Meld je gratis aan

klein stevig statief om mee te nemen
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mei 04, 2013 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

Een halve week geleden heb ik een Sirui T005 met C10 balhoofd gekocht. Ik gebruik deze voor mijn Canon 450D met kitlenzen. Mogelijk is het ook wat voor jou?

erg klein wanneer ingepakt: ongeveer 30 cm
diverse standen: krabstand, maar ook volledig uit te vouwen/schuiven tot bijna 140 cm
erg licht (aluminium)
snel op te zetten
kan minstens 4 kg hebben
balhoofd
niet duur

Ik schrijf nou wel dat het statief niet te duur is, maar hij is wel iets duurder dan de €100 die je wilt uitgeven. Ik heb 'm gekocht voor €129,-
De maximale hoogte is echter net niet wat je zoekt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za mei 04, 2013 14:39    Onderwerp: Reageer met quote

Door je beschrijving over oa de maximale hoogte, wordt het er niet makkelijker op. Een traveller variant (van welk merk ook) is inderdaad super handig om mee te nemen op reis en tijdens wandelingen, maar is in het geval van gitzo de 10 cm een probleem? Het lijkt zo weinig...

Heb je ook een kwaliteit verschil gezien tussen de 2541 en 2542T wat betreft de plek waar de poten vast zitten?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2013 20:29    Onderwerp: Reageer met quote

@twdi:

Allereerst kan ik nav je voorlaatste berichtje melden dat de fotowinkel bij mij om de hoek geen dealer is die standaard Gitzo op de plank heeft liggen. Maar ze hebben bij de groothandel op proef die modellen besteld, was er binnen een week om vervolgens rustig te proberen met mijn eigen camera+zwaarste lens erop. De traveller die ik niet nam, is gewoon terug gestuurd. Lijkt me dan niet onmogelijk voor de winkel bij jou in de buurt om dat ook te doen, stukje service waarin ze zich nog kunnen onderscheiden, toch?

Ten tweede maakt die 10cm natuurlijk niet extreem veel uit, maar als je ze naast elkaar hebt staan vond ik het toch wel een duidelijk verschil. Zoals ik al aangaf, dat supercompacte en nog geen 200 gram lichter maakt voor mij niet heel veel uit. Dan pak ik zelf liever die extra hoogte. Maar op ooghoogte door de zoeker van de camera staren zonder kromgebogen rug, dat gaat met mijn versie natuurlijk ook niet.

Tot slot is de kwaliteit van de scharnieren en aansluitpunten van de traveller ook gewoon heel erg goed. Gitzo is fraai afgewerkt en sterk spul. Het kan tegen een stootje, is bedoeld om onderweg in het veld mee te werken. Daar zou ik je keuze niet door laten bepalen. Over de lichtere 1-serie was men al flink tevreden, zie bijvoorbeeld hier of een review op youtube van thatnikonguy (heb even de link niet).
BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2013 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

kan dat inderdaad ff proberen. Anders moet ik naar Urk.
Fasthippo in dongen heeft de 2541 niet eens als voorraad artikel en willen hem wel speciaal bestellen..... Dat is ook niet handig.

Had je zo wel een prijs die vergelijkbaar is met urk bv?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2013 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het bij Fotodevakman gekocht, exacte prijs had ik tevoren niet gevraagd maar ik wist wel ongeveer wat het ging kosten. Ze zijn daar altijd vrij scherp met de prijzen. De prijzen van andere versies heb ik niet gevraagd, maar mijn Gitzo bleek bij hun achteraf zelfs goedkoper dan in Urk, zie hier. Very Happy Maar een paar tientjes extra voor de service had ik echt geen probleem gevonden. Zo had ik eerder last met een Nikkor 300 f4 die ik niet bij hun gekocht had, hebben ze voor het versturen naar Nikon Servicepunt in Beverwijk geen administratiekosten in rekening gebracht bijvoorbeeld, heel netjes. Dan koop ik er graag mijn volgende spullen.
BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2013 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

ja dat is waar. Beetje service mag wel wat kosten maar vaak is zo'n product voor zo'n winkel niet gangbaar en daardoor belachelijk duur.

Had de fotovakman idd gevonden. Ik werk in den bosch dus wellicht na het werk daar eens heen rijden. Zo ver is dat weer niet.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2013 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ze hebben hem daar niet standaard op voorraad, ik zou tevoren eerst even bellen.
BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2013 12:39    Onderwerp: Sirui en Redged Reageer met quote

Ben me ook aan het orienteren. Deze Sirui's kunnen erg compact worden ingeklapt (plat namelijk) en wegen zonder kop minder dan een kilo:
http://www.tokina.eu/sirui/producten-2/statieven/snap-s-n-serie/

Max 1m41 hoog. Kost wel (heel) wat... (zonder kop al 329,- -> http://www.fotoammann.nl/sirui-s-1205-n-carbon-reisstatief.html )

Deze is ook niet zwaar en niet groot, ingevouwen:
http://www.redgedstore.com/tsc-525k?filter_name=tsc-525
maar vind ik te laag (max 1 meter hoog...)

Ik heb zelf al een Sirui, de T-1205X uit mijn hoofd
http://www.tokina.eu/sirui/producten-2/statieven/traveller-t-x-serie/

Gister gewogen en woog ca. 900 gram, de kop nog iets meer dan 300 gram. De draagtas weegt ook nog wat. Weinig verschil met bovenstaande Sirui, maar deze is vrij groot ingeklapt, en moet je echt naast je rugzak hangen (aan de zijkant oid). Is echt een ding. Heb 'm de Eiffeltoren opgesleept, maar kan 'm niet altijd bij mij hebben bij wandelingen. Verder vind ik 'm heel degelijk, stevig, zeker met een tas eronder aan de haak hangen. Heb in stevige wind stabiele foto's gemaakt met lange sluitertijden (seconden-minuut).
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: