Meld je gratis aan

stemmen
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Website
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mei 14, 2013 17:49    Onderwerp: stemmen Reageer met quote

begrijp ik het nu goed dat als de mensen reageren op een beoordeling met een bedankje dat ze dan ook eerder in de populair pagina's staan, gezien meerdere reacties op hun foto door hun eigen bedankje
dat is toch wat, nu snap ik waarom velen elke keer bedanken
ik vind het irritant, moet dan steeds weer de foto opzoeken
plaats liever een reactie bij de foto van een ander en geen bedankje ,die dus bij velen alleen gericht is om hoger uit te komen
of..begrijp ik het verkeerd?

marion
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di mei 14, 2013 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt (hahaha).

Maarreh, zeker een goed punt.

Wat gebeurt er b.v. als je 20 bedankjes onder je eigen foto zet?
Of je maakt een schaduw-profiel aan, waarmee je je eigen foto's de hemel inprijst? Twisted Evil

Greetz, Peter
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mei 14, 2013 20:35    Onderwerp: opmerkelijk Reageer met quote

Ja ik heb dus gemerkt met de protesten van vorige week dat als je 100x bij zelf iets zet je op nr 1 komt te staan , dus het is een rare situatie.
klopt niks van

grt en dank voor reageren Smile
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mei 20, 2013 12:16    Onderwerp: Reageer met quote

Hi, ik ben nieuw hier, en probeer in te lezen, en ben verbaasd, dat het hier (nog) zo werkt. Ik probeer dat te negeren, maar vind een bedankje voor een compliment of 'n onderbouwd commentaar wel op z'n plaats. Maar je moet inderdaad niet overdrijven. Wink
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mei 20, 2013 14:39    Onderwerp: Re: stemmen Reageer met quote

mariontcvb schreef:
of..begrijp ik het verkeerd?

Nee hoor dat zie je helemaal goed, ik vind het ook niks dat het zo werkt Sad

Sigma 70-200 2.8 APO HSM EX nikkor 105mm 2.8 Nikon macro speedlight SB29Nikon SB600
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 14:10    Onderwerp: Reageer met quote

ook ik irriteer me hier mateloos aan. Er staan vaak foto's van een select groepje zoomers in de populaire lijst, puur omdat ze continu zelf reageren op reacties en omdat ze volgens mij elkaar de hemel in prijzen. Het zijn ook altijd die standaard macro- en natuurfoto's, dus dat zegt al genoeg Smile

Zoomers kunnen gewoon niet met de verantwoordelijk omgaan die de website hen geeft. Heel jammer. Stem op een foto die het verdient en niet op een foto van je vriendje.......
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

Dat gehele systeem van stemmen en vrienden/fans werkt niet.

Het aantal punten dat je per foto krijgt is afhankelijk van hoeveel vrienden/fans je hebt die je volgen en dus stemmen.

Ik zie hier vaak prachtige foto's voorbij komen die niet één stem krijgen. En het is inderdaad zo dat constant dezelfde namen opduiken bij "populair" omdat die mensen de meeste vrienden/fans hebben.

Ik zelf heb niet veel vrienden/fans in mijn lijst, ik zit dan ook nooit bij "populair".

Bij mijn volgende werk zet ik stemmen op UIT. Mijn foto's worden toch wel bekeken ook al zijn ze niet populair Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

Oh ik wist niet dat het populair zijn werd bepaald door de aantal reacties? Ik dacht alleen door t aantal stemmen dat iemand krijgt? Ik bedank meestal wel, maar dat is uit beleefdheid niet om populairder te zijn. Wink
Maar idd hoe groter je vriendenkring is hoe meer je vooraan staat. Er zijn heel veel fotos waar niet op gereageerd wordt, erg jammer, die mensen nemen ook de moeite om de foto te uploaden, dan vind ik ook dat er gereageerd moet worden of het nou positief is of om nog van te leren. Dat lijkt me toch de bedoeling. Maar het is ook teveel om alle fotos bij t houden, er wordt in zon hoog tempo toegevoegd. Dus op deze manier lijkt me deze site een beetje zijn doel voorbij te schieten helaas.
BerichtGeplaatst: vr mei 24, 2013 01:13    Onderwerp: Reageer met quote

Danielleke schreef:
Er zijn heel veel fotos waar niet op gereageerd wordt, erg jammer, die mensen nemen ook de moeite om de foto te uploaden, dan vind ik ook dat er gereageerd moet worden of het nou positief is of om nog van te leren. Dat lijkt me toch de bedoeling. Maar het is ook teveel om alle fotos bij t houden, er wordt in zon hoog tempo toegevoegd. Dus op deze manier lijkt me deze site een beetje zijn doel voorbij te schieten helaas.

Precies, het zou leuk zijn als alle foto's minstens één of twee reacties krijgen.

Maar..........dat moet je wel met elkaar doen.

Als iedereen een reactie zou geven op de foto die links en rechts naast de zijne of hare staat, dan is dat zo geregeld............ Wink

.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mei 25, 2013 12:03    Onderwerp: Reageer met quote

Goed voorbeeld is de foto van de Sprinkhaan die nu maar liefst 107 punten heeft. Niet om de maker van deze foto aan te vallen, maar ze heeft maar liefst 21 pagina's met mensen die haar volgen.

Dan lijkt het me vrij logisch dat foto's zeer hoog in de top staan, puur omdat het aantal vrienden/fans/volgers hoog is.

Dat iemand zoveel volgers heeft is natuurlijk een verdienste van diegene, maar het beďnvloed wel rechtstreeks het aantal punten dat een foto krijgt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mei 25, 2013 15:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb al op menig fotosite vertoefd, maar eigenlijk is het op iedere site waar men kan stemmen hetzelfde probleem. Ons kent ons werkt in je voordeel.

Enerzijds is het natuurlijk logisch dat mensen reageren op mensen die ze als vriend oid hebben toegevoegd. Vaak komt dit doordat eerder werk hun aansprak. En nieuw werk dus ook in de smaak zou kunnen vallen. Mensen die net nieuw zijn zullen vaak zelf pas stemmen krijgen als zij "actief" gaan meedoen in een community en zo proberen zichzelf en anderen op een hoger niveau te tillen. Dan weet men ook dat er gekeken word naar een foto die ze plaatsen.

Een groter probleem wat ik voorbij zie komen op de diverse fora is het gebrek aan durf om echt commentaar te geven. Heel vaak zie je de standaard reacties als: Mooi scherp, goed gedaan, lekkere kleuren. Nu zijn dit natuurlijk leuke reacties die iedereen graag krijgt, maar imo leer je er niets van. Ik neem aan dat iedere fotograaf probeert progressie te boeken. Die zal men niet snel krijgen met dergelijke commentaren.
Veel mensen zijn snel beledigd als er gezegd word: Leuke foto, maar probeer volgende keer dit, of dat eens. Let eens op deze compositie, die lichtval, die bewerking etc.

Mensen worden niet graag geconfronteerd met hun "fouten" als ze alleen maar te horen hebben gekregen van die leuke tante dat ze zo'n mooie foto's maken...
Ik heb in het verleden zeker wel bepaalde piveberichten mogen ontvangen van gebruikers die het totaal niet eens waren met mijn commentaar, ondanks dat ik nooit de insteek heb mensen aan te vallen of te beledigen, maar wel om ze meer inzicht te geven in de zaken die ik ervaar in een beeld, welke imo voor verbetering of verandering vatbaar zijn. ( en ook berichten die bedanken voor een eerlijke mening en visie Wink )

Ik denk als men serieuzer zou omgaan met de vrijheid, kennis en inzichten die men heeft tov het geven van commentaren op foto's het mes aan beide kanten zal snijden. Iedereen kan er iets van opsteken.
En dit geld voor fotografen ook, hoe vaak kan je een cd met waterdruppels op de foto zetten? Probeer verder te gaan, probeer te leren, probeer te leren waarom dit of dat.

Dan pas zal je imo een waardevoller stemmen/commentaar deel kunnen krijgen wat meer reëel is naar de geplaatste onderwerpen.
Wat ik wel met jullie eens ben is dat men idd door bepaalde reacties te geven zichzelf omhoog kan werken wat imo ook niet helemaal zo hoort.
Hoewel ik zelf weinig foto's meer post hier en ook niet meer helemaal weet hoe de frontpage werkt, is het misschien een optie om een groep oid aan te maken voor mensen die dus serieus en oprecht commentaar willen ontvangen en geven? En waar het niet gaat om wie het hoogte ergens op een ranking eindigt.

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mei 25, 2013 15:51    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien een subgroep "showcase" aan maken bij elke groep en die alleen gebruiken om echt kritiek op je foto's te ontvangen?
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mei 25, 2013 17:35    Onderwerp: Reageer met quote

Wat dacht je van de groep http://zoom.nl/groep/22/echte-kritiek.html ?

mijn site:
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mei 25, 2013 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

dicasanlr schreef:
Goed voorbeeld is de foto van de Sprinkhaan die nu maar liefst 107 punten heeft. Niet om de maker van deze foto aan te vallen, maar ze heeft maar liefst 21 pagina's met mensen die haar volgen.

Dan lijkt het me vrij logisch dat foto's zeer hoog in de top staan, puur omdat het aantal vrienden/fans/volgers hoog is.

Dat iemand zoveel volgers heeft is natuurlijk een verdienste van diegene, maar het beďnvloed wel rechtstreeks het aantal punten dat een foto krijgt.

En daarom zet ik nog maar 1 foto per week op de site;)

En ook ik ben hier zonder fans begonnen.

En geloof me, van die 21 pagina's fans, zijn minsten 10 pagina's hier al lang weer vertrokken...........valt dus reuze mee met het aantal wat nog actief is op zoom.

En ik probeer altijd ook even te kijken en te reageren bij degene die bij mij langs komen........ook de niet fans........wel zo leuk voor diegenen.
Belangstelling over en weer, net als in het echte leven.......Wink

En ja, nieuwkomers hebben in het begin wat minder reacties bij hun foto's dan degene die hier al wat langer actief zijn.

Maar echt, als je hier zelf actief mee gaat doen heb je binnen no time belangstelling genoeg.

Er zit hier een hele grote club op zoom die al jaren actief zijn en altijd belangstelling hebben voor de nieuwkomers.

Maar zet je hier foto's neer en ga je vervolgens achterover hangen in een luie stoel en afwachten.....................dan kan het lang duren voordat er iemand bij je foto's langs komt.

Het is voor iedereen hobby en geen aangenomen werk........Wink

gr. Jeannet
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mei 25, 2013 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

Mee eens Jeanette, maar bedenk ook dat lang niet iedereen zoveel tijd heeft om op iedereen te reageren. Daarom zei ik ook dat het de verdienste van de fotograaf in kwestie is dat ie zoveel punten krijgt.

Maar hoe dan ook, het systeem met de punten werkt niet zoals het zou moeten werken. Het is denk ik ook niet te verbeteren/eerlijker te maken.

Dit probleem speelt trouwens op de meeste fotografie-fora, nergens vind je een eerlijk puntensysteem. Op 500px ben je ook afhankelijk van het aantal volgers qua punten.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Website Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: