Meld je gratis aan

Heeft iemand ervaring met Sirui statieven (ivm probleem.)
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 11:31    Onderwerp: Heeft iemand ervaring met Sirui statieven (ivm probleem.) Reageer met quote

Deze week heb ik een nieuwe Sirui N-2204 statief met een k-20X kop gekocht. Het spul ziet er kwalitatief goed uit, echter de middenzuil zit vast en die krijg ik niet naar beneden/los. Ik kan de schoef die de zuil los moet maken compleet van de schroefdraad draaien maar het lijkt erop dat het mechanisme de zuil niet los 'laat'.

Ik heb hierover contact gehad met de winkel en uiteraard hebben die netjes aangeboden er naar te kijken. Ik moet er alleen even langs of hem opsturen maar dat is niet meer dan logisch.

Ik ben nu alleen wat gaan twijfelen of dit een toevallig probleem is, of dat er meer problemen met Sirui spullen bekend zijn. Met name omdat het statief eigenlijk direct uit de doos al niet goed functioneert. Als dit bv een zwakke plek van het statief is, zou ik het probleem zomaar terug kunnen krijgen. Er zit wel 6 jaar garantie op, maar die hoop je nooit nodig te hebben

Iemand hier ervaring mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 14:43    Onderwerp: Reageer met quote

Beste twdi.

Als het product niet aan uw wensen voldoet en u het vertrouwen kwijt bent raad ik u aan om gewoon uw geld terug te vragen en een ander product aan te schaffen.

Vriendelijke groeten, Johannes van Eeuwijk.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 14:46    Onderwerp: Reageer met quote

Dat klopt maar ik ben van mening dat er altijd wel iets stuk kan zijn.

Ik probeer alleen een gevoel te krijgen of dit bij een bepaald merk zeldzaam is of juist vaak voor komt.

Wellicht is het gewoon juist zeldzaam en kan ik jaren plezier hebben van een vervanger
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 14:56    Onderwerp: Reageer met quote

Het blijft uw beslissing en ik ga daar natuurlijk niet over maar het lijkt me nu wel duidelijk dat u een stukje vertrouwen kwijt bent als consument.
In het geval van statieven is goedkoop vaak duurkoop.
Zeker als u ook uw duurbetaalde fotospullen er aan toe moet vertrouwen wilt u graag zeker van uw zaak zijn.
Een goed statief gaat een mensenleven lang mee.

Om uw vraag rechtstreeks te beantwoorden, ikzelf heb nog nooit van het merk gehoord maar dat hoeft helemaal niets te betekenen.
Deze onbekende artikelen worden aan de lopende band in een lage lonenland met grote hoeveelheden achter elkaar gemaakt en het kan door een fabrieksinstelling inderdaad voorkomen dat deze fout in meerdere exemplaren sluipt.

U krijgt simpelweg de kwaliteit waar u voor betaald.
En mocht u toch een respectabele prijs betaald hebben lijkt me niet meer dan redelijk dat u waar wilt voor uw geld waar u zich goed bij voelt als gebruiker.

Vriendelijke groeten, Johannes van Eeuwijk.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 15:34    Onderwerp: Reageer met quote

Voor een kleine 500 euro mag je best wel wat verwachten toch
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet dat het een goed en "duur" merk is, foutje kan overal een keer voor komen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb net vandaag een Sirui statief gekocht (echter wel wat goedkoper dan 500 Euro) en ben er tot nog toe erg over te spreken. Maar met een halve dag ervaring met een produkt kan ik natuurlijk nog niet veel zeggen.

Dat jij net een defect model hebt kan gebeuren, maar of dat reden is om bang te zijn dat ze slecht spul leveren lijkt me nogal kort door de bocht. Ook Nikon en Canon kunnen soms wel eens een camera of lens leveren die een fabrieksfout bevatten, maar wordt het daarom een onbetrouwbaar merk?
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

misschien was ik inderdaad wat voorbarig, maar ik heb op korte termijn geen mogelijkheid om naar de winkel toe te gaan en via de post omruilen leek me niet zo'n goed idee.

Ik vond dat het moer / mechanisme waarmee de middenzuil vast zat toch wel wat fragile over kwam.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jun 25, 2013 13:58    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry hoor, maar ik weet niet wie Johannes van Eeuwijk is, maar dat hij een beetje kort door de bocht gaat is wel duidelijk.

De statieven van Sirui zijn gewoon perfect, zeker voor het bedrag dat je ervoor betaald. Persoonlijk vind ik de Sirui statieven ook niet de goedkoopste, je krijgt alleen veel waar voor je geld.

Waarom zou de vraagsteller zijn vertrouwen in het product kwijt zijn? Omdat Sirui voor jou een onbekend (dus slecht) merk is? Dat is natuurlijk gebaseerd op geen enkele ervaring met het product, de vraagsteller heeft er toevallig een die niet goed functioneert, dat kan gebeuren.

Waarom zou dit bij een Gitzo of Manfrotto niet kunenn gebeuren? Ik ken genoeg mensen die een Gitzo hebben en een scheur in de bovenplaat hebben zitten. Die hebben dus nog veel meer voor hun statief betaald en is het ook niet de kwaliteit die ze verwacht hadden.

Sirui is een bedrijf dat zijn carbon buizen zelf produceert, misschien leveren ze zelfs wel aan Gitzo..... Als je zo een een blik werpt op de carbon poten van een Gitzo sta ik er niet eens raar van te kijken dat het niet zo zou zijn.

Waarom denken mensen nou altijd dat een (merk) altijd beter is dan een beginnend merk uit het verre oosten? Weet je wel hoeveel er uit die landen komt? Wie weet hoeveel producten je in huis hebt uit dergelijke landen en is dat ook allemaal troep?

Ik heb zo'n vermoeden dat u andere belangen heeft en zelfs bang bent van de sterke opmars die een merk als Sirui aan het maken is. Ieder beslist voor zijn eigen portomonee wat hij wil uitgeven aan een statief, en zeg nou zelf, statieven boven de EUR 500,- is toch ook gewoon veel geld als je hetzelfde of misschien wel beter kunt krijgen voor het helft van dat bedag? We blijven Nederlanders die altijd hunkeren naar goedkoper, maar goedkoop is echt niet altijd duurkoop zoals je zegt.

Veel succes met uw dure statief van het A-merk!
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jun 25, 2013 14:18    Onderwerp: Reageer met quote

Het is ook wel beetje kort door de bocht om Sirui statieven perfect te vinden Wink

Begrijp heel goed dat je reageert op de reactie van Johan. Zijn reactie is meer om te trollen, een discussie uit te lokken.

Gitzo en RSS kun je net zo goed problemen ervaren net als je dat met de iets goedkopere merken kunt treffen als Sirui. Het zeker een goed merk met goede statieven. Er zijn laatsen jaren aantal merken die aan het opkomen zijn bijvoorbeeld Sirui, three legged thing etc

TWDI, Ben erg benieuwd hoe het is afgelopen met garantie. Heb je contact gehad met de winkel of beter met Sirui zelf? Heb namelijk erg positieve verhalen gelezen over hun service.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jun 25, 2013 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

Novarobbi schreef:
Sorry hoor, maar ik weet niet wie Johannes van Eeuwijk is, maar dat hij een beetje kort door de bocht gaat is wel duidelijk.

De statieven van Sirui zijn gewoon perfect, zeker voor het bedrag dat je ervoor betaald.
~
Veel succes met uw dure statief van het A-merk!

Ja...koop een Apple...lekker duur...beter? totaal niet...
Duur = niet gelijk perfect Wink

Fouten kunnen altijd voorkomen, zelfs met "dure" merken.
Je betaald meer (ook voor de naam) maar zeker voor het materiaal.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jun 25, 2013 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Begrijp niet zo goed wat je met je onzin reactie wenst te bereiken? Of wil je net zo als Johannes lekker provoceren ?

Lekker belangrijk wat voor computer iemand gebruikt zelfde als wat voor camera etc iemand gebruikt.

/me of want gaat nergens over zo...
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 00:03    Onderwerp: Reageer met quote

Novarobbi schreef:
De statieven van Sirui zijn gewoon perfect, zeker voor het bedrag dat je ervoor betaald.

Ik weet niet of je het zo bedoelt, maar je lijkt jezelf hier tegen te spreken. Iets is perfect of het is niet perfect. En dat hangt niet af van de prijs die je ervoor betaalt (met een t).

Ik vermoed dat je bedoelt: "de statieven van Sirui zijn prima waar voor hun geld", met de impliciete toevoeging "A-merken zijn beter maar duurder". (misschien te duur in jouw optiek)

Dan hangt het maar net af van of je een perfect statief wilt, of eentje dat zijn geld meer waard is, maar niet iets minder goed dan het perfecte dure A-merk.

Overigens: de waarde van een statief meet je niet af als je hem net uit het plastic haalt. Pas als je zo'n ding jarenlang achter in je auto hebt gesmeten, het onder het stof en de modder zit (wat er af en toe half af wordt geveegd, maar nooit helemaal), als hij te vaak vochtig is geweest en opgedroogd, en ook wel eens een lekkere klap heeft gehad op een van de stuken waar je het schuifmechanisme mee vastzet, dan pas weet je of je een goed statief hebt, of eentje dat je in de steek laat als je het nodig hebt.
Ik heb goed rondgekeken voordat ik een statief uitzocht, en ik ben na jaren nog steeds tevreden met een stuk gereedschap waar ik op kan vertrouwen als ik het nodig heb. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Duurder is niet automatisch beter, maar goedkoop is over het algemeen op de lange termijn toch wel duurkoop...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Nogmaals de statieven van Sirui zijn perfect. En zoals ik al eerder aangaf is het altijd lekker dat je voor hetzelfde minder betaald. Dus ik spreek me niet tegen zoals je aangeeft.

Kom nou niet met de opmerking dat een Gitzo, Manfrotto enz beter zijn want dat is absoluut onzin. En duur is een relatief begrip zoals je zegt, maar de meeste amateurfotografen geven echt niet allemaal 500 tot 600 Euro uit aan een statief en dat is toch echt de grootste afzetmarkt. Er wordt toch echt wel gekeken hoe vaak je een statief gebruikt en in welke omstandigheden en dan is het niet altijd waard om een dure aan te schaffen.

Ook met de opmerkingen dat een statief een leven mee moet is natuurlijk onzin. De meeste fanatieke fotografen hebben meerdere statieven, misschien zelfs wel een Sirui, Benro of Redged voor erbij....... Zelf heb ik ook de ervaring met een oud statief, maar als deze 35 jaar oud zijn wil je er ook niet meer mee gezien worden en wil je het liefst ook iets nieuws. Natuurlijk begrijp ik dat een statief lang mee moet gaan want je raakt er aan gewend en weet alle ins en outs om hem perfect te gebruiken, maar 35 jaar tegen hetzelfde statief aankijken is ook zo wat.

Oja.....en betaald is echt met een d want je hebt het al aangeschaft (ik wel) en dan is het zo dat je echt een d op het eind gebruikt. Smile
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

Novarobbi schreef:
Oja.....en betaald is echt met een d want je hebt het al aangeschaft (ik wel) en dan is het zo dat je echt een d op het eind gebruikt. :-)

Nou, in het Nederlands is de tweede persoon enkelvoud tegenwoordige tijd (je loopt, je betaalt) gewoon met een t op het eind. De voltooide tijd (je hebt betaald) is wel met een d.

Maar ever terug on-topic. Ik zit niet zo met 'daar wil ik niet mee gezien worden'. Voor mij is alleen visueel belangrijk wat er voor mijn lens is. Eromheen is er vaak sprake van een behoorlijk gebruikte camera, een lens met krassen en butsen op de lenskap, en soms een flitsstatief waar een emmertje met blikjes aan hangt als ik mijn zandzak vergeten ben. Lekker belangrijk.
En ik kijk niet naar 'amateurmarkt' of 'professionele markt'. Ik kijk naar waar ik kwaliteit nodig heb als ik erop moet vertrouwen. Toen ik rondkeek naar een statief was het merk Sirui nog niet echt in zicht. Ik heb uitgebreid rondgekeken, gevoeld, en gepraat met mensen die er meer ervaring mee hadden dan zo'n ding heel voorzichtig behandelen. Ik kan dus niks over dit ding zeggen, maar over het algemeen geldt dat kwaliteit wat kost. Misschien is dit de uitzondering.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: