Meld je gratis aan

sony 18-135 f3, 5

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 30, 2013 07:26    Onderwerp: sony 18-135 f3, 5 Reageer met quote

Hallo
Ik wil mijn kitlens vervangen ik had een 18-70 mm van sony nu wil ik een 18-135 mm aan schaffen maar is dit nu een goede keuze en ga ik er op vooruit ten opzichte van de 18-70 kitlens.en wat is de scherpte en kleur van deze 135 mm ik hoor het wel wat
Jullie mening is.

Vrg henk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 30, 2013 08:59    Onderwerp: Reageer met quote

De 18-135 is een aardige lens, maar zeker niet beter dan de kitlens. Je gaat er op vooruit qua zoom range, maar op 18mm heb je meer vervorming. Als je de extra milimeters niet nodig hebt, dan zijn er betere alternatieven.

Sony 16-50 F2.8 is een zeer goede lens, super scherp. iets korter dan de kit lens, maar bij deze lens ga je er zeker op vooruit

Sony 16-105 F3.5 is het kleinere broertje van de 18-135 maar wel een stuk beter. Als je geen mm wilt inleveren, dan is dit een zeer goede optie.

Wil je in de zelfde range blijven en een goede upgrade maken, dan is de 17-70 F2.8-F4 van Sigma de beste optie. Dit is een zeer gave lens naar mijn mening.

Als laatste is er de SOny Carl Zeiss 16-80, maar wellicht buiten budget

Success
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 09, 2013 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

TS,
En als je de 18-70 mm niet gaat vervangen maar een 105 mm 2.8 Sigma erbij neemt? Lichtsterk en wat betreft scherpte onovertroffen?
BerichtGeplaatst: di dec 10, 2013 09:10    Onderwerp: Reageer met quote

en nu nog 45 euro cashback ook ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: