Meld je gratis aan

Heeft iemand ervaring met Sirui statieven (ivm probleem.)
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

@reinoud: ik vind wel dat we een beetje omzichtig met Novarobbi moeten omgaan hier op dit forum.
Klaarblijkelijk heeft hij bergen veldervaring met fotoapparatuur waar wij geen van allen bij elkaar opgeteld aan kunnen tippen.
Bovendien spaart het ons een spellingchecker uit, want in taalvaardigheid steekt hij ons allen ook naar de kroon.
En aan een zeker modern marktinzicht ontbreekt het hem ook al niet minder: "Zelf heb ik ook de ervaring met een oud statief, maar als deze 35 jaar oud zijn wil je er ook niet meer mee gezien worden en wil je het liefst ook iets nieuws."

Ik ga me een beetje lopen schamen met mijn fotoapparatuur, oude Minolta-meuk vaak ook van zo'n dertig jaar oud.
Ik ben blij dat ik door zijn bijdragen tot het inzicht gekomen ben dat het oog ook wat wil, wat zeg ik: eist!
Je loopt als fotograaf toch maar wat voor schut met die oude rommel die zich al dertig jaar lang bewijst, maar echt niet bijdraagt aan je "professionele imago".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Novarobbi schreef:
Oja.....en betaald is echt met een d want je hebt het al aangeschaft (ik wel) en dan is het zo dat je echt een d op het eind gebruikt. Smile

En waarom schrijf je aangeschaft dan met een t op het eind??
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

jowan schreef:
Bovendien spaart het ons een spellingchecker uit, want in taalvaardigheid steekt hij ons allen ook naar de kroon.

Personen die steeds zeuren over typevouten en spellingsvouten. (Kots-smiley)

jowan schreef:
Je loopt als fotograaf toch maar wat voor schut met die oude rommel die zich al dertig jaar lang bewijst, maar echt niet bijdraagt aan je "professionele imago".

Als die apparatuur nog goed is, wat is er dan mis mee?

Oke, digitaal heeft analoog allang ingehaald. Maar dan nog.
Ik hoor toch regelmatig mensen klagen dat nu in de digitale tijdperk men niet meer de moeite neemt om een mooie foto te maken. Tegenwoordig knipst men maar raak.
Daar is ook wat van te zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 21:55    Onderwerp: Reageer met quote

marcel73 schreef:
Ik hoor toch regelmatig mensen klagen dat nu in de digitale tijdperk men niet meer de moeite neemt om een mooie foto te maken. Tegenwoordig knipst men maar raak.
Daar is ook wat van te zeggen.

Ik beoordeel mensen op de beelden die ze publiceren. Het maakt mij niet uit of die gemaakt zijn in 1 keer of door 100 knipjes. Ik heb de indruk dat ik er wel vanaf kan zien hoeveel moeite, denkwerk, en inspiratie daaraan ten grondslag heeft gelegen. Maar dat kan ik best mishebben.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Toch wil ik ook een duitje in het zakje doen.

Er zijn wel degelijk slechte statieven die ook schreeuwend duur zijn.

Of een statief goedkoop of duur is, de opbouw en de gebruikte technieken vind ik toch belangrijker.

Ik ben begonnen met een kleine statief van König. Voor een kleine powershot camera van Canon een mooi ding. Voor de 550D wat minder geschikt.
Dus ik op zoek naar een wat grotere die ook wat steviger moest zijn.
Bij Office Centre (Stables) een mooi ding gezien die achteraf toch teveel plastic op de essentiële plaatsen had.

Nu ben ik de trotse bezitter van een Manfrotto statief, die wel zwaar is maar rotsvast staat.

Mijn punt: de prijs zegt niet alles, ook niet het merk. Belangrijker is hoe de statief is opgebouwd en of die niet te "prutserig" aanvoelt.

greengrass schreef:
Als het product niet aan uw wensen voldoet en u het vertrouwen kwijt bent raad ik u aan om gewoon uw geld terug te vragen en een ander product aan te schaffen.

Als de koper voor de koop al zijn wensen en eisen aan de verkopende partij heeft medegedeeld kan die na de koop daar niet meer op terugkomen.
Als het product wel volgens de koopovereenkomst is en de koper heeft geen vertrouwen meer in het product heeft, kan de koper geen nieuwe eisen, geen reparatie eisen en geen geld terug eisen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een Sirui T-1204X tripod carbon statief, een probleemloos statief. Sirui is een Chinees merk, de fabriek maakt(e) Gitzo statieven en hebben een eigen statieffabriek opgezet.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jan 10, 2014 09:12    Onderwerp: Reageer met quote

friemeltje schreef:
Ja...koop een Apple...lekker duur...beter? totaal niet...
Duur = niet gelijk perfect Wink

Fouten kunnen altijd voorkomen, zelfs met "dure" merken.
Je betaald meer (ook voor de naam) maar zeker voor het materiaal.

Een Apple basher Surprised

Nee koop gewoon een plastic snijplank zoals een Galaxy Tab die na een jaar of 3 om te ruilen is voor een krat eigen merk bier.

Dat is pas duur Very Happy
BerichtGeplaatst: vr jan 10, 2014 18:29    Onderwerp: Reageer met quote

Beste mensen,
Ik neem aan dat het geen probleem zal zijn om op een volwassen manier verder te gaan in dit topic?
Smaken verschillen, evenals ervaringen en budget.

En Evox, post liever een nuttige opmerking dan op je teentjes getrapt zijn als iemand het woordje Apple in een zin gebruikt svp.

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jan 10, 2014 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

Shaggy schreef:
En Evox, post liever een nuttige opmerking dan op je teentjes getrapt zijn als iemand het woordje Apple in een zin gebruikt svp.

De Surprised en Very Happy niet gezien?
BerichtGeplaatst: vr jan 10, 2014 18:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben misantroop, ik lach nooit.
En dubbelposten is niet nodig, zal er even eentje weghalen zo meteen.

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: