wel een paar weken kwijt vrees ik. het is trouwens een hs25exr, maar die stond niet in de lijst bij zoom. ik gebruik als statief een hama star 5
Naar boven
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2012 15:47    Onderwerp: Reageer met quote

@ jobbie1973 Heb mijn camera net weggebracht, gaat terug naar fuji. Zal hem ongeveer 3 weken kwijt zijn. Foto klein ging hem onder garantie terugsturen naar Fuji.
Ik ben benieuwd, wordt wel ff afkicken zonder camera.
groet marcel
Naar boven
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2012 16:06    Onderwerp: Reageer met quote

Okee bedankt voor je tip, ik stel het even uit, mijn garantietermijn geldt nog tot juli 2013 als ik het goed hebt.

Volgende week heb ik een fotografieuitstapje in Den Bosch, na afloop stuur ik mijn fototoestel met winterslaap, dus terug naar de winkel in Uden voor reperatie, en naast de schroefdraad wil ik Fuji ook goed naar de interne werking nalopen, had nml. een paar keer backfocus gehad en er was een stukje haartje in het objectief waargenomen, later is dit verdwenen...

Ik hoor het nog wel als je deze terug hebt gekregen.

Groetjes Job
Naar boven
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2012 17:59    Onderwerp: Reageer met quote

ok is goed, heb er wel bij gezegd dat de kwaliteit van dit plastic schroefdraad erg slecht is en dat metaal schroefdraad wenselijk is.
groeten marcel
Naar boven
BerichtGeplaatst: do nov 22, 2012 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

@job

hoi Heb bericht van Fuji gehad. ze zeggen dat het mijn eigen schuld is en dat hiervoor de garantie niet geldt. reparatie kost 204 euro!!!!!!!!!!!!!!!!
en terugzending naar foto klein 60 euro. Uiteraard ga ik ik hier mee niet akkoord en gaat de camera weet treug naar de winkel. foto klein gaf wel goede service door de verzendkosten voor zijn rekening te nemen.
Dus het heeft weinig zin om de camera naar fuji voor reparatie te sturen.
hoop dat jehier wat aan hebt. groeten marcel

ps. weet jij een manier om de snelkoppeling van het statief aan de camera te zetten?
Naar boven
BerichtGeplaatst: do nov 22, 2012 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

@pontiac..

als jij je auto tegen de muur rijd.. ga je dan ook naar de garage voor garantie? zeg je dan ook? die deuk zat er al zeker in toen ik de auto 1 jaar geleden kocht.. of het is jullie fout dat die deuk er in zit?

tuurlijk niet.. het slaat nergens op.

dat je geen garantie krijgt op iets wat je zelf sloopt is natuurlijk niet meer dan een 100% logisch.
60 euro verzend kosten is wel bullshit want Post.nl kost gewoon 6.75 voor aangetekend.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do nov 22, 2012 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

@ stateowned

Na 3/4 keer voorzichtig de snelkoppeling erin te draaien was het plastic schroefdraad al lam, bij de fotozaak spraken ze van slecht kwaliteit schroefdraad!!!!! maar ja, fujifilm denkt er anders over! ben toch niet gek!
Heb jij anders geen tip voor me?
Naar boven
BerichtGeplaatst: do nov 22, 2012 21:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie op de bodemplaat waarin de schroefdraad zit, er een paar 2 schroefjes ernaast zitten, het lijkt erop dat het demontabel is en zelf er een blokje schroefdraad vervangen ?

@pontiac..

Misschien kun je een snelkoppeling fixeren op de body ? let wel op dat de deksel van batterijhouder vrij kan openen.

En ik vind het onbehoorlijke behandeling van Fuji, heel jammer.

Edit:
Mijn vader en ik zitten nu te brainstormen hoe dit opgelost kunnen worden.

Edit 2:
A.s. zaterdag ga ik naar mijn ouders toe om mijn dochtertje daar te wegbrengen en mijn vader zal er daar samen eens bekijken Smile Wellicht een lowbudget oplossing.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do nov 22, 2012 23:12    Onderwerp: Reageer met quote

pontiac70 schreef:
bij de fotozaak spraken ze van slecht kwaliteit schroefdraad!!!!! maar ja, fujifilm denkt er anders over! ben toch niet gek!
Heb jij anders geen tip voor me?

Met Fuji heb je niks te maken, de fotozaak is de leverancier en zal ook de garantie moeten verzorgen en als die al toegeeft dat het slechte kwaliteit is.......
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr nov 23, 2012 10:37    Onderwerp: Reageer met quote

stateowned schreef:
als jij je auto tegen de muur rijd.. ga je dan ook naar de garage voor garantie? zeg je dan ook? die deuk zat er al zeker in toen ik de auto 1 jaar geleden kocht.. of het is jullie fout dat die deuk er in zit?

Het grote verschil is, is dat een auto niet gemaakt is om tegen bomen aan te rijden. De statiefkoppeling is _wel_ bedoeld om statiefplaatjes in te schroeven. En als hij daar niet goed tegen kan, is dat weldegelijk de schuld van de fabrikant. Het product doet niet wat hij hoort te doen, zo simpel is het.
BerichtGeplaatst: vr nov 23, 2012 10:43    Onderwerp: Reageer met quote

Cmdr_Keen schreef:
En als hij daar niet goed tegen kan, is dat weldegelijk de schuld van de fabrikant. Het product doet niet wat hij hoort te doen, zo simpel is het.

De verkoper dient in te staan voor de kwaliteit van de zaken die hij verkoopt en kan zich niet verschuile achter: de fabrikant maakt rommel en wij verkopen het alleen maar, dan moet hij de keuze maken het niet te verkopen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr nov 23, 2012 11:36    Onderwerp: Reageer met quote

stateowned schreef:
@pontiac..

tuurlijk niet.. het slaat nergens op.

dat je geen garantie krijgt op iets wat je zelf sloopt is natuurlijk niet meer dan een 100% logisch.
60 euro verzend kosten is wel bullshit want Post.nl kost gewoon 6.75 voor aangetekend.

Is dit geen technisch gebrek? Iets wat bij de productie voorkomen had kunnen worden door bijvoorbeeld metalen schroefdraad?

Overigens kost aangetekend versturen via PostNL €8,05 Wink
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr nov 23, 2012 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

hjanssen schreef:
Cmdr_Keen schreef:
En als hij daar niet goed tegen kan, is dat weldegelijk de schuld van de fabrikant. Het product doet niet wat hij hoort te doen, zo simpel is het.

De verkoper dient in te staan voor de kwaliteit van de zaken die hij verkoopt en kan zich niet verschuile achter: de fabrikant maakt rommel en wij verkopen het alleen maar, dan moet hij de keuze maken het niet te verkopen.

Dat is een veel gebruikte truc: verwijzen naar zaken als fabrieksgarantie enzo. De verkoper is verantwoordelijk voor garantie in Europa. Hij levert een produkt dat moet voldoen aan de eisen die je er bij normaal gebruik van mag verwachten. Als dat niet het geval is moet hij het fixen. punt. Of hij dat zelf doet of hij het met de fabrikant regelt is voor jou als consument niet belangrijk. Je hebt als consument een (verkoop)contract met 1 partij en dat is de verkoper. De garantie maakt daar onderdeel van uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: